۲۵ دی: از بیانیه شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت حمایت میکنیم

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۷۰: شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت طی بیانیه ای به تاریخ ۲۱ دی تحت عنوان"بیانیه در ارتباط با اوضاع اخیر جامعه" بر خواستهای فوری به عنوانی مبنایی برای اتحاد همه بخش های کارگری و کل جامعه برای رهایی از شرایط برده وار حاکم تاکید میکند. در مقدمه این بیانیه بر شعله ور تر شدن خشم مردم از فقر و بی تامینی بدنبال قتل مهسا امینی و گذشت بیش از صد روز از این اعتراضات اشاره شده و در ادامه آن چنین آمده است:" زندانها پر شده از وجود جوانان و نوجوانانی که جگر گوشه های ما مردم هستند.

در همین مدت حدود ۶۰۰ نفر با شلیک گلوله و یا در زندان در اثر شکنجه جان خود را از دست داده اند. بسیاری از اینها جوانان، نوجوانان و حتی کودک ده ساله ای مثل کیان پور فلک هستند. نیروهای سرکوب در خیابان ها پخش و پراکنده هستند و گشت میزنند. بعلاوه اینکه در این مدت دهها هزار نفر بازداشت شده اند و حکومت با دستگیر شدگان همچون اسرای جنگی برخورد کرده و باشکنجه، تجاوز و مرگ خاموش زندانیان سرکوب را به حد اعلای خود رسانده و هر روز احکام اعدام بیشتری را رو میکند. از جمله در هفدهم آذر ماه تا کانون چهار جوان انقلابی ، ۴ کارگر معترض به اسمی محسن شکاری، مجید رضا رهنورد، محمد مهدی کرمی و محمد حسینی اعدام شدند و ما تاکید کردیم که پاسخ این اعدام ها و سرکوبها گسترش اعتراضات و اعتصابات سراسری است. این در حالیست در کنار این سرکوبها معیشت ما کارگران و مردم هر روز بیشتر مورد چپاول و غارت قرار میگیرد و خط فقر به سی میلیون رسیده و ابعاد فقر و گرسنگی و نداشتن مسکن و آوارگی فاجعه بار است.
ما کارگران از فقر و زندگی زیر خط فقر و بی تامینی، از افزایش چندرغازی دستمزدها و زندگی زیر خط فقر، از دویدن هر روزه دنبال دستمزدهای پرداخت نشده و جاده بستن ها، از زورگویی های پیمانکاران مفتخور و آخرش هم بیرون کشیدن پیکر همکارمان از کوره های ذوب آتش به عصیان آمده ایم و این وضع دیگر برای هیچ کس قابل دوام نیست. معیشت، منزلت، حق مسلم ماست.
مهسا امینی این دختر جوانی که هزار آرزو داشت فقط و فقط بخاطر حجاب دستگیر شد و به قتل رسید. زنان بسیاری به همین جرم جانشان را از دست داده اند و زندگی شان به خطر افتاده، زندانی شده و هم اکنون در بازداشت بسر میبرند. اینهمه ستم و تبعیض و جنایت علیه زن را باید پایان داد و اینها همه دردهای مشترک ما مردمی است که به خیابان آمدیم و همه دردهایمان را و شعار زن، زندگی، آزادی را فریاد زدیم و این جنبشی است که سر باز ایستادن ندارد". در ادامه این بیانیه این کارگران تاکید کرده و مینویسند:"ما برده نیستیم که هر روزه شاهد اعمال قدرت و اراده از بالای سر خود بر کارمان و بر منش و روش زندگی مان باشیم. ما به معنای واقعی کلمه آزادی و رفاه و آسایش میخواهیم. راه خلاصی از این وضعیت اتحاد و همبستگی و یکی شدن ما مردم است. امروز وقت آن رسیده است که همه ما کارگران، ما معلمان، ما بازنشستگان، ما جوانان، دانشجویان، دانش آموزان، ما مدافعین حقوق زن و حقوق کودک و ال جی بی تی ها، مدافعین محیط زیست و ما همه طیف های به جان آمده و معترض صف واحدی را شکل بدهیم و با متحد شدن حول یکسری خواستهای فوری سنگر محکمی بسازیم برای گام های بعدی و پیروزی نهایی.".
