گسترش تظاهرات و اعتراضات دانش آموزان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۳۳: حضور شکوهمند دانش آموزان این شکوفه های انقلاب در اعتراضات مردمی ستودنی است. امروز چهاردهم مهر دانش آموزان در چند شهر اصفهان، پرند، رشت، سنندج، تهران، کرج، اراک و اسلامشهر به خیابان آمدند و شعارهای "توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه"،" می‌کشم، می‌کشم، هرآنکه خواهرم کشت"، سردادند و سرود برابری خواندند. امروز همچنین سومین روز اعتراضات کشاورزان خوراسگان اصفهان در اعتراض به بی آبی و بی تامینی و همصدا با مردم معترض در خیابان ها بود.آنها شعار میدادند:"کشاورز می میرد، ذلت نمی پذیرد".

همبستگی با مردم زاهدان و در محکومیت کشتار فجیعی که حکومت در این شهر در هشتم مهر ماه به راه انداخت و در جریان آن طبق خبرها حداقل ۸۸ نفر کشته شدند، گسترش می یابد. امروز جمعی از معلمان شهر سقز، با حضور در یکی از شعب اهدای خون به قربانیان جنایت نیروهای حکومتی در زاهدان، خون اهدا کردند. این معلمان دست نوشته ای داشتند با مضمون کردستان پشتیبان زاهدان.

بامداد امروز ۱۴ مهر در بیست و یکمین روز خیزش مردمی در ولیعصر تهران و در محله ای از اصفهان مردم به خیابان آمدند و شعارهای ضدحکومتی سر دادند. مردم هر روز قرار و مدارهای اعتراضات شبانه را میگذارند.

در ادامه همبستگی های جهانی روز گذشته ۱۳ مهر گروهی از کنشگران ترکیه در محکومیت قتل مهسا امینی و علیه سرکوبگری های حکومت و جنایات علیه زنان در مقابل ساختمان دادگستری استانبول تجمع کردند. حزب کمونیست کارگری بر بایکوت جهانی جمهوری اسلامی تاکید دارد.

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۶ اکتبر ۲۰۲۲


خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۳۱
آغاز اعتراضات از بامداد امروز

امروز ۱۴ مهر خیزش انقلابی مردم وارد بیست و یکمین روز خود شد. در بامداد امروز مردم در ولیعصر تهران تجمع کردند دختران حجاب برداشتند و خودروها با بوق های ممتد اعتراض آنان را همراهی کردند.

اعتراضات در دانشگاه ها ادامه دارد و سرکوبگران حکومت دانشجویان دانشگاه یزد را به ورود ماموران به دانشگاه در صورت ادامه تجمعات تهدید کرده اند. دانشجویان پاسخ تهدیدات را با ادامه اعتراضاتشان میدهند.

شب گذشته اعتراضات مردمی در نقاط مختلف تهران از جمله در تجریش، ولیعصر، پارک وی، سهروردی، سعادت آباد، سه راه یاسر، نیاوران، پونک، اتوبان باقری، شریعتی، فردیس کرج، و شهرک امید ادامه داشت. زنان با برداشتن حجاب و حرکت در خیابان، مورد حمایت مردم در خودروها قرار گرفتند که با بوق زدن ممتد فضای شورانگیزی از اعتراض را ایجاد کرده بودند. در شیراز، و نقاط متعددی از اصفهان، جونقان، کرمانشاه، قم، تالش، فسا، لاهیجان، سنندج، بانه، سقز، نور آباد ممسنی، دیواندره نیز مردم بسیاری در خیابان بودند .

