تهاجم به دانشجویان و اساتید معترض دانشگاه شریف را محکوم کنید

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۲۵: امروز ۱۱ مهر در سومین روز اعتصاب سراسری دانشگاهها، دانشجویان در اعتراض به سرکوب فراگیر و محکومیت فاجعه دانشگاه شریف دانشجویان در دانشگاههای مختلف تجمع کردند و با شعارهای دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، مرگ بر دیکتاتور، زن، زندگی، آزادی، اتحاد اتحاد پاسخ محکمی به سرکوبگری های حکومت دادند. لیست تا کنونی دانشگاههایی که اعتراضات در آنها جریان دارد عبارتند از: دانشگاههای فردوسی مشهد، علوم پزشکی اردبیل، یزد، بیرجند، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی آزاد تهران، خوارزمی، صنعتی جندی شاپور دزفول، خواجه نصیر، پرستاری یزد، شهید اشرفی اصفهان، علوم پزشکی جهرم ، تهران، مرکز سوهانک، خیام مشهد، سمنان، تربیت مدرس، قم، امیر کبیر، ارومیه، و صنعتی سجاد. یادآوری کنیم که روز گذشته دانشجویان در سی دانشگاه تجمع داشتند.

جمهوری اسلامی برای سرکوب دانشگاه و عقب زدن اعتراضات دانشجویان شب گذشته دانشجویان دانشگاه شریف را مورد لشکر کشی و یورش وحشیانه قرار داد . سرکوب گران حکومت شب گذشته با همکاری رئیس دانشگاه دست به محاصره دانشگاه شریف زدند و با انواع سلاح‌ها به دانشجویان و اساتید دانشگاه حمله‌ور شدند. این محاصره و حملات برای ساعت‌ها ادامه داشت و در جریان آن تعداد زیادی از دانشجویان زخمی و بازداشت شدند. انعکاس خبر محاصره دانشگاه شریف و طلب کمک از مردم، با همبستگی بسیار مردم در تهران روبرو شد و از مناطق مختلف از جمله آزادی و ولیعصر و محلات اطراف مردم بطرف شریف حرکت کردند. خانواده های دانشجویان نیز با نگرانی در مقابل دانشگاه جمع بودند. تجمع کنندگان با فریاد دانشجو را رها کن، و مرگ بر دیکتاتور خواستار آزادی دانشجویان دستگیر شده بودند. این اعتراضات و جدالها تا پاسی از شب ادامه داشت و بالاخره مردم موفق به شکستن محاصره دانشگاه شدند و تهاجم سرکوبگران را عقب راندند.

حمله به دانشجویان دانشگاه شریف یاد سرکوبها و جنایات ۱۸ تیر ۷۸ و ۲۵ خرداد ۸۸ را زنده کرد. اما این بار مردم با اتحاد خود اجازه ندادند نیروهای حکومت موفق شوند و با تجمع در مقابل دانشگاه فشار آوردند که در دانشگاه باز شود و توانستند محاصره را بشکنند. امروز دانشجویان در تجمعات بزرگتری به خیابان آمده و مقابل دانشگاهها وسیعا جمع شده اند.

دانشجویان دانشگاه شریف در بیانیه هایشان این حمله وحشیانه را شدیدا محکوم کرده و آن را سناریویی از پیش طراحی شده برای خفه‌کردن صدای دانشجویان معترض خوانده اند. آنها در بیانیه خود تاکید کرده اند که تا آزادی همه دانشجویان بازداشتی، عذرخواهی رسمی مسئولان دولتی و حکومتی و جبران خسارت‌های پیش‌آمده برای دانشجویان، تضمین مکتوب مبنی بر وجود امنیت برای دانشجویان در دانشگاه و محیط اطراف آن و عدم تکرار این حادثه در آینده و بسته‌شدن پرونده‌های تشکیل‌شده برای تمامی دانشجویان، از هرگونه حضور در کلاس‌های درسی چه به صورت حضوری و چه مجازی خودداری میکنند. دانشجویان شریف از تمامی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور خواسته اند که به نشانه همبستگی با اساتید و دانشجویان دانشگاه شریف، کلاس ها را تماما تعطیل کنند.

حزب کمونیست کارگری حمله به دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف را قاطعانه محکوم میکند و دانشجویان در تمامی دانشگاه ها و همه مردم را به همبستگی و اتحاد با دانشجویان شریف فرا میخواند. باید فشار بیاوریم و تمامی دانشجویان بازداشتی را آزاد کنیم. با تجمع در مقابل در زندانها برای آزادی تمامی بازداشت شدگان تلاش کنیم.

