اعتراضات بازنشستگان کشوری و لشکری، کارگران کشت و صنعت کارون، سرایداران مدارس

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روز شنبه ۱۲ شهریور بازنشستگان کشوری و‌لشکری اراک مقابل دفتر نماینده مجلس این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند. این بازنشستگان خواستار رسیدگی به وضعیت نامناسب معیشتی و اجرای کامل همسان‌سازی حقوق و مستمری‌ها هستند. در این تجمع بازنشستگان شعار میدادند:"دولت خیانت میکند، مجلس حمایت میکند"


اجرای همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر هجده میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، پایان دادن به اختلاس های و دزدی ها و بازگرداندن پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی خواستهای سراسری همه بخش های بازنشستگان است.

- روز ۱۲ شهریور اعتصاب کارگران کشت و صنعت کارون وارد دوازدهمین روز خود شد و در حرکت اعتراضی این روز کارگران دست به راهپیمایی زدند. اعتراض آنها به وضع بد معیشتی و سطح نازل حقوقهایشان است. همسان سازی حقوقها با شرکتهای نیشکر هم جوار و افزایش سطح آن و دائمی شدن قراردادها دو خواست فوری آنهاست. این کارگران به اعمال زور و تهدید در مقابل خواستهایشان اعتراض دارند. از جمله در حرکت اعتراضی روز ۱۱ شهریور چهارده نفر از کارگران معترض از کار تعلیق شدند. کارگران کشت و صنعت کارون خواستار رفع این تعلیق ها و پاسخگویی فوری به مطالباتشان هستند. در رابطه با این موضوعات کارگران کشت و صنعت قبلا نیز تجمعات اعتراضی داشتند.

- سرایداران و خدمتگزاران مدارس سراسری کشور برای روز ۱۵ شهریور به تجمعات سراسری فراخوان داده اند. این تجمعات در تهران مقابل وزارت آموزش و پرورش و در مراکز استانها مقابل ادارات کل آموزش و پرورش برگزار خواهند شد. در آموزش و پرورش ۶۷ هزار نیروی خدماتی مشغول به کارند و شرایط معیشتی و کاری دشوار دارند. در رابطه با این وضعیت آنها بارها و بارها تجمع داشته اند. اعتراض آنها بطور واقعی به سطح نازل حقوقها و وضع سخت معیشتی شان است. سرایه داران به فاصله حقوق نیروهای خدماتی با سایر فرهنگیان و دیگر نیروهای خدماتی در ارگان های مختلف دولتی و سطح بسیار نازل دریافتی اعتراض دارند. آنها همچنین به حذف برخی تسهيلات و آیتم های مزدی خود از احکام کارگزینی از جمله حق لباس، حق شیفت شب، حق تنظیف، کارانه تابستان، بند جذب مناطق محروم، اضافه کاری ماهانه، اضافه کاری ۳۶ ساعت موظف، حق سرایداری، اضافه کاری مدارس نوبت دوم (دوشیفته صبح وعصر)، سختی کار بخاطر استفاده زیاد از مواد شیمیایی اعتراض دارند. یک مطالبه سرایه داران اجرای رتبه بندی و اجرای فوق العاده ویژه افزایش حقوق ها یشان است.


حزب کمونیست کارگری ایران
۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۳ سپتامبر ۲۰۲۲