ادامه اعتراضات سراسری در شامگاه ۲۱ مهر

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از ایران نشان می‌دهد، مردم در شامگاه پنجشنبه ۲۱ مهر ماه نیز در برخی از شهرهای ایران به خیابان‌ها آمده و به اعتراضات سراسری که از آغاز آن چهار هفته گذشته است، ادامه داده‌اند. در شهرهای کرمانشاه، اراک و بوکان، بانه و مهاباد تجمعات اعتراضی برپا شده و گفته می‌شود، در کرمانشاه حضور نیروهای امنیتی در خیابان‌ها سنگین بوده است.در مناطق مختلف تهران نیز شعارهای اعتراضی شبانه از پنجره خانه‌ها سر داده شده است.تجمع اعتراضی معلمان سقز به ورود ماموران لباس‌شخصی به مدارس

گروهی از اعضای انجمن صنفی معلمان سقز مقابل ساختمان آموزش و پروش این شهر تجمع کردند. این تجمع اعتراضی به دنبال انتشار خبر ورود ماموران لباس‌شخصی به برخی از مدارس این شهر و بازداشت تعدادی از دانش‌آموزان صورت گرفت.اعضای انجمن صنفی معلمان سقز در این تجمع اعلام کردند که سهل انگاری اداره آموزش و پرورش در حمایت و حفاظت از معلمان و دانش آموزان را پیگیری حقوقی خواهند کرد.

حامد اسماعیلیون: جنایتکاران جایی در دنیای آزاد ندارند
حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده جانباختگان هواپیمای اوکراینی با اشاره به تحریم‌های جدید کانادا در مورد برخی دیگر از مقامات جمهوری اسلامی در توییتی نوشت: «جنایتکاران جایی در دنیای آزاد ندارند.»
وزارت خارجه کانادا روز پنجشنبه ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) نام محمد جواد ظریف، وزیر خارجه سابق - علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس - سعید مرتضوی، دادستان تهران در زمان مرگ زهرا کاظمی شهروند ایرانی-کانادایی و حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان را نیز به لیست تحریم شدگان افزوده است. فهرست جدید تحریم‌شدگان شامل ۱۷ فرد و سه شخصیت حقوقی است.
وزارت خارجه کانادا پیش از این سپاه پاسداران را نیز به فهرست سازمان‌های تروریستی اضافه کرده و از ممنوعیت دائمی ورود ۱۰ هزار عضو سپاه به این کشور خبر داده بود.

سایت پولیتیکو Politico روز پنجشنبه ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) با اعلام این خبر نوشته است: «وزارت امور خارجه ایران به تعدادی از سفرای اروپایی در تهران نامه فرستاده و تهدید کرده است، اگر اروپا مواضعش درباره اعتراضات جاری را تغییر ندهد، ممکن است روابط دوجانبه دوام نیاورد.»
گفته می‌شود، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز نامه‌ای مشابه از سوی وزیر امور خارجه ایران دریافت کرده است. چند سفیر اروپایی در ایران نیز دریافت نامه را تایید کرده‌اند.
در نامه‌ای که وزارت امور خارجه ایران برای سفرا ارسال کرده است، به "شکننده بودن" روابط اشاره و هشدار داده شده که تحریم‌های احتمالی اروپا علیه ایران "ضربه‌ای زیان‌بار" خواهد کرد.
جمهوری اسلامی در نامه‌ای تهدیدآمیز به سفرای برخی از کشورهای اروپایی نسبت به موضع اروپا در اعتراضات سراسری مردم در ایران هشدار داده است.