۲۹ مهر: راهپیمایی بزرگ مردم زاهدان و ادامه خیزش سراسری

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: شماره ۷۲: فردا سی ام مهرماه روز تجمع بزرگ و سراسری در برلین است که از سوی حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی فراخوان داده شده است. گفته میشود جمعیت بزرگی از کشورهای مختلف برای شرکت در این تجمع به برلین میروند. در ایران نیز جوانان محلات تهران و شهرستانهای مختلف به تجمعات سراسری همزمان برای فردا شنبه سی ام مهر ماه و چهارشنبه فراخوان داده اند. فردا یکی دیگر از روزهای مهم انقلاب است.

تجمع برلین میتواند خارج و داخل را بیش از پیش به هم پیوند دهد و شروعی باشد برای اینکه ایرانیان در خارج کشور و مردم دنیا نه فقط به عنوان حامیان انقلاب بلکه به عنوان نیروهای مستقیم انقلاب در کنار مردم در داخل ایران وارد کارزار و تظاهرات هرروزه علیه حکومت اسلامی شوند.

امروز ۲۹ مهر در سی و ششمین روز انقلاب اعتراضات مردمی تداوم یافت. در این روز مردم خشمگین و معترض در زاهدان تجمع و راهپیمایی بزرگی بر پا داشته و پاسخ محکمی به جنایات و سرکوبگری های حکومت در جمعه هشتم مهرماه در این شهر را دادند. مردم شعار میدادند: "مرگ بر خامنه ای"، "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر بسیجی".

در این روز مردم در سنندج نیز به خیابان آمدند و خودروی یکی از قاضیان جنایتکار حکومت را در مقابل دادسرای بسیج به آتش کشیدند. همچنین در تبریز مردم یکی از بسیجیان را که خانمی را بخاطر حجاب مورد ضرب و شتم قرار داده بود، گوشمالی دادند.

در بامداد امروز همچنین جوانان معترض در کرمانشاه با کوکتل مولوتف به پایگاه بسیج حمله بردند.

همانطور که قبلا گزارش کردیم شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در اعتراض به سرکوبگری های حکومت و بازداشت و دستگیری دانش اموزان و حمله به مدارس و قتل دانش آموز برای روزهای اول و دوم آبان به تحصن و اعتصاب فراخوان داده است. همچنین کانون نویسندگان ایران طی بیانیه ای سرکوب دانش‌آموزان و زندانیان را در جریان خیزش مردمی سیاه‌ترین برگ‌ کارنامه‌ حاکمیت خواند.

اینترنت هم اکنون در شهرهای مختلف ضعیف و یا قطع است. رسانه های آلمان از جمله "نتس‌پولیتیک" و مرکز پژوهشی "کورکتیو" و روزنامه "تاتس" در اخبار خود در روز بیست و نهم مهر ماه از نقش یک شرکت آلمانی در قطع اینترنت ایران خبر میدهند. طبق این گزارش شرکت مذکور "سافت کلاود" نام دارد و شاخه‌ای از شرکت ایرانی ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات "آروان کلاود" یا همان ابرآروان است. انقلاب ایران با حمایت های جهانی روبرو است و در دل این حمایت هر گونه توطئه ای علیه مردم و مبارزاتشان بر ملا می گردد. با قدرت انقلاب و همبستگی های جهانی دولتها را به پای بایکوت جهانی حکومت اسلامی خواهیم کشاند.

آخرین خبر اینکه گروهی از کارگران فولاد اهواز در اعتراض به اخراج هفت نفر از همکارانشان و عدم بازگشت آنها به کار برای فردا سی ام مهرماه به تجمع در مقابل استانداری فراخوان داده اند. از خواست این کارگران باید حمایت و پشتیبانی کرد. فردا روز تجمعات اعتراضی سراسری مردمی است. تجمع کارگران فولاد اهواز یکی از این تجمعات در شهر اهواز خواهد بود.

سرنگون باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲

http://wpiranfa.com
www.rowzane.com
www.anternasional.com
www.newchannel.tv
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
Siamak Bahari
Tel & SMS: 0046-739318404
Fax: 0046 8 6489716
E.Fax:12677904636

۲۸ مهر: ادامه اعتراضات مردمی  

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۷۱: اعتراضات مردم در اشکال مختلف ادامه دارد. مردم امشب نیز در محلات مختلف در شهرهای مختلف به خیابان آمده و یا از پشت بام ها فریاد مرگ بر دیکتاتور سر دادند. امشب ما شاهد شعاردادن و اعتراضات مردم در مناطق مختلف تهران همچون گیشا، ولیعصر، صادقیه، اکباتان بودیم. درشهرستانها نیز مردم در شهرهای مختلفی چون اصفهان، تبریز، مهاباد، ایلام، به خیابان آمدند و دست به اعتراض زدند. در مهاباد دختران و پسران جوانی را میشد دید که به خیابان آمده با علامت پیروزی شعار اعتراضی سر میدهند و شبانگاه نیز با روشن کردن آتش خیابانها را بسته اند.

