اطلاعیه خبری در باره تهدید به مرگ و بمب گذاری علیه رهبری حزب کمونیست کارگری و تلویزیون کانال جدید!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

در دو روز گذشته افراد ناشناسی در چند مورد طی تماس تلفنی با فعالین حزب اطلاع داده اند که جمهوری اسلامی از طریق برنامه ریزی های سپاه قدس قصد دارد که مینا احدی، حمید تقوایی و کیان آذر، از رهبران حزب کمونیست کارگری را ترور کنند. در این تلفن ها از بمب گذاری قریب الوقوع در جلسه مینا احدی و همچنین خطری که تلویزیون کانال جدید و کارکنان آنرا تهدید میکنند، صحبت شده است. بدنبال این تماس های تلفنی، مینا احدی که در مرکز این تهدیدات بوده است بلافاصله با پلیس آلمان تماس گرفته و آنها را در جریان این تهدیدات تروریستی قرار داده است.

پلیس آلمان این تهدیدات را بسیار جدی قلمداد کرده و اقدامات فوری و موثرتری در محافظت از وی بعمل آورده است. مسئولین حزب در سوئد نیز در تماس با پلیس این کشور قرار دارند تا اطلاعات مربوط به این تهدید ها را در اختیار پلیس سوئد قرار دهند.

جمهوری اسلامی رژیم ترور و ارعاب و اعدام است و بس. فعالیت های گسترده حزب و گسترش نفوذ و محبوبیت کانال جدید بی تردید خاری در چشم جمهوری اسلامی است. حزب این تهدیدات را از سر استیصال و زخم خوردگی رژیم میداند، آنرا جدی میگیرد و اقدامات لازم را در دستور قرار میدهد. بهترین جواب به این تهدیدات طبعا گسترش فعالیت های حزب در داخل و خارج علیه جمهوری اسلامی است.

ما بار دیگر توجه افکار عمومی جهان را به ضرورت مقابله جدی با رژیم تروریست جمهوری اسلامی جلب میکنیم. جمهوری اسلامی باید از همه مجامع و نهادهای بین المللی طرد شود و تمامی سفارتخانه های آن بعنوان مراکز تروریستی بسته شود.

سرنگون باد جمهوری اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲

آموزش باید رایگان و غیر مذهبی باشد!
هر سال شروع سال تحصیلی که میتواند روزهای تازه و پر از هیجانی برای میلیون ها دانش آموز و خانواده هایشان باشد، در ایران جمهوری اسلامی به یک کابوس تبدیل میشود و امسال اوضاع از همیشه فاجعه بارتر است. میلیون ها دانش آموز بویژه دختران در حسرت رفتن به مدرسه مجبورند بدلیل فقر و ناتوانی در تامین شهریه و کیف و کتاب و لباس در خانه بمانند و یا وارد بازار بیرحم کار شوند، و آنها که به مدرسه میروند از همان ابتدا با آخوند و انواع تحمیلات عقب مانده و ضد کودک اسلامی مواجه میشوند. دختران و پسران که باید با هم شادی کنند، درس بخوانند و با هم بزرگ شوند، از هم جدا میشوند و معلمی که باید با انرژی و فراغت به آموزش کودکان، آنهم آموزش علمی و نه خرافه، بپردازد مجبور است به فکر اجاره خانه و امنیت شغلی و یا پرونده امنیتی اش باشد و یا در غم محرومیت بخشی از شاگردانش که ترک تحصیل کرده اند. این فاجعه ای است که حکومت مرتجع اسلامی، ضد کودک، ضد شادی، ضد زن و ضد انسان به کودکان و معلمان و میلیون ها خانواده تحمیل کرده است.

