شورای هماهنگی: کمیته های مردمی برای دفاع از دانش آموزان تشکیل شود

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با انتشار بیانیه ی مهمی درباره ی مسموم کردن دانش آموزان، از والدین خواست برای حفاظت از فرزندان خود کمیته های مردمی در اطراف مدارس تشکیل بدهند. این شورا اعلام کرده چنان چه مسموم کردن دانش آموزان ادامه یابد، معلمان مجبور خواهند شد در کف خیابان کلاس های درس را تشکیل دهند تا با زنجیره ی انسانی والدین دانش آموزان و دیگر مردم از آن ها محافظت شود.

شش ماه از جنایت حملات شیمیایی مداوم به مدارس غالبا دخترانه‌ی کشور می‌گذرد. با وجود واکنش‌های گاه و بیگاه مقامات، این حملات بارها از سوی مردم، والدین، معلمان و نهادهای بین‌المللی محکوم شده است و همگی خواهان دستگیری آمران و عاملان این سلسله جنایات هستند در حالی شاهد تداوم این جنایت هستیم که ظن سازمان‌یافتگی و حمایت هدفمند حکومتی بیش از هر عامل دیگری نمود دارد.

کتمان و توجیهات مسئولین بی‌کفایت، خاک در چشم حقیقت می‌پاشد. فرماندهی نیروی انتظامی کشور ناتوان از تامین امنیت کودکان این مرز و بوم است. اما در همان حال اهتمام خود را صرف تهدید زنان آزادی‌خواه کرده است؛ زنانی که برای انتخاب آزادانه‌ی نوع پوشش خود در برابر فشارها و سرکوب غیرقانونی مقاومت می‌کنند.

در این شرایط شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران وظیفه‌ی خود می‌داند برای حفظ جان دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان شریف و زحمتکش مدارس از همه‌ی امکانات و ظرفیت‌های عملی خود استفاده کند. پیشنهاد می‌شود دانش‌آموزان، خانواده‌هایشان و معلمان دلسوز، دست در دست هم، آستین بالا زده و کمیته‌های حفاظت از دانش آموزان را در مدارس و محلات سازماندهی کنند. اگر آمران و عاملان این جنایات فاجعه‌آمیز معرفی، محاکمه و مجازات نشوند، معلمان ناگزیر و برای حفظ جان دانش‌آموزان، کلاس‌های درس را در خیابان برگزار کرده و از کمیته‌های حفاظت مردمی والدین خواهند خواست که با زنجیره ی انسانی از حریم دانش‌آموزان در خیابان محافظت کنند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، از سربازان و افسران پلیسی که دست‌شان به خون مردم آلوده نشده و بویی از شرف و انسانیت در وجودشان هست، می خواهد به‌جای چشم‌پوشی از بازداشت عاملان مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز، به وظیفه‌ی قانونی خود در حفاظت از فرزندان و دانش‌آموزان این کشور همت گمارند و به جای اتلاف وقت و توان خود در پیگیری منویات غیرقانونی و ناموجه حاکمان، از حریم مدارس محافظت کنند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، برای دفاع از جان و روان دانش‌آموزان ایران خواستار تشکیل هرچه سریع‌تر کمیته‌های مستقل و مردمی حفاظت از مدارس به ابتکار والدین در ارتباط با معلمان و دانش آموزان می‌باشد.

همان گونه که پیش تر هم گفته ایم : مسئولان بدانند دانش آموزان خط قرمز ما معلمان هستند و هرگونه آسیب به جسم و روان ایشان، اقدامی علیه آینده‌ی ایران و مردم این سرزمین است. اراده جامعه معلمان بر اصلاح آموزش است. سلامت روانی و جسمی دانش‌آموزان در محیط امن مدارس از اولویت‌های اصلی شورای هماهنگی و فعالین صنفی است و تلاش ما قبل از معیشت معلمان برای ارتقای آموزش کودکان است. از این رو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در صورتی که حملات شیمیایی بلافاصله متوقف نشود و با امرین و عاملین این جنایت هولناک برخورد قضایی عادلانه نشود از تمام پتانسل خود برای مقابله استفاده خواهد کرد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، به نمایندگی از معلمان، در خصوص سناریوی مسمومیت‌سازی دانش‌آموزان سکوت نخواهد کرد و در صورت ادامه‌ی این فاجعه‌ی غیرانسانی در هفته های آتی به همراه معلمان سراسر کشور، در کف خیابان‌ها پاسخ مناسبی به این تفکر غلط و متحجرانه ی مغزهای پوسیده خواهد داد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، در پایان اعلام می‌دارد که بیانیه‌های تکمیلی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در این خصوص به زودی صادر می‌شود.

خبرها، گزارش ها و تصاویر بیشتر را در تلگرام اخبار روز ببیند!

Print Friendly, PDF & Emailچاپ کن
اشتراک‌گذاری این: