علی جوادی: حزب اکس "کمونیست کارگری" در بارگاه هیات حاکمه آمریکا

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اخیرا سه نهاد وابسته به حزب سابقا "کمونیست کارگری" (کمیته بین المللی علیه اعدام، کمپین برای آزادی کارگران زندانی و کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی) در رابطه با حضور رئیس حکومت آدمکشان اسلام و سرمایه، ابراهیم رئیسی، در مجمع سازمان ملل "نامه ای سرگشاده" به "ایالات متحده، رئیس جمهور، جو بایدن - سازمان ملل، دبیر کل، آنتونیو گوترش" ارسال کرده اند و در آن از این مراجع ملتمسانه درخواست کرده اند که:

"از دولت آمریکا و سازمان ملل می‌خواهیم که برای رئیسی روادید صادر نکنند و در عوض از قدرت خود برای انجام اقدامات و اقدامات خاص برای پیگیری و بررسی ارتکاب جنایت علیه بشریت توسط ابراهیم رئیسی استفاده کنند."
ذکر چند نکته در رابطه با این اسکاندال جدید حزب سابقا "کمونیست کارگری" ضروری است:
۱-سه نهاد ذکر شده وابسته به این حزب بوده و مسئولین آن تماما از اعضای رهبری این حزب هستند. به این اعتبار سیاستهای اتخاذ شده توسط این نهادها مستقل و یا در تقابل با سیاستهای رهبری این حزب نیست. این سیاست حمید تقوایی و رهبری حزب است که با نام این سه نهاد به پیش برده میشود. اما از این رو از نام این سه نهاد استفاده کرده اند، چرا که نمی خواهند با نام رسمی حزبشان که هنوز کلمه "کمونیست" را به غلط با خود حمل میکند، یادداشتی به رئیس جمهوری ضد کمونیست آمریکا بنویسند. مسئولیت این سیاست تماما ارتجاعی مستقیم و غیر مستقیم به عهده رهبری این حزب است.
۲-نفس توسل و التماس به رئیس جمهوری آمریکا، دولتی که در راس یک قطب تروریستی جهان معاصر قرار داشته و عظیم ترین ماشین تروریسم، ارعاب، قلدری، تنها نیرویی که سلاح اتمی را علیه بشریت بکار برده است و کارنامه قطوری در کشتار و جنایت علیه مردم دارد، یک سیاست تماما ارتجاعی است. این سیاست نشان همسویی روشن و غیر قابل انکار رهبری راست این حزب با قطب تروریسم دولتی آمریکا در مقابله با تروریسم اسلامی است. این سیاست تماما در نقطه مقابل سیاست حزب کمونیست کارگری در دوران منصور حکمت قرار دارد. یکی انقلابی و کمونیستی و دیگری ارتجاعی و دست راستی است. این سیاست ادامه سیاست این حزب در همسویی با آمریکا و متحدین اش در جنگ دو ارتجاع بین المللی در اوکراین است. این سیاست ادامه سیاستی که از تحریمهای اقتصادی خانمان برانداز آمریکا بطور خجولانه حمایت میکند. در ادامه این سیاست و در صورت تشدید تخاصمات میان آمریکا و حکومت آدمکشان اسلامی به احتمالی باید انتظار داشت که به حمایت از سیاست "رژیم چنج" آمریکا نیز بپردازند. شرم آور است!
۳-در این بیانیه رسما آب تطهیر بر جنایات تاریخی و تاکنونی هیات حاکمه آمریکا می ریزند. میگویند: "دادن اجازه ورود به رئیسی به خاک آمریکا و حضور در اجلاس سازمان ملل تنها می تواند نشان دهد که جنایت علیه بشریت برای دولت آمریکا و سازمان ملل و دبیرکل آن اهمیتی ندارد." (تاکید از من است) درست خوانده اید، با وقاحتی کم نظیر میگویند: "تنها میتواند نشان دهد که جنایت علیه بشریت برای دولت آمریکا و سازمان ملل و دبیر کل آن اهمیتی ندارد." نیرویی که خود در راس عظیم ترین ماشین قلدری و جنایت قرار گرفته است. عامل بزرگترین کشتارهای جهانی است. نیرویی که میلیونها نفر را در ویتنام تکه تکه کرده است. نزدیک به یک میلیون نفر را در عراق قتل عام کرد، به نیرویی تبدیل شده که به "جنایت علیه بشریت" کم اهمیت است. تطهیر جنایت آمریکا بخشی از سیاست چرخش به راست این حزب و دریوزگی در بارگاه ماشین میلیتاریسم و قلدری آمریکا است.
چند نکته دیگر:
رئیسی و تمام سردمداران رژیم اسلامی باید به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شوند. باید بزرگترین اعتراضات علیه حضور رئیسی و دار و دسته آدمکشان اسلامی در نیویورک برگزار شود.
یک سیاست کمونیستی هیچگونه همسویی با هیچکدام از دو قطب تروریستی جهان معاصر ندارد. همسویی ما در مبارزه برای سرنگونی رژیم اسلامی با امر آزادی و برابری و رهایی انسانها و انقلاب کارگری است.
یک ایده قدیمی، یک پیام به رهبری این حزب: خودتان را از شر "خطر" کمونیسم و سوسیالیسم خلاص کنید. نام تان را تغیر دهید. سیاستهای دست راستی و ارتجاعی تان را با نام خاص خود و رهبری حمید تقوایی به پیش ببرید!