بیانیه در خاتمه با اعلام خواستهایی همه کارگران و همه مردم را به متحد شدن حول آنها فرا میخواند. رئوس مهم این خواستها عبارتند از: " آزادی فوری و بدون قیدو شرط همه بازداشت شدگان، همه انسانهایی که بخاطر عقیده و اعتراض در زندانند و پایان دادن به پرونده سازیهای امنیتی علیه مخالفین و معترضین تحت عناوین محاربه، اخلال در نظم و امنیت جامعه و این دست اتهامها، پایان دادن به احکام ارتجاعی "اعدام"، بدون هیچ چون‌وچرایی و لغو فوری تمامی احکام اعدام و مجازات اعدام ، پایان دادن به هرگونه ستم و تحقیر و تبعیض علیه زنان و به آپارتاید جنسیتی در جامعه، جدایی مذهب از دولت و اداره جامعه و تاکید بر اینکه مذهب رسمی وجهی از اعمال دیکتاتوری بر جامعه است و انسانها میتواند مذهب و از هر نوع آنرا داشته باشند یا اصلا مذهب نداشته باشند و به رسمیت شناختن این اصل به عنوان یک شرط مهم آزادی عقیده و بیان در جامعه ، آزادی بدون قید و شرط اعتراض، تجمع، اعتصاب، تظاهرات و آزادی بدون قید و شرط بیان و اندیشه به عنوان حقوق پایه ای مردم و به رسمیت شناختن آن، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و به پدیده جرم سیاسی و زندان و زندانی سیاسی، برسمیت شناسی حقوق مساوی برای همه شهروندان کشور مستقل از عقیده و مذهب، قومیت، جنسیت، گرایشات جنسی، و از بین رفتن هرگونه تبعیض و نابرابری مدنی و اقتصادی و طبقاتی" . در بند آخر این بیانیه بر اداره شورایی و جمعی جامعه تاکید شده و چنین آمده است:" ما هیچگونه اعمال قدرتی از بالای سر خود را چه در کار و چه در زندگی بر نمی تابیم. خواست ما اداره شورایی و جمعی جامعه است. اعلام این خواستهای حداقلی اولین قدم برای اعمال اراده جمعی ما مردم برای اتحاد و رقم زدن به سرنوشت و آینده مان است. " . شورای سازماندهی همگان را به پیوستن به این خواستها فراخوانده است.
اعلام چنین بیانیه ای به عنوان مبانی پایه اتحاد سراسری مردم برای رهایی یک پیشروی مهم در جنبش کارگری و در مبارزات مردمی است و حزب کمونیست کارگری قاطعانه از آن حمایت میکند. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۶۹
۲۵ دی: بیانیه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در مورد حضور نیروهای سرکوب در مدارس
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه ای به تاریخ ۲۵ دی به حضور لباس شخصی ها و نیروهای نظامی در مدارس اعتراض کرده و خواهان خروج این نیروها از مدارس و غیر ایدئولوژیک بودن آموزش و پرورش تاکید کرده و خواستار بازگشت به تحصیل دانش آموزان اخراجی شد. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است: "ورود غیرقانونی نظامیان به مدارس و دانشگاه‌ها به رغم مخالفت و مقاومت برخی مدیران متعهد و مسئول با همراهی مسئولان نالایق بعضی مدارس، دانش‌آموزان (کودکان) را درگیر خشونت، اهانت، بازداشت و اخراج کرده. این در حالی است که علاوه بر قوانین داخلی، کشور ما، عضو کنوانسیون جهانی حقوق کودک و حقوق بشر است، به این معنا که نهادهای امنیتی و انتظامی و قضایی که قانونا متعهد به رعایت اصول این کنوانسیون‌ها هستند اجازه‌ی ورود به اماکن آموزشی را ندارند. زیرپا گذاشتن ابتدایی‌ترین حقوق دانش‌آموزان، با انفعال کامل وزارت‌خانه و با تایید ضمنی وزیر بی‌کفایت آموزش و پرورش همراه شد، تا جایی‌که این همکاری‌ها، برخی مدارس کشور را به پایگاهی برای نیروهای انتظامی و امنیتی تبدیل