فراخوان بازنشستگان فولاد و تامین اجتماعی به تجمعات سراسری و چند خبر دیگر

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه یکشنبه های اعتراض خود برای ساعت ده صبح روز چهارم تیرماه به تجمع در مقابل ساختمان تامین اجتماعی در تمام شهرها فراخوان داده اند. اعتراض این بازنشستگان به بدتر شدن هر روز بیشتر وضع معیشی شان و اختلاسها و دزدی هاست. بازنشستگان تامین اجتماعی در فراخوان خود بر عدم اجرای موادی از قوانین خود حکومت که میتواند بهبود اندکی در میزان مستمری آنها ایجاد کند و نیز عدم اجرای ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی در رابطه با خدمات درمانی رایگان اعلام اعتراض کرده اند.

بعبارت دیگر همان مفادی هم که در قوانین ضد کارگری قانون کار و یا تامین اجتماعی وجود دارد عمل نمیشود. بازنشستگان تامین اجتماعی بر اجرای کامل همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر که اکنون از رقم سی میلیون صحبت میشود و درمان رایگان و پایان دادن به دزدیها از صندوق بازنشستگان و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به این صندوق تاکید دارند. این بازنشستگان در انتهای فراخوان خود مینویسند:"هر روز سفره هایمان کوچک و کوچکتر میشوند ؛ دیگر وقت مماشات و دست روی دست گذاشتن نیست. فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون".
فراخوان دیگر برای برپایی تجمعات سراسری اعتراضی در این روز از سوی بازنشستگان فولاد برای ساعت نه و نیم صبح در مقابل دفاتر امور بازنشستگی در سراسر کشور است. خواستهای فوری اعلام شده در این فراخوان عبارتند از: پیگیری موضوع حاد و مهم درمان، پرداخت کامل معوقات سال ۱۴۰۰ در اولین فرصت ، حفظ ماهیّت فولادی، تکمیل همسان‌سازی بر مبنای ویژگیهای شاغل فولادی، و بازگشت جایگاه واقعی صندوق فولاد در برنامه هفتم توسعه.
بازنشستگان فولاد در فراخوان خود با تاکید بر دو شعار "فقط کف خیابان، بدست میاد حقمون"، "اختلاس تورم بلای جان مردم" همصدا علیه فقر و گرانی بپاخسته و فریاد میزنند: معیشت منزلت حق مسلم ماست.
یک موضوع اعتراض همه بخش های بازنشستگان به تعرض حکومت به زندگی و معیشتشان در برنامه هفتم توسعه است و درمان رایگان خواست فوری همه آنهاست. حزب کمونیست کارگری از خواستها و مبارزات بازنشستگان قاطعانه حمایت و پشتیبانی میکند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳

 

تظاهرات گسترده مردم در زاهدان و چند شهر دیگر سیستان و بلوچستان
‏ امروز دوم تیرماه مردم در شهر زاهدان علیرغم فضای امنیتی حاکم در این شهر و استقرار نیروی سرکوب بسیار در شهر، در سی و هشتمین هفته اعتراضاتشان و علیه سرکوبگری های حکومت و در ادامه انقلاب زن، زندگی، آزادی تظاهرات بزرگی بر پا داشتند. در این روز علاوه بر زاهدان شهرهای دیگر استان سیستان و بلوچستان از جمله در خاش، راسک، سوران، ایرانشهر، چابهار و روستای جکیگور نیز صحنه اعتراضات مردم بود. در این اعتراضات مردم شعار میدادند:"کرد و بلوچ، ترک و عرب، اتحاد اتحاد"، "سیستم قاتل نمی‌خوایم، رهبر قاتل نمی‌خوایم"، "قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان»"، "زاهدان ایستاده تا پایان"، "مرگ بر خامنه اي ، مرگ بر بسیجی"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، " تجاوز جنایت مرگ بر این ولایت"، "تجاوز جنیت لعنت به این حکومت"، "ایرانی، اتحاد، انقلاب، آزادی"، و "مرگ بر خامنه ای".
بعلاوه مردم در این تجمعات با در دست داشتن نوشته هایی صدای اعتراضشان را بلند کردند. دست نوشته های قابل توجه عبارتند بودند از:" ملتهای غیر فارس مستحق تحصیل به زبان مادری، داشتن احزاب سیاسی مستقل و تعیین سرنوشت برای آینده خود می باشند"، " نه شیخ نه شاه"، "بلوچ و فارس دو بال پرنده ای هستند که تنها با اتحاد‌ به پرواز خواهند آمد".
در راسک مردم با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراضی خواستار مجازات عاملان و آمران کشتار مردم در جمعه های خونین زاهدان و خاش شدند. بنا بر خبرها در ایرانشهر مامورین امنیتی حکومت با مردم معترض درگیر شدند. طبق گزارشات، حکومت امروز شمار زیادی از خودروهای نظامی و نیروهای سرکوب به سمت دزاپ گسیل داشت. در زاهدان نیز نیروهای نظامی بصورت گسترده در سطح شهر و فلکه خیام خیابان غدیر استقرار داشتند. از جمله نیروهای امنیتی و نظامی با ده هاخودرو شخصی که اکثرا سمند سفید رنگ بودند اقدام به بازداشت بسیاری از شهروندان در خیابانهای غدیر، مدنی، توحید، خیام و مدرس در محدوده مسجد مکی و مصلی کردند. امروز همچنین نیروهای امنیتی و نظامی در شهرهای راسک، خاش ، سراوان ، و … حضور پر رنگی داشتند و در همه معابر ورودی و خروجی ها مستقر بودند.
خبرها همچنین حاکی است که در گرمای بالای ۴۵ درجه شهرهای بلوچستان و مناطق بلوچ‌نشین زاهدان و شهرستانهای خاش، ایرانشهر و شهرهای دیگری، آب و برق به صورت گسترده قطع شده و جان مردم به خطر افتاده است.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲ تیر ۱۴۰۲، ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳

