ضرورت اعتراض سراسری به قتل فجیع مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

رژیم فاشیست جمهوری اسلامی، در تازه ترین اقدام از جنایات سیستماتیک خود در طول چهار دهه استبداد سیاسی و مذهبی، مهسا (ژیلا) امینی دختر 22 ساله کردستانی را به قتل رسانده است. او که برای دیدار بستگان خود به تهران سفر کرده بود توسط گزمه های گشت ارشاد اسلامی (بخوان گشت کشتار) به دلیل “بدحجابی” بازداشت شد و ساعاتی نگذشت که خبر آمد که او در زندان این نیروی گشتاپویی به کماء رفته است. مامورین رژیم با وقاحت علت کماء و مرگ مغزی مهسا را سکته قلبی دانستند و نه ضرب و شتم او در حین بازجویی و “ارشاد”. اما شاهدینی که پیکر بیجان مهسا را دیده اند از آثار کتک کاری و شکنجه بر بدن او گزارش می دهند.

بدین ترتیب در عرض چهل و هشت ساعت، خبر مرگ مهسا در بیمارستان کسری تهران منتشر گردید. این خبر هولناک موجی از اعترض در فضای عمومی و مجازی برانگیخته است. اما این کافی نیست، باید با برپایی سلسله اعتراضات سراسری از اعتصاب تا تظاهرات تا توفان توئیتری در داخل و خارج از کشور، به این جنایت واکنش نشان داد. زیرا بیلان چهل و چهار ساله حکومت اسلامی، نشان داده که هر روز ادامه این رژیم جنایت و غارت، به معنای از دست رفتن جان های شیفته بیشتری خواهد بود.

واقعیت این است که رژیم اسلامی در طول حاکمیت خود، فقط دست به اعدام دهها هزار انسان آزادیخواه و دگراندیشان سیاسی یا عقیده تی، نزده است، فقط دست به ترور صدها تن از فعالین اپوزیسیون در خارج از کشور نزده است، بلکه صدها تن از مخالفین و دگراندیشان را در زیر شکنجه به قتل رسانده و یا با عدم ارایه امکانات درمانی سبب مرگ زندانیان بیمار شده است که مصداق کامل قتل عمد محسوب می شود.

از خیراله کریمی رفیق راه کارگری ما (کارگر کمونیست فولاد اصفهان اهل گیلان) در سال 1364 تا انبوه زندانیان سیاسی چپ و مجاهد که در دهه شصت زیر شکنجه جان باختند، از قتل زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی – کانادایی در زندان اوین به دست سعید مرتضوی تا قتل شاهرخ زمانی فعال کارگری در زندان گوهر دشت، از قتل اکبر محمدی فعال دانشجویی تا قتل ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس در بازداشتگاه پلیس “فتا” در تهران، از خودکشی جلوه دادن قتل کاووس سیدامامی (فعال محیط زیست) تا فراهم کردن موجبات قتل بکتاش آبتین (شاعر و عضو کانون نویسندگان) بر اثر ابتلاء به کرونا … همه و همه حکایتگر بیلان طولانی این رژِیم در زمینه قتل زندانیان در پروسه بازجویی و شکنجه بوده اند. بنابراین تلاش مذبوحانه رژیم برای تصادف و یا بیماری و یا خودکشی جلوه دادن این نوع کشتارها، دروغ های آشکاریست که حتی باور آن برای “گوبلز” فاشیست هیتلری نیز دشوار خواهد بود.

هر روز ادامه رژیم استبدادی و سرمایه داری جمهوری اسلامی، مترادف با تکرار چنین جنایاتی خواهد بود و تنها با اعتراضات و افشاگریهای سیاسی و در حقیقت یک انقلاب اجتماعی تمام عیار برای سرنگونی آن میتواند متوقف شود.

سازمان ما ضمن همدردی عمیق با خانواده مهسای عزیز و مردم کردستان و ایران، از همه انسانهای آزادیخواه، برابری طلب و بشردوست در ایران و سراسر جهان دعوت میکند که به هر طریق ممکن به جنایاتی از این دست اعتراض کنند.

سرنگون باد رژیم اسلامی سرمایه داری ایران

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

کمیته مرکزی سازمان راه کارگر

جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