با آغاز سال تحصیلی جنب وجوش تازه ای علیه همه این مصائب و مشکلات نیز آغاز میشود. همه این فشارها موضوع اعتراض جامعه است،‌ موضوع کارزارها و بیانیه ها و تجمعات اعتراضی است. کشمکش معلمان با وزارت آموزش و پرورش، علیه کتب درسی مذهبی و مقررات انضباطی و امنیتی و حقوق ناچیز و ناامنی شغلی شروع میشود، دانش آموزان به تحمیلات مذهبی تن نمیدهند آخوند را دست می اندازند و ذله میکنند، خانواده ها برای ذره ذره حقوق کودکانشان اعتراض میکنند و دانشجویان دوران پر جنب و جوشی از اعتراض را از سر میگیرند و جنبش مطالباتی بار دیگر اوج میگیرد. آموزش رایگان، آموزش غیر مذهبی و خواست های متعدد معلمان مهمترین محورهای این جنبش است.

آموزش رایگان حق مردم است. شهریه و انواع اخاذی به بهانه های مختلف باید ممنوع شود. کتاب و لوازم التحریر و ایاب و ذهاب دانش آموزان باید کاملا رایگان شود، یک وعده غذای گرم و با کیفیت و رایگان حق همه دانش آموزان است. حکومت موظف است به خانواده هایی که قادر نیستند فرزندانشان را به مدرسه یا دانشگاه بفرستند کمک هزینه بدهد. به یک میلیون کودک افغانستانی باید شناسنامه داده شود و هر مانعی در مقابل تحصیل آنان برطرف شود. مدارس امن، فضای کافی، تجهیزات آموزشی، سفرهای علمی و تفریحی و نه مذهبی و حکومتی، از دیگر خواست های جامعه است. فقط با یک قلم اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی یا بخشی از هزینه ای که صرف دم و دستگاه کثیف مذهبی میشود میتوان همه این نیازها را برطرف کرد.

مذهب و آخوند و مراسم مذهبی را باید از مدرسه بیرون انداخت. کتب درسی باید از هرگونه تبلیغ مذهب و خرافه، تبعیض علیه زنان و از هر گونه تبلیغ حکومتی پاک شود. نمایشات و نمایشگاههای مذهبی را باید ممنوع کرد. آموزش باید علمی، شاد و مدرن باشد. آموزش روابط جنسی باید جای مزخرفات مذهبی در مدارس را بگیرد.

معلمان و مربیان آموزشی باید از یک زندگی انسانی، حقوق مکفی و امنیت شغلی برخوردار باشند تا با فکر و اعصاب راحت و تمرکز کافی بتوانند به آموزش دانش آموزان مشغول شوند. آزادی بیان و عقیده و اعتصاب و اعتراض و تشکل حق بی چون و چرای آنها است. معلمان سالها است پرچم این مطالبات را در دست دارند و بسیاری از آنها بدلیل همین فعالیت ها محکوم شده و به زندان افتاده اند و یا علیه شان پرونده امنیتی درست شده است. همه این پرونده ها باید ملغی شوند و کلیه معلمان زندانی آزاد شوند.

اینها خواست های کل جامعه یعنی خواست های توده عظیم مردم است. میلیون ها خانواده،‌ چند میلیون معلم و دانشجو، نهادهای حقوق کودک، تشکل های معلمان و بازنشستگان و کارگران و کلیه تشکل های مردمی، همه اینها میتوانند در ادامه فعالیت هایی که در سالهای گذشته توسط معلمان، خانواده ها، دانش آموزان و دانشجویان و فعالین حقوق کودک شروع شده است، جنبش قدرتمندی را به حرکت درآورند و این خواست های ابتدایی را به کرسی بنشانند.

حزب کمونیست کارگری همه مردم را، معلمان، دانشجویان، دانش آموزان و خانواده های آنها، تشکل ها و نهادهای مردمی، فعالین اجتماعی و چهره های شناخته شده و آزادیخواه از نویسنده و هنرمند و سینماگر و ورزشکار و هر انسانی که برای حرمت و شادی و سرنوشت کودکان ارزش قائل است را فرامیخواند که در این مبارزه مهم و انسانی خود را شریک بدانند و نقش خود را برای تقویت یک جنبش وسیع و اجتماعی و تحمیل این خواست ها به مفتخوران مرتجع و فسیل هایی که یک جامعه هشتاد میلیونی را گروگان گرفته اند، ایفا کنند.

