رقص و شادی و شعار دهی مردم بخاطر قرار گرفتن سپاه در لیست تروریسم

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۸۱: امشب ۲۹ دیماه در محلات مختلف تهران و شهرهای مختلف مردم با فریاد مرگ بر دیکتاتور قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست تروریسم را جشن گرفتند. در شهرهای بندرعباس، بوکان، مهاباد، سقز و هرمزگان مردم با آمدن به خیابان و برپایی بساط رقص و شادی و آتش بازی از قرار گرفتن سپاه جنایتکار جمهوری اسلامی در لیست تروریستی توسط انحادیه اروپا استقبال کردند. مردم فریاد میزدند: "مرگ بر سپاهی"، "مرگ بر بسیجی"، "بسیجی سپاهی داعش ما شمائید"، "امسال سال خونه سید علی سرنگونه"، "مرگ بر دیکتاتور" ، "مرگ بر دیکتاتور.

قرار گرفتن پاسداران در لیست تروریسی توسط اتحادیه اروپا بدنبال چهار ماه تظاهرات و انقلاب قدرتمند مردم صورت میگیرد که دولتها را به صرافت موضعگیری علیه این نیروی ضد انسانی سوق داد. نه فقط سپاه پاسداران بلکه کلیت جمهوری اسلامی تروریست و آدمکش و ضد ارزشهای پیشرو بشری است و باید خواست بایکوت همه جانبه جمهوری اسلامی و اخراج سفرا و نمایندگانش به موضوع بیانیه های اعتراضی مردم در ایران قرار گیرد. با همین قدرت میتوان دولت ها را به پای بایکوت کامل جمهوری اسلامی کشاند.
بنا به یک گزارش دیگر امروز در شهر ایذه در چهلمین روز قتل دختر جوان دنیا فرهادی مردم بسیاری گرد آمدند و با فریاد شعارهای ضد حکومتی یاد او را گرامی داشتند.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۷۹
اعتصاب کارگران پایانه نفتی قشم ، یادمان شادمان احمدی و اخباری دیگر
در کنار اعتراضات مردمی اعتراضات در مراکز کارگری بویژه در مراکز مختلف نفت ادامه دارد . بدنبال تجمع سراسری کارگران رسمی نفت و برگزاری این تجمعات در بیش از ده شهر در روز گذشته، امروز پنجشنبه ۲۹ دیماه این کارگران در پایانه نفتی قشم نیز تجمع کردند. اجرای کامل ماده ده و پرداخت پی بک دهساله آن، لغو مالیاتهای سنگین بر حقوقها، بهبود وضع درمان و بهداشت در نفت و بالا بردن استاندارد آن، پرداخت بی کم و کاست پاداش پایان بازنشستگی همچون گذشته در وزارت نفت، رسیدگی لازم به وضع بازنشستگان صنعت نفت و بهبود زندگی آنها، رسیدگی به وضعیت نابسامان و نگران کننده صندوق بازنشستگی نفت و اصلاح اساسنامه آن از جمله مطالبات اعلام شده این کارگران است.
اعتراضات در نفت گسترده است و اعتراضات پی در پی کارگران رسمی نفت مستقیم بر فضای کل مراکز نفت و پتروشیمی تاثیر میگذارد و یک بستر مهم برای سازماندهی اعتراضات سراسری در نفت است.
- امروز در چهلمین روز قتل شادمان احمدی مراسمی با حضور بسیار مردم در دهگلان بر پا شد. مردم در این مراسم شعار میدادند: "مرگ بر جاش (مزدور)"، "مرگ بر سپاهی"، و "مرگ بر خامنه‌ای". مراسم های یادمان به محلی برای اتحاد و فریاد اعتراض مردم علیه حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی و سرنگونی تبدیل شده است.
