۲۲ مهر: فراخوان به تجمعات برای روز بعد در ایران و در سطح جهان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۵۶: جوانان محلات تهران برای ساعت ۱۲ ظهر فردا شنبه ۲۳ مهر به تجمعات سراسری در تهران و شهرهای مختلف فراخوان داده اند. قبلا نیز جوانان برای ۲۰ مهر فراخوان داده بودند و هزاران نفر در بیش از ۴۰ شهر در تظاهراتها شرکت کردند و علیه حکومت اسلامی شعار دادند. قرار است فردا ۲۳ مهر از ساعت ۱۲ تظاهرات و تجمعات در شهرهای مختلف برپا شود. در همین روز در پی فراخوان شنبه های اعتراض در کشورهای مختلف تجمعات اعتراضی در همبستگی با مبارزات مردم ایران برگزار میشود.

امروز ۲۲ مهر تجمعات و تظاهرات علیه حکومت در شهرهای متعددی جریان پیدا کرد. جمهوری اسلامی با قطع اینترنت اطلاع رسانی را دشوار کرده است. تا کنون گزارش تجمعات از شهرهای تهران، تبریز، لاهیجان، نیشابور، مریوان، اراک، یزد، زاهدن، ارومیه، بهشهر، اصفهان، لالی، اهواز، و قزوین، دریافت شده است. در زاهدان خونین بار دیگر مردم به خیابان آمدند و با سردادن شعارهای «مرگ بر خامنه ای » و «مرگ بر بسیجی» خشم و اعتراض خود را به سرکوب و جنایات وحشیانه روز هشتم مهر ماه در این شهر فریاد زدند. این اعتراضات تا شامگاه در نقاط مختلف شهر ادامه یافت. در ارومیه رانندگان با بوق زدن های ممتد اعتراض خود علیه حکومت را ابراز کردند و فضای شهر را تحت تاثیر قرار دادند. در اصفهان تظاهرات شبانه برقرار بود و مردم خشمگین با شعارهای تند ضد حکومتی پایگاه بسیج را آتش زدند. در بهشهر شبانه مردم به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در نیشابور تظاهر کنندگان سحرگاه امروز مجسمه خمینی جنایتکار را از جا کندند و خرد کردند. در تبریز مردم در محله کوچه باغ به پایگاه بسیج حمله کردند. در اهواز تجمع بزرگی در خیابان زیتون کارمندی برپا شد و ساعتها شعار دادن علیه حکومت اسلامی جریان داشت. در مریوان نیز مردم پایگاه بسیج را به آتش کشیدند. در میدان ولیعصر در تهران مثل شب های قبل تظاهرات و شعار دادن جریان یافت و تظاهر کنندگان لاستیک آتش زدند و فریاد مرگ بردیکتاتور سر دادند. در قزوین نیز مردم بیلبورد قاسم سلیمانی را با نفرت به آتش کشیدند.

یک محور اعتراضات در بیشتر شهرها در روز بیست مهر فریاد شعار در همبستگی با مردم سنندج و زاهدان دراعتراض به سرکوب خونین مردم در این دو شهر بود. در اهواز مردم با فریاد مرگ بر دیکتاتور به خیابان آمدند و شعارهایی در همبستگی با مردم زاهدان و سنندج سردادند.

در مراکز نفتی حکومت اسلامی با امنیتی کردن فضا و ادامه بازداشت بیش از سی نفر از کارگران معترض و قطع اینترنت و حتی اس ام اس ها تلاش میکند از گسترش اعتصاب کارگران جلوگیری کند. در مقابل شورای سازماندهی اعتراضات کارگرن پیمانی نفت اولتیماتوم داده و بر ادامه اعتصابات تاکید کرده و همه کارگران مراکز نفتی را به اعتصاب سراسری فراخونده است. این شورا بر سه موضوع محوری آزادی کارگرن بازداشتی و همه بازداشت شدگان، اخراج نیروهای سرکوب از مراکز نفتی و از تمام شهرها، و محاکمه قاتلین مهسا و دیگر جانباختگان اعتراضات مردمی تاکید کرده است. در همبستگی با کارگران نفت روز ۲۰ مهر دانشجویان دانشگاه خلیج در بوشهر شعار "کارگر نفت ما رهبر سر سخت ما" را سر دادند. همچنین بیانیه ای مشترک از سوی دانشجویان در حمایت از کارگران نفت و پتروشیمی منتشر شده است. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:"ما دانشجویان می‌دانیم این سرنوشت مشترک، تنها با اقدام همگام و مشترک عموم جامعه تغییر خواهد کرد و تبدیل به یک سرنوشت جدید می‌شود... ما کنار شماییم و مطمئن باشید تلاش هرروزه شما برای گسترش اعتصابات همراه خواهد بود با حمایت رو به گسترش از شما و اعتصاب‌تان در دانشگاه‌های بیشتر، ما همسنگران اجازه نمی‌دهیم اینبار این جانیان که خون‌مان را در شیشه کرده‌اند، از این مهلکه جان سالم به در ببرند! کارگر نفت ما، رهبر سرسخت ما". امضا کنندگان این بیانیه عبارتند از: - تشکل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان، فعالین و دانشجویان دانشگاه آزاد اصفهان واحد خوراسگان، فعالین و دانشجویان دانشگاه آزاد واحد یادگار امام شهر ری، فعالین و دانشجویان دانشگاه اصفهان، فعالین و دانشجویان دانشگاه تبریز، فعالین و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، و نهاد ائتلاف دانشجویان تبریز.

انقلاب مردم علیه حکومت منفور و جنایتکار اسلامی در اشکال مختلف ادامه دارد و فشار سنگینی را بر گرده این حکومت گذاشته است.

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۴ اکتبر ۲۰۲۲

tel:00447435562462
tel:00447435562462