اطلاعیه شماره ۶ جوانان انقلابی محلات شهر سنندج

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

فراخوان به سازمانیابی جوانان: جوانان مبارز و انقلابی، دوستان! بیش از یک ماه از خیزش سراسری توده های بپاخاسته مردم ایران می گذرد. جوانان و به ویژه زنان نقش پیشتازی در این خیزش انقلابی داشته اند. این زنان و مردان آزاده چه در خیابان و چه در دانشگاها با تاکتیک های متنوعی که اتخاذ کرده اند و جسارت و از خودگذشتگی که در مقابله با نیروهای امنیتی، گارد ویژه و لباس شخصی ها از خود نشان داده اند، نیروهای سرکوبگر حکومتی را سردرگم کرده اند.

اکنون و با گذشت بیش از یک ماه از اعتراض های ما در کف خیابان، در دانشگاه و مدرسه باید به فکر حفظ دستاوردهای تاکنونی و تدارک برای پیشروی های آینده باشیم. ما ضمن آنکه باید چشم انداز روشنی از پیروزی بر حکومت این زالو صفتان و سرکوبگران داشته باشیم، باید بدانیم که مهمترین وسیله و ابزار پیشروی ما سازماندهی و تشکل است. با سازماندهی مناسب نیروهایمان در محل کار و زیست است که می توانیم به قدرت واقعی خود پی ببریم. ما با اتکا و پشت بستن به همین روابط و پیوندهایی که در بین جوانان در محلات شهرها، دانشگاهها و در مدرسه ها شکل گرفته است می توانیم سازمان و تشکل خود را بوجود آوریم. ما با پشت بستن به همین روابط و پیوندهای رفیقانه و دوستانه در یک ماه گذشته خیابان و دانشگاه و مدرسه را به میدان مبارزه و مقابله با حملات مزدوران حکومتی تبدیل کردیم. اکنون زمان آن است که همین شبکه روابط و پیوندها را که دستاورد مبارزات ما در این دوره هستند را به سازمان تکامل یافته تری تبدیل کنیم. اکنون زمان آن است که به فکر ایجاد کمیته ها و شورای محلات، شورای دانشجویان در دانشگاهها و شوراهای دانش آموزان در مدارس باشیم. فراخوان ما به سایر بخش های جامعه تشکیل کمیته های و شوراهای محل کار و زیست میباشد. شکل علنی و مخفی این تشکیلات بنا به توازن قوا و تشخیص جوانان انقلابی و مردم آزادیخواه در محل تعیین میشود. حرکت شورایی و تلاش برای ایجاد آن، به جنبش ما چنان قدرتی می دهد که در کنار جسارت و فداکاری های جوانان و مردم، امید به پیروزی را تقویت می کند، سرکوب را برای سرکوبگران سخت کرده و هزینه ی مبارزه را کم تر می کند.
ایجاد این شوراها کمک می کنند تا مبارزات پراکنده ی جوانان با هم هماهنگ تر شده و صاحب برنامه و نقشه و انتخاب تاکتیک های معین شوند. این اقدامات فوری و کارساز علاوه بر این که جنبش جوانان را صاحب نظم و افق و نقشه می کند و جلو اشتباهات فردی را می گیرد، به مبارزین خیابان هم اعتماد به نفس بیشتر داده و از هزینه های نالازم جلوگیری می کند. همچنین این پیشروی و سازمانیافتگی و رهبری معین، اعتماد اقشار مختلف اجتماعی به جوانان را بالا برده و زمینه و امکان پیوستنشان به جنبش را فراهم می کند.
سازمان محله ای جوانان قادر خواهد بود اهالی محله را برای مبارزه بسیج کند. سازمان شهری جوانان این امکان را فراهم می کند که ساکنین شهر را بسیج کند. در دانشگاه، مدارس و محیط های مختلف هم این مساله صدق می کند و نیروی عظیم تری از دانشجویان و دانش آموزان و سایر بخش های جامعه را به مبارزه ای هماهنگ می کشاند.
ما مصرانه خواهانیم که کلیه جوانان در یک جنبش واحد با سازمان، رهبری و بنقشه ای واحد در محلات، دانشگاه ها و دبیرستان ها متشکل و متحد و هماهنگ شوند و جبهه ی واحدی را تشکیل دهند.
ما باید تلاش کنیم پس از یک ماه تلاش و فداکاری که توازن قوای جامعه را تغییر داده به فوریت وارد فاز سازماندهی شویم. سازماندهی کاری آسان تر از اعتراضات خیابانی نیست. این کار به تلاش عظیمی نیاز دارد که وظیفه اش بر دوش جوانان مجرب تر، سازمانده و آگاه تر قرار گرفته است.
دوستان و رفقا! جنبش انقلابی مردم ایران وارد مرحله جدیدی شده است. امروز علاوه بر حمایت بیدریغ فرهنگیان مبارز متشکل در شورای هماهنگی سراسری، ما شاهداعتصابات کارگری که هم اکنون در جنوب و در بخش های کلیدی نفت و پتروشیمی ها، کارگران هفت تپه و رانندگان کامیون حمل سوخت و غیره هستیم. ما امید داریم که بخش های دیگر طبقه کارگر و کارگران بخش حمل و نقل و خدمات شهری به جنبش انقلابی سراسری بپیوندند. بدون شک پیوستن بخش های مختلف جنبش کارگری به این خیزش انقلابی، نوید بخش پیشروی و پیروزی است.

دستتان را به گرمی می فشاریم
پیروزی از آن ما است
پیش به سوی سازماندهی شورایی جوانان در محلات، دانشجویان دانشگاه ها و دانش آموزان دبیرستان ها
پایه های شوراها در محل کار و زیست باید شکل بگیرند.
زنده باد آزادی، برابری، حکومت شورایی

جوانان انقلابی محلات شهر سنندج
۲۸ مهر ۱۴۰