آموزش رایگان، شاد، غیر مذهبی، فارغ از تبعیضات جنسیتی و جداسازی جنسیتی حق همه کودکان ما است. با تمام قوا حول این پرچم و مطالبات بحق مان متشکل شویم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲

۱۷ نفر از کارگران شرکت آذرآب به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند!

روز ۲۲ شهریور سخنگوی قوه قضائیه حکومت اسلامی از تبدیل محکومیت هفده کارگر معترض آذر آب در اراک به جریمه نقدی خبر داد. این کارگران بخاطر اعتراضات و پیگیری مطالباتشان به ۳ ماه و یک روز حبس و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده بودند. در برابر این حکم جنایتکارانه موجی از اعتراض در جامعه به جریان افتاد. زیر فشار این اعتراضات حبس ۹۱ روزه هر کدام از این کارگران به پرداخت ۷ میلیون تومان جزای نقدی و حکم شلاق آنان به پرداخت سی میلیون ریال جریمه، آنهم بصورت تعلیقی یکساله تبدیل گردید و بعلاوه گفته شده است که کارگران حق شکایت به دادگاه تجدید نظر را دارند.

روشن است که حکومت اسلامی زیر فشار اعتراضات در جامعه از شلاق و زندان به جریمه نقدی عقب نشسته است. اما این تمام مساله نیست. سوال اینست که چرا کارگر معترض باید حکم زندان و شلاق و جریمه بگیرد؟ کارگرانی که به دلیل دستمزدهای زیر خط فقر و نا امنی شغلی اعتراض کرده اند، ‌روشن است که به پرداخت جریمه نقدی چند میلیونی اعتراض دارند و کلا این محکومیتها و احکام ضد انسانی را محکوم میکنند و خواهان لغو تمامی احکام زندان و جریمه و شلاق علیه کارگران معترض هستند.

شورای بازنشستگان ایران طی اطلاعیه ای در گزارش مربوط به این خبر اعتراض خود را به پرونده سازی های این چنینی و احکام صادره برای کارگران معترض آذر آب اعلام داشته است که در بخشی از آن چنین آمده است:"این حکم به علت اعتراضات خردادماه کارگران شرکت آذرآب صادر و ابلاغ شده بود.اعتراض کارگران برای تامین معیشت و پیگیری حق و حقوق پایمال شده شان با احکام حبس و شلاق و جرائم نقدی از طرف حکومت مواجه میشود. کارگر برای بی پولی اعتراض میکند اما به جزای نقدی محکوم میشود. ای کسانیکه در سازمان جهانی کار نشسته اید و نمایندگان حکومت را بعنوان نماینده کارگران پذیرفته اید! کارگران ایران میدانند که چشمتان را بر این واقعیت هائی که کمتر در جهان اتفاق میافتد بسته اید".
کمپین برای آزادی کارگران زندانی (FTN) تعرض حکومت اسلامی به کارگران معترض شرکت آذرآب و صدر احکام زندان و شلاق و جریمه برای آنان را شدیدا محکوم میکند و خواهان لغو این احکام و عملی شدن خواستهای کارگران برای افزایش دستمزدها و امنیت شغلی است. ما از همه نهادهای کارگری در ایران و در سطح جهان میخواهیم که به جریمه کردن و محکوم کردن کارگران آذر آب وسیعا اعتراض کنند. با اتحاد همه بخشهای جامعه علیه سرکوب میتوانیم و باید پاسخ این تعرضات حکومت را بدهیم.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی
22 شهریور 1401
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
https://free-them-now.com/