کرد، متاسفانه موضوع به این‌جا ختم نشد، ورود این نیروها منجر به معرفی برخی دانش آموزان به این نهادها، و اخراج برخی از فرزندان ایران زمین گردید. در همین شرایط، حضور مداوم لباس شخصی‌ها، از نهادهای مختلف و به ظاهر فرهنگی در مدارس به عنوان مبلغ به قصد توجیه اقدامات حکومتی برای دانش‌آموزان با واکنش منفی آنان مواجه شد، به شکلی که توجیه‌گران خشونت و ارعاب، موفقیتی در تحمیق نوجوانان به تنگ آمده از تنگ‌نظری ذهن‌های منجمد برخی قدرت‌طلبان، به دست نیاوردند و اتفاقاً شکاف ذهنیِ دانش‌آموز عصر دیجیتال، با ذهنیت متصلب عصر حجری ناقضان آزادی، بیشتر شد. شورای هماهنگیِ تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، به عنوان یک نهاد صنفی معلمی که در ارتباط مداوم با گروه‌های مختلف دانش‌آموزی قرار داشته و بیش از هر نهاد دیگری با ذهن و زبان آن‌ها آشنایی دارد؛ اعلام می‌دارد که نظام آموزشی ایدئولوژی‌زده و سیستم اداره پادگانی مدارس به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای آنان نیست. ورود و حضور نیروهای امنیتی و نظامی به مدارس تحت هر عنوان اقدامی غیرقانونی است و تجاوز به حریم مراکز آموزشی محسوب می‌شود. این موضوع با آزار و آسیب جسمی و روحی و روانی دانش‌آموزان همراه است و تحت هر شرایطی محکوم است و باید متوقف شود.
گزارش‌های همکاران ما از برخی استان‌ها، حاکی از برخوردهای غیر قانونیِ بعضی مسئولان نالایق مدارس و مناطق با دانش‌آموزانی است که حضوری ولو محدود در اعتراضات اخیر داشته‌اند. از جمله‌ی این‌اقدامات، اخراج دانش‌آموزان از مدرسه، برخلاف همه آیین‌نامه‌های موجود در آموزش و پرورش است، ارعاب و تهدید خانواده دانش‌آموزان برای جلوگیری از رسانه‌ای نمودن این برخوردهای غیرقانونی، نیز شکل دیگری از این رفتار‌های غیر منطقی است.
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، خواهان بازگشت هرچه سریع‌تر این گروه از دانش‌آموزان به محیط‌های آموزشی و جبران خسارت‌های مادی و معنوی وارد شده به آنان است و البته رسیدگی به تخلفات مدیران و مسئولانی که برخلاف قوانین موجود، اقدام به اخراج دانش‌آموزان نموده‌اند، این شورا مصرانه خواهان پایان دادن به حضور و ورود نیروهای انتظامی، امنیتی و لباس شخصی به محیط‌های آموزشی، تحت هر عنوان بوده و هست".
حزب کمونیست کارگری همصدا با شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ورود و حضور نیروهای سرکوب به مدارس و امنیتی کردن محیط های آموزشی را شدیدا محکوم کرده و حمله به مدارس و شلیک به دانش آموزان و دستگیری آنها را از مصادیق بارز جنایات علیه بشریت میداند. حزب بر آزادی فوری دانش آموزان زندانی و معلمان در بند و بازگشت به مدرسه همه دانش آموزانی که اخراج و یا دستگیر شده اند تاکید دارد. عضویت جمهوری اسلامی با چنین پرونده ای از جنایت در قبال کودکان در کنوانسیون حقوق کودک لکه ننگی برای همه کشورهاست و باید این حکومت کودک کش فورا از این کنوانسیون اخراج شود. جمهوری اسلامی باید در سطح جهان بایکوت شود.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۶۸
۲۴ دی: تجمع خانواده ها علیه اعدام، کارگران روغن نباتی جهان و دو خبر دیگر
روز ۲۴ دی خانواده های شماری از زندانیان در اعتراض به اعدام ها و برای توقف آن مقابل ساختمان قوه جنایتکار قضائیه تجمع کردند. در این تجمع کودکانی با نوشته "بابام را اعدام نکنید" شرکت داشتند.
