تجمعات بازنشستگان کشوری در شهرهای مختلف

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

کشوری، لشکری، تامین اجتماعی، اتحاد اتحاد: روز ۲۷ تیر بازنشستگان کشوری از جمله معلمان بازنشسته در ادامه سه شنبه های اعتراض خود علیه فقر و گرانی و برای پیگیری مطالباتشان، مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی دست به تجمع و اعتراض زدند. بنا به گزارشات تاکنونی این تجمعات در شهرهای سنندج، قزوین، اصفهان، همدان، کرمانشاه، کرج، همدان، شیراز و یزد برگزار شدند. بازنشستگان شعار میداادند:" بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن"، "معلم زندانی آزاد باید گردد"، "رسول بداقی آزاد باید گردد"، "گرانی تورم، بلای جان مردم"، و "عدالت ، معیشت، شعار پر رنگ ماست".

در این تجمعات همچنین بنرهایی از عکس معلمان زندانی و خواستهای معلمان توجه ها را به خود جلب میکرد.
بازنشستگان خواستهای مشترکی دارند و این خواستهای مشترک مبارزات آنها را به هم پیوند نزدیکتری میدهد. بخصوص با طرح ادغام صندوق های بازنشستگی به دلیل ورشکستگی این صندوق ها و تعرض بیشتر به معیشت آنها در برنامه موسوم به « برنامه توسعه هفتم» و مصوبه مزدی شورایعالی کار اهداف مبارزاتی مشترک بیشتری جلو آمده اند که مبارزه سراسری و مشترک و متحد همه بازنشستگان را می طلبد. مخصوصا باید توجه کرد که از هیجده صندوق بازنشستگی هفده صندوق به ورشکستگی رسیده است و این گوشه ای از بساط دزدسالار حاکم را بازتاب میدهد که معیشت و زندگی بیست میلیون بازنشسته را که ممر درآمدی جز حقوق بازنشستگی ندارند به خطر انداخته است. اکنون از کسری بودجه ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی صندوق بازنشستگی سخن گفته میشود.
در تجمعات و اعتراضات امروز بازنشستگان لشکری و کشوری در اردبیل در کنار هم و متحدانه اعتراض و تجمع داشتند. در کرمانشاه نیز در این هفته بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری با هم تجمع بر پا کردند و در کرمانشاه بازنشستگان شعار میدادند:" "کشوری، لشکری، تامین اجتماعی، اتحاد اتحاد".
اجرای همسان سازی و افزایش حقوق ها به بالای خط فقر سی میلیونی و درمان رایگان دو مطالبه فوری همه بازنشستگان است. خواستهای بازنشستگان و اعتراض آنها به فقر و بی تامینی موضوع اعتراض همه مردم است. اعتراضات گسترده بازنشستگان در متن شرایط پر تلاطم جامعه یک اتفاق سیاسی مهم است. از این مبارزات باید فعالانه حمایت و پشتیبانی کرد و صدای بازنشستگان را وسیعا بازتاب داد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۳

تجمعات معلولین و بازنشستگان تامین اجتماعی در چندین شهر
امروز یکشنبه بیست و پنجم تیرماه شماری از افراد دارای معلولین در شهرهای اردبیل، کرمان و تهران در اعتراض به وضعیت اسفبار معیشتی، عدم اجرای پنج‌ساله قانون معلولان و عدم لحاظ حقوق افراد دارای معلولیت در برنامه توسعه هفتم کشور تجمع کردند. در این رابطه معلولین بارها تجمع اعتراضی داشته اند.
در این روز همانطور که قبلا گزارش کردیم شمار زیادی از بازنشستگان تامین اجتماعی در چندین شهر تهران، رشت، اهواز، شوش و کرمانشاه تجمع کردند. این تجمعات در اعتراض به فقر و گرانی و برای پیگیری مطالباتشان از جمله اجرای همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر سی میلیونی و درمان رایگان برگزار شده است. در تهران بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل مجلس تجمع کردند و با شعارهای "گرانی تورم بلای جان مردم" و "شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد" به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند. در کرمانشاه بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری با هم تجمع داشتند و در شوش بازنشستگان از شهرهای شوش، کرخه و هفت تپه تجمع داشته و دست به راهپیمایی زدند. بازنشستگان صدای اعتراض همه مردم هستند. از خواستها و مبارزاتشان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۳