روز گذشته در بلوچستان مردم با آتش زدن لاستیک ورودی شهر کلات را مسدود کردند. آخرین برآوردها از سرکوب خونین مردم در زاهدان از کشته شدن ۸۸ نفر خبر می‌دهند. بیش از ۳۰۰ نفر نیز در این سرکوب وحشیانه زخمی شدند. علیرغم فضای بشدت امنیتی در استان سیستان و بلوچستان و تلاش حکومت برای جلوگیری از هر گونه تجمعی، گزارشات از درگیری‌ها در زاهدان و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان خبر می‌دهند. سرکوب خونین زاهدان انعکاس وسیعی در جامعه داشت. از جمله معلمان در سقز طی بیانیه ای جنایت در قبال مردم زاهدان را محکوم کردند. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است: "جمهوری اسلامی جنایت بزرگی مرتکب شد. این یک قتل عام و جنایت علیه بشریت است. همه سران حکومت و جنایتکارانی که فرمان قتل و سرکوب مردم را میدهند فردا در دادگاههای مردمی محاکمه خواهند شد".

یک شکل از اعتراض دیوار نویسی هاست و دیوارهای شهرهای مختلف با شعار مرگ بر دیکتاتور رنگین شده است. همچنین مردم تابلوهایی را که نشانی از جمهوری اسلامی دارد را به زیر میکشند و پاره کرده و به آتش میکشند.

هر روز بر شما بازداشتی ها اضافه میشود و علاوه بر دستگیری های خیابانی در این مدت شماری از اکتیویست های کارگری، معلمان و فعالین اجتماعی بازداشت شده اند. آزادی فوری و بدون قید و شرط دستگیر شدگان خواست فوری همه مردم است.

در ادامه همبستگی های جهانی از مبارزات مردم ایران ۵۲ محقق و استاد دانشگاه‌ آلمان در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور، با تاکید بر نیاز مردم ایران به حمایت های بین المللی از دولت خود خواسته ند که از تمام ظرفیت‌های سیاسی و امکاناتشان برای توقف سرکوب و خشونت جمهوری اسلامی استفاده کند. با قدرت انقلاب مردم و همبستگی های جهانی دولتهای جهانی را به پای بایکوت جمهوری اسلامی میکشانیم. جمهوری اسلامی باید در سطح بین المللی منزوی و طرد شود.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۶ اکتبر ۲۰۲۲

تظاهرات شبانه در مناطق تهران و دیگر شهرها آغاز شده است

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۳۰: امشب چهارشنبه ۱۳ مهر تظاهرات و اعتراضات شبانه آغاز شده است. در اعتراضات مردمی در تهران در تجریش زنان حجاب بر سر دست گرفته و می چرخانند و خودرو ها بوق ممتد میزند. در سهروردی دختران جوان با فریاد شعار های " مرگ بر دیکتاتور"، و "ما بچه‌های جنگیم بجنگ تا بجنگیم" شجاعانه به خیابان آمده اند. در سعادت آباد مردم تجمع خود را با شعار "مرگ بر خامنه ای" آغاز کردند، در سه راه یاسر، نیاوران جوانان بنری را که بر روی آن نوشته شده بود "پلیس خادم مردم" را پایین کشیدند. و در شهرک امید دانش آموزان دختر حجاب برداشتند و خودروها با زدن بوق ممتد همراهی کردند.

علاوه بر تهران در قم مردم شعار میدهند "نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم"، در کرمانشاه مردم جمع هستند و شعار زن، زندگی، آزادی سر میدهند و خودروها با بوق ممتد همراهی میکنند. تجمع کرمانشاه را زنان آغاز کردند و بعد بقیه مردم پیوستند. در تالش مردم در خیابان هستند و آتش برپا کرده اند و خیابان را قرق کرده اند. در اصفهان در پل بزرگمهر و محلات مختلف شهر جوانان دختر و پسر جمعند و دخترها حجاب برداشته و شادی میکنند. خودروها هم بوق ممتد میزنند. در نورآباد ممسنی در استان فارس مردم در فلکه مصلی آتش برپا کرده اند. در سنندج نیز مردم مثل شبهای قبل در خیابانند و آتش روشن کرده اند.

شمار بازداشتی ها در تمام شهرها بسیار است. در سنندج بنا بر گزارشات حکومت بخاطر کمبود جا اکثر زندانیان مالی و دزدی و مواد مخدر را با گرفتن تعهد و مشروط با فیش حقوقی آزاد کرده است و قاتلین را به زندان کامیاران و کرمانشاه انتقال داده است. یک دغدغه فوری مردم آزادی تمامی بازداشت شدگان است. خبرها حاکی از آزاد شدن ۶۲۰ نفر از بازداشت شدگان اخیر است . عزم مردم باز کردن در زندانهاست.