در تبریز مردم بسیاری به خیابان آمده و آتش برپا کرده و شعاری اعتراضی سر میدهند. در اصفهان مردم در خیابان رهنان به خیابان آمدند و با سرکوبگران درگیر شدند. در سنندج مردم با فریاد مرگ بر دیکتاتور بسیج‌ را به آتش کشیدند. در مشهد نیز کادر درمان با شعارهای "مرگ بر دیکتاتور"، و"حکومت بچه‌کش نمیخوایم نمیخوایم" مقابل ساختمان نظام پزشکی تجمع کردند.
بازداشت ها وسیع است. از جمله بنا بر گزارشات در پی اعتراض دختران دانش‌آموز در دبیرستان بیان در شهر مهاباد، مدیر این دبیرستان خصوصی به نام سلطان عیسوی با مأموران امنیتی تماس گرفت و همزمان با قفل کردن درب مدرسه و زندانی کردن دانش‌آموزان تا رسیدن مأموران تعداد ۲۹ دختر دانش‌آموز را به نیروهای سرکوب تحویل داد. از سوی دیگر مدیر مدرسه ای را شاهدیم که بدلیل عدم تحویل دادن دانش آموزان به نیروی سرکوب تهدید به اخراج میشود.
به گزارش احمد علیرضا‌بیگی نماینده مجلس اسلامی در تبریز سه هزار نفر از افرادی که در جریان اعتراضات سراسری در استان تهران دستگیر شده اند به زندان فشافویه انتقال پیدا کرده اند که به جز ۸۳۵ نفر آنها باقی آزاد شده اند. او تعداد زنان بازداشت‌شده را ۳۶۰ نفر اعلام کرد و گفت که تعداد زنانی که در حال حاضر در زندان هستند قابل توجه نیست و بخش بسیاری از آنها با وثیقه آزاد شده اند. به گفته علیرضا بیگی تعداد دانش آموزان بازداشت شده در استان تهران ۲۰۰ نفر بوده است که در اولین فرصت آزاد شده اند. صحت و سقم این نوع گزارشات روشن نیست. اما رعب و وحشت آنان در این نوع گزارشات آشکار است. اراده مردم بر آزادی تمامی بازداشت شدگان است. به به قدرت انقلاب و همبستگی های بین المللی میتوان در زندانها را گشود.
از سوی دیگر موضوع آتش سوزی در اوین و سرکوب و کشتار زندانیان هنوز یک سوال عمومی و یک موضوع اعتراضی در میان مردم است و انعکاس آنرا در شعارهای اعتراضی مردم میتوان مشاهده کرد.عفو بین الملل اعلام کرده است : "مقام‌های رژیم جمهوری اسلامی باید به‌ناظران مستقل بین‌المللی اجازه دسترسی بدون مانع به‌ زندانهای ایران را بدهند تا درباره به کارگیری نیروی غیرقانونی به وسیله نیروهای امنیتی در زندان اوین در روز ۲۳ مهر تحقیق کنند و از زندانیان در برابر قتلهای غیرقانونی بیشتر و شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها محافظت کنند". انقلاب مردمی در ایران انعکاس وسیع جهانی داشته است. جمهوری اسلامی از همیشه در سطح دنیا منفورتر و منزوی تر است. خواست ما بایکوت جهانی جمهوری اسلامی است.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۲۰ اکتبر ۲۰۲۲

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۶۹
۲۸ مهر: فراخوان معلمان به دو روز اعتصاب سراسری
در ادامه تاکید مستمر معلمان بر اعتراض علیه سرکوبگریهای حکومت و بیانیه های اعتراضی تشکلهای صنفی معلمان و اعتراضات درخشان دانش آموزان در کف خیابان با شعار مرگ بر دیکتاتور و فریاد زن، زندگی، آزادی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان روز گذشته طی بیانیه ای برای روز یکشنبه ۱ و دوشنبه‌ ۲ آبان فراخوان به تحصن داده است. این تحصن در اعتراض به سرکوب سیستماتیک معلمان، دانش آموزان و مردم اعلام شده است. این یک فراخوان مهم است و باید از آن استقبال کرد.
اعتصاب و تحصن تاثیر مستقیمی بر قدرت گرفتن خیزش انقلابی مردم و اعتصابات سراسری کارگری خواهد داشت. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت و پشتیبانی از فراخوان به اعتصاب دو روزه سراسری اعلام شده شورای هماهنگی بر پیوستن وسیع همه معلمان در تمام شهرها و مدارس و حمایت وسیع مردمی از این اعتصاب فرا میخواند. حزب کمونیست کارگری بر تداوم اعتصاب معلمان و اعتصابات سراسری کارگری و فلج کردن اقتصاد و کنترل حکومت بر جامعه است.
گفتنی است که شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در کنار این فراخوان به عنوان دادخواهی علیه قتلهای صورت گرفته خصوصا قتل دانش آموزان، روزهای بیست و هشتم، بیست و نهم و سی ام مهر ماه را روزهای"عزای عمومی" اعلام کرده است. ما اعلام میکنیم که عزای عمومی پاسخ جنایات مردم نیست. پاسخ مردم انقلاب مردم و تبدیل مهسا امینی به نماد این انقلاب است. پاسخ مردم شعار مردم اردبیل و تبریز است که شعار دادند و فریاد زدند "حکومت کودک کش نمیخوایم، نمیخوایم". امیدواریم شورای هماهنگی نیز بجای عزای عمومی و امثال اینها، خود را با این شعارها و فریادها بیشتر هماهنگ کند.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۲۰ اکتبر ۲۰۲۲

tel:00447435562462
tel:00447435562462