زنده باد انقلاب
جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۳ اکتبر ۲۰۲۲
خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۲۶
اعتراضات گسترده دانش آموزان و دانشجویان و فراخوان معلمان به اعتصابات

انقلاب مردم برای رهایی ادامه دارد. شعارهای زن، زندگی، آزادی ، و مرگ بر دیکتاتور در همه جا طنین انداز است. امروز ۱۱ مهر از اول صبح اولین هسته های تجمعات اعتراضی در تهران شکل گرفته است. امروز سومین روز اعتصابات و تجمعات سراسری دانشجویان در دانشگاه ها را نیز شاهد هستیم.

گفتمان اعتصاب در فضای سیاسی جامعه وسیعا قدرت گرفته است. شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، طی بیانیه ای به مناسبت پنجم اکتبر و در همراهی و همبستگی با موج وسیع اعتراضات و اعتصابات مردمی برای روز دوازدهم مهرماه فراخوان به اعتصاب سراسری داده است. در این بیانیه قید شده است که بدلیل اینکه روز جهانی معلم در ایران با یک تعطیلی سراسری مصادف است اعتصاب خود را در روز قبل آن برپا خواهند کرد. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان قبلا اعلام کرده بود که در صورت ادامه سرکوبگریهای حکومت اعتراضات گسترده ای را در دستور خواهند داشت.

دختران دبیرستانی نیز به انقلاب پیوسته اند. بنا بر خبرها دختران دانش آموز در مدارسی از تهران،‌ کرج، گوهر دشت، اصفهان و شیراز و با فریاد مرگ بر دیکتاتور دست به اعتراض زده اند. از جمله در گزارشات از اعتراض دختران دبیرستانی در مدرسه ای در گوهردشت کرج،‌ برداشتن مقنعه در یکی از مدارس کرج و فریاد مرگ بر دیکتاتور از سوی دانش آموزان مدرسه ای در شیراز خبر میدهد. بنا بر همین خبرها دانش آموزان مهرشهر کرج با شعارهایی چون توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه، جمهوری اسلامی نمیخوایم، نمیخوایم دست به تجمع زدند. در دبیرستان فرزانگان اصفهان و دبیرستانی در سنندج دانش آموزان با شعارهای نترسید، نترسید مه همه با هم هستیم، زن ، زندگی، آزادی دست به اعتراض زدند. در این اعتراضات دانش آموزان آهنگ "برای"را همخوانی کردند.

اعتراضات مردمی در کف خیابان نیز همچنان تداوم دارد و هم اکنون در برخی نقاط تهران حلقه های اولیه تجمعات اعتراضی شکل گرفته است. شب گذشته اعتراضات مردمی در محلات مختلف تهران از جمله در خیابان شریعتی، انقلاب، ولیعصر، آزادی، فلسطین و اطراف دانشگاه شریف و در شهرستانها از جمله در شهرهای اصفهان، کرج، مشهد، رشت، شاهین شهر، اراک، مهاباد، اهواز، سنندج، خرم آباد، ایرانشهر ادامه یافت. بعلاوه در ۳۰ دانشگاه دانشجویان تجمعات بزرگی داشتند. شبانگاه نیز شعار های مرگ بر دیکتاتور در خیابانهای مختلفی از تهران و شهرستانها سر داده شد و این شعار بر تمام دیوارها نقش بسته است. شعار زن،‌ زندگی، آزادی به شعار اتحاد و همبستگی همه مردم علیه حکومت تبدیل شده است.

ایرانیان در خارج کشور نیز به یک نیروی فعال و مهم حمایت و پشتیبانی از انقلاب در ایران تبدیل شده اند و روز گذشته نیز در شهرهایی چون لوس آنجلس و ونكوور و در ترکیه تجمعات بزرگی برپا بود و با فراخوان گروههای فمینیستی در ۲۵ شهر جهان تجمع و اعتراض برگزار شد.

مجله اشپیگل آلمان به نقل از منابع خود گزارش داد که آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک پیشنهادهایی را برای تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل سرکوب اعتراضات ارائه کرده‌اند. با فشار انقلاب مردم دولتهای جهان را به بایکوت جمهوری اسلامی میکشانیم.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۳ اکتبر ۲۰۲۲