در ادامه همبستگی های جهانی از مبارزات مردم ایران بیش از ۶۵۰ نفر از چهره‌های هنری آلمان با امضای نامه‌ای سرگشاده حمایت خود را از "انقلاب مردم ایران" اعلام کردند.

فشار انقلاب مردم آنچنان نافذ است که بیش از شصت نماینده پارلمان اروپا با امضای فراخوانی، از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا خواستار محکوم کردن سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات در ایران و به رسمیت شناختن خواست مردم ایران برای ایجاد یک کشور "آزاد، دموکراتیک و سکولار" شده اند.
حزب کمونیست کارگری بر بایکوت جهانی جمهوری اسلامی تاکید دارد و برای جلب وسیعترین همبستگی های بین المللی از این خواسته مردمی تلاش میکند. مردم ایران با قدرت انقلابشان دولتهای جهانی را به پای بایکوت جمهوری اسلامی خواهند کشاند.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۳ مهر ۱۴۰۱، ۵ اکتبر ۲۰۲۲

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۲۹

خیزش و تظاهرات ادامه دارد

ادامه اعتراضات در تهران، سنندج، سقز، شیراز، گوهردشت، بندرعباس، کرج، دیواندره، اصفهان، و کیش

در بیستمین روز انقلاب مردمی امروز چهارشنبه ۱۳ مهر در تهران در ولیعصر از آغاز صبح مردم به خیابان آمدند و شعارهای "مرگ بر دیکتاتور"، و "این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت" سردادند. جوانان با نیروهای سرکوب مقابله میکنند و در جاهایی آنها را عقب میرانند. در تهران در کوکاکولا جوانان خشمگین یکی از مزدوران حکومت را گوشمالی میدهند.

شب گذشته در تهران در محلات مختلف شهر از جمله ولیعصر، خیابان پاسداران، تهران پارس و پونک تجمعات شبانه برقرار بود و در نقاط مختلف شهر از جمله پونک شعاردهی ها از روی بامها شنیده میشد و فریاد مرگ بر دیکتاتور بر فضای شهر طنین انداخته بود. مترو ها از جمله مترو شریعتی همچنان مرکزی از تجمعات مردمی است.

در شهرهای مختلف اعتراضات جریان دارد از جمله در سنندج، سقز، شیراز، گوهردشت، بندرعباس، کرج، دیواندره، اصفهان، و کیش در اشکالی چون بوق زدن ممتد ماشین ها و تجمعات مردمی شاهد ادامه اعتراضات هستیم. در بندرعباس مردم در درگیری با نیروی سرکوب جوانی را از دست آنها خارج کردند و نگذاشتند دستگیر شود. در این تجمع مردم یکی از نیروهای سرکوب را شناسایی کرده و او را گوشمالی دادند. در سنندج نیروهای امنیتی به مردم معترض تیراندازی کردند و شماری را زخمی کردند. مردم با آنها درگیر شدند. در دیواندره نیروهای سرکوب به مردم حمله کردند و مردم با آنها مقابله کردند. با تیراندازی نیروهای سرکوب حکومتی چندین نفر زخمی شده‌ و وضعیت شماری از آنها وخیم گزارش میشود. بنا بر گفته شاهدان نیروهای سرکوب بیمارستان را در محاصره گرفته اند. در سقز درگیریهای کوچه به کوچه جریان داشت و مردم بسیاری از محلات را در اختیار داشتند. در جزیره کیش گفته میشود که یک خودرو انتظامی را مردم به آتش کشیدند. بنا بر گزارشات امروز چهارشنبه نیروهای سرکوب مغازه به مغازه دنبال دوربین های مداربسته هستند تا معترضان اولین روز در این شهر را شناسایی کنند و تهدید کرده اند که کسانی که در روز مراسم خاکسپاری مهسا امینی بوده اند، دستگیر خواهند شد.