- بحران سوخت و قطعی گاز ادامه دارد و صف های طولانی مقابل جایگاههای سوخت رسانی شکل گرفته و این وضعیت نابسامان باعث بر پا شدن موجی از اعتراض در میان مردم شده است. در کنار بحران سوخت استفاده از مازوت و استشمام هوای مسموم موضوع اعتراض دیگر مردم است. خبرهای امروز از آلودگی هوا در اصفهان در ثر مازوت سوزی گزارش میدهد.
- فردا روز تجمع مردم در زاهدان مثل جمعه های دیگر است. در هراس از برگزاری یک تجمع بزرگ مردمی دیگر علیه حکومت اسلامی، رژيم اسلامی نیروی سرکوب بسیاری به این منطقه گسیل کرده و شهر را در محاصره خود در آورده است.
- شب گذشته نیز همچون شبهای دیگر در محلات مختلف تهران ازجمله اکباتان، تهرانسر و همچنین در شهرهای دیگر شعاردهی علیه جمهوری اسلامی جریان یافت.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳
tel:00447435562462
tel:00447435562462

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۷۳
بحران سوخت، تجمع خانواده های محکوم به اعدام، یادمان هومن عبداللهی در سنندج و اخباری دیگر
دوشنبه ۲۶ دیماه بار دیگر خانواده های محکومین به اعدام در مقابل ساختمان قوه قضائیه جمهوری اسلامی در تهران تجمع کردند و با شعارهای "نه به اعدام"، " مسئولین جواب بدهند" خواستار لغو احکام اعدام و نجات عزیزانشان از مرگ شدند. تجمع قبلی این خانواده ها در ۲۴ دی برگزار شد.
امروز همچنین مراسم یادمان هومن عبداللهی با حضور وسیع مردم برگزار شد. تجمع کنندگان شعار میدادند:"ژن ژیان آزادی"، "کرد، بلوچ و آذری آزادی و برابری"، ""نه سلطنت نه رهبری دمکراسی برابری" . مراسم های یادمان محل ابراز خشم و اعتراض مردم علیه جمهوری اسلامی است.
همانطور که گزارش کردیم امروز مردم در تربت جام بخاطر قطعی گاز آنهم در سرمای سخت زمستان دست به تجمع زدند. گزارشها از تعرض نیروی انتظامی و درگیر شدن مردم با آنها خبر میدهند. شهرهای بسیاری هم اکنون با معضل گاز روبرویند. در حالیکه مردم برای مقابله با سرما به خرید نفت رو آورده اند، صرف نظر از صف های طولانی نفت، خبرها از توقف توزیع آن در گناباد گزارش میدهند. بعلاوه اخبار دیگری از نابسامانی وضع سوخت و بنزین از شهرهای دیگر میرسد. از جمله امروز رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل خبر داد که در پی مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در مدرسه فرزانگان اردبیل، ۵۸ دانش‌آموز به بیمارستان منتقل شدند. در بابل صف طویلی برای دریافت بنزین شکل گرفته است.
