اطلاعیه خبری ٢: دیشب همه جا اوین بود

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

"برای رفع تبعیض، برای زندگی، برای زمین، برابری، آزادی"! شنبه شب با واقعه آتش سوزی و تیراندازی در اوین، تهران و هر گوشه داخل کشور، و در خارج تجمعات در مقابل سفارتخانه ها، به اوین معطوف شد. اعتراضات گسترده در بیش از ٢٠ شهر و صدها نقاط مختلف کشور و دانشگاه ها و مدارس ادامه داشت و تهران یک جهت اوین را نشانه گرفت. اجتماعات و راه بندان و درگیری با نیروی سرکوب تا صبح ادامه داشت و همه بیلبوردهای اطراف زندان را به آتش کشیدند.

هنوز اخبار دقیقی از درون زندان علیرغم تماس تعدادی از زندانیان وجود ندارد. گارد ویژه با مسئولیت سرهنگ محمودی و تهدید به قتل جمعی زندانیان در بندهای ٧ و ٨ به زندانیان تیراندازی کردند و وحشیانه زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار دادند، تعدادی از زندانیان بند هشت از جمله امیرعباس آذرم وند را به مکان نامعلومی انتقال دادند. مرکز رسانه قوه قضاییه امروز یکشنبه اعلام کرد: ..."در آتش‌سوزی زندان اوین چهار زندانی بر اثر استنشاق دود درگذشتند همچنین ۷۰ زندانی نجات پیدا کردند و ۶۱ نفر مجروح شدند... ۵۱ نفر از مجروحان حادثه آتش سوزی در زندان اوین به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۰ نفر در بیمارستان بستری هستند. حال چهار نفر وخیم گزارش شده است"... این گزارش هویت چهار جانباخته را که مدعی شده از زندانیان با جرائم عادی بودند، فاش نکرده است.
مردم در شعارها و اعتراضات یکصدا از جنایت حکومت در اوین، از یک سینما رکس دیگر، از دست و پا زدن حکومتی مفلوک حرف زدند. پشت اوین و زندانیان بخط شدند و حکومت ناچار شد با نمایش گزارش های دروغ بگوید اوین امن و امان است. قوه قضائیه بهتر است خفه شود، زندانی عادی و غیر عادی ندارد، شما آگاهانه با نیروی مسلح داخل بندها شدند و به زندانیان شلیک کردید، آتش سوزی راه انداختید، شما برای قتل عام رفته بودید اما با واکنش قدرتمند مردم نتوانستید بیشتر از این پیش بروید. اما بیش از پیش گور خود را کندید.

مردم! زنان و مردان و جوانان انقلابی!
زندانیان را باید از چنگشان بیرون بکشیم. درب زندانها را باید شکست و زندانیان را آزاد کرد. اینها در لبه گور ظرفیت هر جنایتی را دارند و تاریخ شان مملو از جنایتهای هولناک است. نباید فرصت دهیم، هر زندان میتواند محل فاجعه ای باشد. شعار "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" را به صدر شعارهای اعتراضی مان برانیم و راساً برای آزادی زندانیان وارد عمل شویم. امروز همه جا در ایران و خارج تظاهرات و اجتماع هست و اوین و بازداشت شدگان اعتراضات و زندانیان سیاسی در قلب آن قرار دارد. فراخوان های متعدد در شهرهای مختلف برای اجتماعات داده شده است. از جمله در خوزستان برای امروز یکشنبه با شعارهای: "برای رفع تبعیض، برای زندگی، برای زمین، برابری، آزادی"!
از مردم آزادیخواه تهران و داخل و خارج کشور میخواهیم با هر ابتکاری همصدا دست به تجمع و اعتراض بزنند. در خارج کشور مقابل سفارتخانه های رژیم، رسانه ها، مراکز مهم و شلوغ اجتماع کنید. خانواده های زندانیان را همراهی و مقابل زندان اوین و دیگر زندانها تجمع کنید. جان زندانیان در خطر است. باید از سلامت کلیه زندانیان اطمینان حاصل کنیم. دست حکومت و اوباش از سر زندانیان کوتاه!

زندانی سیاسی بی قید و بی وثیقه آزاد باید کردد!
مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادیُ برابری، حکومت کارگری
حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
٢٤ مهر ۱۴۰۱- ١٦ اکتبر ۲۰۲۲

اطلاعیه خبری
زندان اوین، آتش سوزی و صدای ممتد تیراندازی
امشب شنبه ۲۳ مهر، صحنه های آتش سوزی در زندان اوین از مناطق اطراف دیده میشود. اخبار از تیراندازی در زندان و برای مدتی تیراندازی ممتد خبر میدهد. همینطور نیروهای کمکی سرکوب به سمت اوین سرازیر شده اند. زندانیان در مقابل اعمال فشار مستمر زندانبابان از جمله در بندهای ۵ و ۷ دست به اعتراض زدند. حکومت در این اوضاع مرتبا با بهانه تراشی تلاش میکند شرابط سخت تری برای زندانیان فراهم کند. در هر صورت مسئول جان و امنیت زندانیان سیاسی و کلیه بازداشتی ها با جمهوری اسلامی است.
زندانیان حق دارند در اعتراض به سرکوب و کشتار مردم دست به اعتراض و اعتصاب بزنند و تاکنون موارد مختلفی از همبستگی و همدلی خود را با اعتراضات جاری اعلام کردند. ما نگران زندانیان محبوس در اوین هستیم. خانواده های زندانیان به سمت اوین راه افتاده اند. ما از کلیه خانواده ها میخواهیم بفوریت در مقابل اوین دست به تجمع بزنند. از مردم تهران میخواهیم که خانواده های زندانیان را همراهی کنند و در مقابل زندان اوین تجمع کنند. جان زندانیان در خطر است. باید از سلامت کلیه زندانیان اطمینان حاصل کنیم و خواستار آزادی کلیه زندانیان سیاسی شویم. دست حکومت و اوباش از سر زندانیان کوتاه!

زندانی سیاسی بی قید و بی وثیقه آزاد باید کردد!
مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادیُ برابری، حکومت کارگری
حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
۲۳ مهر ۱۴۰۱- ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