در این روز همچنین کارگران روغن نباتی جهان در زنجان در اعتراض به عدم پرداخت حقوقها و وضع بد معیشتی و کاری خود مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.
شعاردهی های شبانه ادامه دارد. شب گذشته در محلاتی از تهران ازجمله اکباتان فریاد مرگ بر دیکتاتور طنین انداخته بود. در سرابله ایلام نیز جوانان در خیابان آتش روشن کردند وشعار قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان و شعارهای دیگری علیه حکومت را سردادند. همینطور دانشجویان درخوابگاه دخترانه چمران شعارهای ضد حکومتی سر دادند و همسایه ها با آنها همراهی کردند.
حمله به نیروی های سرکوب و پایگاههای بسیج شکلی از اعتراض مردم است. امروز جوانان در کرج به یکی از پایگاههای بسیج کوکتل زدند و آنرا آتش زدند و در قم به خودروی یکی از آخوندها و در ملارد به دفتر امام جمعه کوکتل زدند.
آخرین خبر اینکه قطعنامه محكوميت سركوب معترضان و فراخوان به گذاشتن سپاه پاسداران در لیست تروریسم به اتفاق آراي نمايندگان و سخنگويان تمامي احزاب انگلستان به تصویب رسید. زیر فشار انقلاب و همبستگی های جهانی جمهوری اسلامی در یک قدمی بایکوت جهانی قرار دارد. حکومت اسلامی باید در سطح جهان بایکوت شود و سران آن بخاطر جنایاتشان محاکمه شوند. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۴ ژانویه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۶۷
۲۳ دی: تظاهرات عظیم چند ده هزار نفره در زاهدان
امروز ۲۳ دی در زاهدان جمعیت عظیمی که گفته میشود ده ها هزار نفر از مردم را شامل میشد، در ادامه انقلاب زن، زندگی، آزادی به خیابان آمدند و فریاد آزادی، آزادی، آزادی سر دادند. در این تظاهرات زنان شرکت وسیع و قابل توجهی داشتند و جمعیت معترض از جمله شعار میدادند:"مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر اصل ولایت فقیه"، می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم کشت"، مرگ بر خامنه ای"، "مرگ بر بسیجی"، "مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر"، "نه سلطنت، نه رهبری، دمکراسی، برابری"، "مرگ بر لاریجانی". زاهدان یک سنگر محکم انقلاب است. مردم در زاهدان و شهرهای مختلف با شعارهایی چون کرد، بلوچ، آذری، آزادی ، برابری به اتحاد مبارزاتی همه بخش های جامعه علیه جمهوری اسلامی تاکید دارند. سیستان و بلوچستان یک منطقه محروم است که از زمان رژیم سابق تا کنون فقر و محرومیت گسترده ای را تجربه کرده و همواره مورد سرکوب و ستم قرار گرفته است. در جریان خیزش جاری جمهوری اسلامی جنایات بسیاری را در زاهدان و برخی شهرهای دیگر سیستان و بلوچستان مرتکب شده و شمار زیادی از مردم را به قتل رسانده است. بنا برگزارشات چند هزار نفر از مردم در این استان در بازداشت هستند و برای شماری از دستگیر شدگان احکام محاربه صادر شده و حکم اعدام بر بالای سرشان است. یک اعتراض این مردم علیه سرکوبگری ها و جنایات گسترده رژیم است. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۳ ژانویه ۲۰۲۳