بدین ترتیب مردم در نبردی جانانه با حکومتند. حجاب برگیران زنان و دختران وسیعا جریان دارد. صحنه هایی چون از سر برداشتن حجاب از سوی زنی در پارک لاله و رقص او، برداشتن حجاب از سوی دو دختر جوان در یزد و شادی مردم ، برداشتن حجاب از سوی زنی در کرج و رقص زیبای او با مردی در کف خیابان و شادی مردم، صحنه های شورانگیزی از انقلاب را نشان میدهد.

در دانشگاهها دانشجویان همچنان در اعتصاب و اعتراض‌ا‌ند. در این اعتراضات دانشجویان از جمله شعار میدهند: "خاموش بودن ننگ ما، آزادی فرهنگ ما"، "شریف شده بازداشتگاه، اوین شده دانشگاه" ، "مرگ بر دیکتاتور"، "دانشجوی زندانی، آزاد باید گردد"، "اساتید، دانشجو، اتحاد، اتحاد"، "شریفی‌ها رو کشتین، به ما می‌گین ساکت شین".

دانشجویان از دانشگاههای مختلف طی بیانیه هایی سرکوبگری حکومت در دانشگاههای شریف و تبریز را محکوم کرده و بر ادامه قدرتمند اعتراضات خود تاکید نموده اند.

دانش آموزان دبیرستانی نیز با قدرت به میدان آمده و حماسه آفریده اند. روز گذشته صحنه هایی از تجمعات و اعتراضات دانش آموزان را در شهرهای تهران، سقز، یزد، اصفهان، شیراز، مشهد، کرج، گوهردشت، و ملارد شاهد بودیم. دانش آموزان در مدارس و در خیابان تجمع میکنند. حجاب برمیگیرند فریاد مرگ بر دیکتاتور سر میدهند، کف میزنند و ترانه "برای" میخوانند.. در جایی عکس های خامنه ای و خمینی و سران حکومت را زیر پا گذاشته و بر آن لگد میکوبند.. در این اعتراضات دانش آموزان از جمله شعار میدهند:"بسیجی برو گمشو".

شمار دستگیرشدگان زیاد است. بنا بر خبر ها صبح امروز ۴۰۰ نفر از جوانان بازداشت شده آزاد شده اند. دادستان تهران با اشاره به فرمان خامنه ای جنایتکار تحت عنوان لزوم تمایز میان سطوح مختلف قاصران و مقصران حوادث اخیر و تاکید بر رسیدگی فوری رئیس قوه قضائیه به این افراد از آزادی آنها خبر میدهد.آزادی این جوانان تنها و تنها نتیجه فشار مبارزات و تداوم انقلاب مردمی است. تمامی دستگیر شدگان باید آزاد شوند.

گفتنی است که خیزش انقلابی مردمی انعکاس جهانی گسترده و بی سابقه ای داشته و اخبار آن در صدر اخبار بین المللی قرار گرفته است. همبستگی با مردم ایران وسیع و حتی به خیابانها کشیده شده است. از سلبریتی ها و چهره های شناخته جهانی هنری و ورزشکاران گرفته تا نهادهای حقوق بشری و اتحادیه های کارگری، از احزاب چپ در اروپا گرفته تا مقامات دولتی و دولتها در غرب و آمریکا سرکوب مردم در ایران را محکوم کرده و اعتراضات مردم را مورد حمایت قرار داده اند. در خبری تازه بیش از هزار نفر از سینماگران فرانسوی شامل تقریبا تمام چهره‌های شناخته شده سینمای فرانسه با انتشار بیانیه سرگشاده‌ای از معترضان در ایران حمایت کردند و ابراز امیدواری کردند که اعتراضات مردمی آغازگر دوران تازه‌ای در ایران باشد. همچنین کنفدراسیون اتحادیه های کارگری نروژ و سندیکاهای کارگری فرانسه ضمن محکوم کردن سرکوب وحشیانه اعتراضات سراسری مردم توسط حکومت ایران، پشتیبانی خود را از خواسته‌های مردم در ایران اعلام داشتند.
آنجلا دیویس فعال سیاسی، پژوهشگر و نویسنده سرشناس جهانی از مبارزات مردم در ایران اعلام حمایت کرد.
حزب کمونیست کارگری برای جلب وسیع ترین همبستگی های بین المللی با اعتراضات مردم و بایکوت جهانی جمهوری اسلامی تاکید دارد.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۳ مهر ۱۴۰۱، ۵ اکتبر ۲۰۲۲

