بیانیه: جان زندانیان سیاسی در زندان اوین و سایر زندانها در خطر است

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

شب گذشته ۲۳ مهر ماه شاهد آتش سوزی، انفجار، تیراندازی و صدای آژیر و حمله به زندانیان در زندان اوین بودیم. تصاویر منتشر شده نفس‌ها را در سینه حبس کرد. انفجار و آتش سوزی از بند ۷ زندان اوین شروع و سپس در بند ۴ نیز شنیده شد. در داخل از زندان خبرهای رسیده حاکی از پرتاپ گاز اشک‌آور و گلوله های ساچمه ای به سوی زندانیانی بود که از شدت گاز اشک آور قادر به تنفس نبوده و از بند بیرون آمده بودند و شعار می‌دادند.

در عین حال به محض شروع آتش سوزی و تیراندازی تعداد زیادی نیروهای سرکوبگر رژیم به سوی اوین رفته و جاده ها را مسدود کردند.
خانواده ها با نگرانی شدید و سراسیمه، علیرغم مسدود کردن جاده ها توسط نیروهای امنیتی رژیم با ماشین و پیاده به سوی زندان اوین رفتند. مردم به محض شنیدن خبر آتش سوزی و تیراندازی به سوی زندان اوین رفته و در محله های اطراف اوین شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. نیروهای رژیم با باتوم و گاز اشک آور به مردم حمله کردند اما مردم به حمایت از زندانیان ادامه دادند. در کشورهای مختلف از جمله آلمان و انگلستان مردم بلافاصله شب‌هنگام در مقابل سفارت رژیم و وزارت خارجه آلمان تجمع کردند.
تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی همچنان از وضعیت
عزیزانشان اطلاعی ندارند. و وضعیت زندانیان بشدت نگران کننده است. آتنا دائمی، زندانی سیاسی سابق در توییتر خود به نقل از یکی از زندانیان نوشت :" زندانیان بدون حجاب، شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. گاز اشک آور زیاد زدند و ریه برخی امروز هنوز دچار مشکل است."
ندای زنان ایران اعلام کرد، از صبح امروز یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ، خانواده های نگران از وضعیت عزیزان خود در زندان اوین ، مقابل درب این زندان تجمع کرده اند. کلیه ملاقات‌ها در این زندان تا اطلاع ثانوی لغو شده و در بیشتر بندهای زندان ، تلفنها همچنان قطع می باشد. تلفن‌های بند زنان نیز همچنان مسدود و زنان زندانی تاکنون موفق به ارتباط با خانواده ها نشده اند.کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی بار دیگر اعلام میکند که جان تمام زندانیان سیاسی در زندانها در خطر است و رژیم اسلامی مسئول جان زندانیان است . باید با اعتراضات وسیعتر زندانیان را آزاد کرد و به سازمانهای جهانی و دولتها برای بستن سفارتخانه ها و اخراج دیپلمات‌های رژیم فشار آورد
کلیپ دیشب در رابطه با زندان اوین :

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۱۷ اکتبر برابر با ۲۴ مهر
https://linktr.ee/cfppi