طبق گزارشات از دو روز پیش بسیاری از جایگاههای عرضه سوخت به خاطر نداشتن بنزین تعطیل بودند و معدود جایگاه‌هایی قادر به ارائه بنزین به خودروها هستند و در آنها مردم با صف‌های کیلومتری مواجهند. در نیشکر هفت تپه نیز فتحی مکوندی مدیری این شرکت، برق ۲۰ دستگاه از منازل مسکونی کارگران را قطع کرده است. بنا بر خبر ساکنین این منازل اکثرا بازنشسته های نیشکر هفت تپه هستند. حکومت تلاش درد با این حربه این کارگران را از منازل مسکونی شان بیرون کند. اکثر این کارگران بدون مسکن و در وضعیت معیشتی بسیار بدی بسر میبرند. در اعتراض به دستور وحکم دادستان و اقدام به قطع برق منازل مسکونی، این کارگران در روز ۲۵ دی مقابل فرمانداری و سپس استانداری شوش تجمع و اعتراض کردند.. داشتن مسکن مناسب حق همه کارگران است و پنج هزار کارگر نیشکر هفت تپه باید در حمایت از همکاران بازنشسته خود به تعرض جنایتکاران چپاولگر حکومتی وسیعا اعتراض کنند.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳
خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۷۲
تجمع مردم تربت جام مقابل فرمانداری، یادمان محسن شکاری و فواد عبداللهی و اخبار دیگری از اعتراضات مردمی
در هفته ها و روزهای اخیر مناطق زیادی از ایران با بحران گاز و قطعی آن در سرمای شدید زمستان مواجه شده و مردم خشمگین و معترض هستند. بویژه در سه استان خراسان وضع بسیار وخیم گزارش میشود. امروز ۲۶ دی در تربت جام در پنجمین روز قطعی گاز مردم مقابل فرمانداری تجمع کردند و صدای اعتراضشان را بلند کردند. در این شهر مردم برای تهیه سوخت ناگزیر به ایستادن در صف طویل تهیه نفت سفید هستند. هواشناسی در مورد موج بعدی سرمای کم سابقه از روز سه شنبه ۲۷ دی هشدار داده است و بنا بر گزارشات برودت هوا در مشهد ۱۴ درجه زیر صفر است. بخاطر قطعی گاز مدارس در بسیاری از استانها تعطیل اعلام شده است. در جاهایی دانشجویان خوابگاهها را تخلیه کرده و به شهر و مناطق خود بازگشته اند. بسیاری از مغازه ها و مراکز کاری بحال تعطیل در آمده است. مردم بحق دولت را در قبال معیشت و زندگی خود مسئول میدانند.
بنا به یک گزارش دیگر امروز تجمع اعتراضی بازنشستگان شهرستان شوش برای دومین بار در این هفته در مقابل فرمانداری این شهر بدلیل وضعیت بد معیشتی و بی پاسخ ماندن خواستهایشان صورت گرفت. این بازنشستگان در سال گذشته نیز اعتراضات گسترده ای داشتند. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر و درمان و تحصیل رایگان برای همه و داشتن مسکن مناسب و نیز پایان دادن به اختلاس ها و امنیتی کردن مبارزات از جمله خواستهای اعلام شده این کارگران در اعتراضاتشان بوده است.
امروز در چهلمین روز اعدام و قتل حکومتی محسن شکاری فراخوانهایی برای تجمع ظهر در بهشت زهرا و برای ساعت ۶ عصر به حرکت اعتراضی در محله نارمک میدان هفت حوض داده شده است. حکومت اسلامی از وحشت جمع شدن مردم به مزار محسن شکاری یورش برده و سنگ های آنرا شکسته است.
همچنین در ساعت دو عصر امروز در چهلمین روز قتل هومن عبداللهی مراسمی در قبرستان حسن آباد سنندج برگزار خواهد شد. هومن عبداللهی در ۱۶ آذر ماه به ضرب گلوله مزدوران جمهوری اسلامی، جان خود را از دست داد.
در دو شب اخیر مثل شبهای قبل در محلاتی از تهران از جمله در آپادانا، اباذر، لویزان، بلوار فردوس، شریعتی، جردن، تهران‌پارس، سعادت آباد و اکباتان شعاردهی طنین انداخته بود. مردم شعار میدادند: "مرگ بر خامنه ای لعنت بر خمینی"، "حکومت بچه کش نمیخوایم، نمیخوایم"، "مرگ بر سپاهی"، " مرگ بر بسیجی"، "مرگ بر خامنه‌ای"، "مرگ بر دیکتاتور"، " جمهوری اعدامی نمیخوایم، نمیخوایم"، " خامنه‌ای حیا کن/مملکتو رها کن"
روز گذشته همچنین مردم در محله ای از تهران در ابتکاری جالب مردم دست به دست هم داده و با هم سرود برای "آزادی" را خواندند. شعار نویسی گسترده است و دیوارهای تمام شهرها را به رنگ اعتراض مردمی در آورده است. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