مردم فهیم و آگاه خوزستان!
خیزش سراسری و گسترده ای که با قتل " مهسا امینی " توسط پلیس گشت ارشاد آغاز شد و این جنایت خشم توده مردم را شعله ور کرد اکنون ابعاد دیگری به خود گرفته و از خیابان به دانشگاه و مدرسه کشیده شده و دور نیست که بخش های مختلف کاری و کارگری دیگر هم به این خیزش عظیم بپیوندند.

این جنبش و خیزش عمومی که میرود تا به یک انقلاب کوبنده و زیرو رو کننده منجر شود، برای پیروزی نیازمند مشارکت همبسته مردم در جای جای کشور است. حاکمان فاسد و آدمکش جمهوری اسلامی از بیم اتحاد و همبستگی مردم برای به زیر کشیدن حکومت ضد انسانی شان از همان آغاز با استفاده از حربه سرکوب و بگیر و ببند و دست زدن به تبلیغات زهرآگین علیه جنبش انقلابی مردم سعی کردند تا از گسترش اعتراضات جلوگیری کرده و مانع از پیوند اقشار مردم در این مبارزه و قیام شود.

موضوع حجاب نه فقط به عنوان سند بردگی زن بلکه به عنوان اسلحه ای است که حکومت از طریق آن تمام جامعه را در کنترل خود قرار داده است؛ بنابراین اگر چه اعتراض علیه حجاب و ستمکشی زن امر عمومی همه اقشار مردم است اما پوشیده نیست که جنبش انقلابی کنونی محصول انباشت مطالبات پاسخ نگرفته مردم در طی چهل و سه سال گذشته و گرانی و تورم، فقر، افزایش بیکاری، بی حقوقی مفرط زنان، سرکوب و اعدام و دستگیری های گسترده فعالین عرصه های اجتماعی است.

شعارهایی که امروز زنان و مردان به ستوه آمده از این حکومت ننگین در خیابانها فریاد میزنند، نشان از خواست همگانی مردم برای سرنگونی این حکومت دارد و می تواند و باید نقطه اتکا و اشتراک در پایان دادن به عمر حکومت ارتجاعی و استبداد دینی باشد و به امری متحد کننده تر و سراسری تر تبدیل شود.

این خیزشی است برای رهایی ما مردم از جنایت، از فقر و فلاکت، از سرکوب و زندان و از یکه تازی اوباش حکومت اسلامی.

اگر میخواهیم دیگر شاهد جنایاتی نظیر متروپل نباشیم، اگر میخواهیم هر روز فقر بیشتری را به زندگی ما تحمیل نکنند، اگر میخواهیم عزیزانمان اسیر دست مفتخوران حاکم در زندانها نباشند، اگر میخواهیم هر روز شاهد اعدام و دار نباشیم، اگر میخواهیم به تبعیضات و بیحقوقی ها پایان دهیم، باید گسترده تر از قبل به خیابانها بیاییم و در برابر لشکر مفتخوران بایستیم و فریاد آزادی سر دهیم.

همه ما حق داریم رفاه و امنیت و آزادی و زندگی شاد و انسانی داشته باشیم. تا این حکومت سرکار است دستیابی به اینها ممکن نیست.

برای تحقق این هدف و دستیابی به یک زندگی انسانی و دنیای بهتر لازم است با اتحاد و همبستگی بیشتر و تشکیل سازمانهای محلی و همینطور تشکیل نهادها و کمیته های انقلابی، در کارخانه ها و دانشگاهها و محلات مان در مبارزه جاری مسئولانه مشارکت داشته باشیم و خود را از همین حالا مهیای مرحله پس از سقوط حکومت نماییم.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری- واحد خوزستان

۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۴ اکتبر ۲۰۲۲