 

 

 

 

اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران در باره درگیری مسلحانه در اردوگاه سازمان زحمتکشان در کردستان

صبح روز ۱ تیرماه ۱۴۰۲ (٢٢ ژوئن ٢٠٢٣) در ادامه به بن بست رسیدن پروسه وحدت دو سازمان کومله زحمتکشان و حزب زحمتکشان بر اثر درگیری مسلحانه این دو جریان در اردوگاهی در اطراف سلیمانیه در کردستان عراق دو نفر از افراد مسلح این دو سازمان به نام های هیوا صادقی و سامان ابراهیمی جانشان را از دست دادند و دو نفر نیز مجروح شدند.

درگیری مسلحانه میان نیروهای مسلح این دو سازمان ناسیونالیست، فرقه‌ای و غیر مسئول نتیجه بن بست و شکست سیاسی این جریانات از یکطرف و از طرف دیگر سنت متوسل شدن به روش‌های سرکوبگرانه و مسلحانه در مباحثات سیاسی است که به کرات از جانب این جریانات شاهد بوده‌ایم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران، به بستگان هیوا صادقی و سامان ابراهیمی صمیمانه تسلیت میگوید و رهبری این دو سازمان را که مسئول مستقیم این درگیری و کشته و مجروح شدن چهار نفر از اعضای آنها شد شدیدا محکوم میکند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
۱ تیرماه ١٤٠٢ (۲۲ ژوئن ۲۰۲۳)

 


تجمعات بازنشستگان کشوری در چندین شهر
روز چهارشنبه ۳۱ خرداد بازنشستگان کشوری از جمله معلمان بازنشسته بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده در مقابل صندوق بازنشستگی در چندین شهر تجمع و اعتراض کردند. این تجمعات در شهرهای کرمانشاه، اردبیل، شیراز و یزد علیه فقر و گرانی و بی تامینی و اختلاسهای و دزدیها صورت گرفت. در این اعتراضات بازنشستگان شعار میدادند:"دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته"، نه وعده، نه بازی، اجرای همسان سازی"، "گرانی، تورم، بلای جان مردم.
اعتراضات در میان بخشهای مختلف بازنشستگان گسترده است. در این هفته بازنشستگان تامین اجتماعی در 29 خرداد در اهواز و در 28 خرداد در چهار شهر شوش، شوشتر، کرمانشاه و اهواز و نیز بازنشستگان مخابرات در ده شهر در روز دوشنبه تجمع داشتند. بدین ترتیب بازنشستگان خیابانها را به صحنه اعتراض خود در آورده اند.افزایش حقوقها به بالای خط فقر که اکنون از رقم ۳۰ میلیون گذشته است، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاسها و دزدیها و امنیتی کردن مبارزات از جمله خواستهای مشترک تمامی بازنشستگان است.
حزب کمونیست کارگری ایران
۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱ ژوئن ۲۰۲۳