خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۵۵

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 ۲۱ مهر: اعتصاب کارگران نیشکر سلمان در اهواز و معلمان در قشم و ادامه تظاهراتهای شبانه
انقلاب مردم روال و سازمانیابی بیشتری پیدا کرده و بخشهای مختلف مردم با فراخوان وارد اعتراض و تجمع میشوند. برای امشب نیز از استانهای مختلف فراخوان به تجمعات اعتراضی داده شده است. بخاطر قطع اینترنت بخشی از این فراخوانها از طریق توزیع دست نوشته ها صورت میگرد. علاوه بر امروز جوانان محلات تهران برای ساعت ۱۲ ظهر شنبه ۲۳ مهر فراخوان به تجمعات سراسری داده اند.


در پی این فراخوانها امشب نیز مردم در نقاط مختلف تهران و شهرهای مختلف به خیابان آمده اند. از جمله در تهران در نقاط پل میرداماد، میدان گمرک، میدان شکوفه و نازی آباد، و همچنین در شهرهای بندرعباس، نیریز، ایلام، سنندج، سقز، دهگلان، مهاباد، بانه، بوکان، گوهر دشت، اراک، گلشهر ، اهواز، شاهین شهر، ابهر و کرج مردم در حال تظاهرات هستند. در سنندج، سقز و اکثر این شهرها مردم با فریاد مرگ بر دیکتاتور با حکومتیان درگیریند. در مهاباد امروز اعتصاب عمومی کامل بود و مردم از صبح درخیابان و در اعتراض و تظاهرات بودند. تظاهرات شبانه در این شهر نیز جریان دارد و طنین شعارها از همه جا شنیده میشود. در بوکان امروز مراسم خاکسپاری یکی از جوانان شهر به اسم کمال فقیهی که در شب گذشته در این شهر به قتل رسید برگزار شد. مراسم گرامیداشت جانباختگان محل اعتراض و اعلام کیفرخواست مردمی علیه جنایتکاران و فریاد رساتر شعار مرگ بر دیکتاتور است. امشب مردم اهواز نیز در منطقه زیتون کارمندی به خیابان آمدند و شعار های مرگ بر دیکتاتور توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه، ننگ ما ننگ ما رهبر الدنگ ما سردادند.
شروع اعتصابات در مراکز نفتی بستر اعتصابات در دیگر مراکز کارگری را فراهم کرده است. امروز ۲۱ مهر معلمان در شهر قشم و کارگران شرکت نیشکر سلمان فارسی در اهواز دست از کار کشیدند و به اعتراضات سراسری مردم پیوستند. شرکت نیشکر سلمان یکی از شرکتهای طرح توسعه نیشکر است. معلمان قشم نیز دست از کار کشیده و با اعتصاب خود به اعتراضات سراسری مردم پیوستند. اعتصاب معلمان در قشم سرآغاز اعتصابات سراسری معلمان است.
امروز همچنین جمعی از اعضای انجمن صنفی معلمان سقز با حضور در آموزش و پرورش این شهرستان، مراتب اعتراض و انزجار شدید خود را در رابطە با دستگیری دانش‌آموزان و همکارانشان اعلام کرده و ورود بدون مجوز نیروهای لباس شخصی بە مدارس، شلیک نیروهای سرکوب بە داخل مدارس و آسیب زدن بە دو همکار خانم و عملکرد خارج از وظایف سازمانی برخی مدیران در معرفی دانش‌آموزان بە نهادهای امنیتی، را محکوم کردند. معلمان خواستار پاسخگویی مدیران پیرامون اقدامات صورت گرفتە شدند.
از سوی دیگر هم اکنون دانشجویان در دانشگاههای مختلف در اعتصاب سراسری هستند و تجمعات سراسری برپا میکنند. از جمله امروز در دانشگاه نجف آباد اصفهان دانشجویان با شعار دادن دست به تجمع زدند و در مقابل سرکوبگران شعار بیشرف، بیشرف سر دادند.
گفتنی است که شب گذشته علاوه بر شهرهایی که در گزارش روز گذشته منعکس شده، در شهرهای دیگری چون بندرعباس، تربت جام، ارومیه، کامیاران، یزد، گلوگاه، دهدشت، اهواز نیز مردم به خیابان آمده و تجمع کردند و دامنه اعتراضات در روز گذشته به حدود ۴۰ شهر کشیده شد و شهرهای جدیدی به اعتراضات پیوستند.
بازداشتها گسترده است. علاوه با بازداشتهای خیابانی از هجدهم مهر ماه تا کنون بیش از ۳۰ نفر از کارگران اعتصابی نفت بازداشت شده اند. بعلاوه در این مدت جمهوری اسلامی شماری از فعالین کارگری، معلمان و فعالین اجتماعاعی را بازداشت کرده است. از جمله روز گذشته آرش صادقی فعال سیاسی شناخته شده که در اردیبهشت سال گذشته پس از سالها زندانی کشیدن آزاد شده بود دستگیر شد. بازداشت شدگان و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شود. به قدرت انقلابمان در زندانها را باز میکنیم.
در پی حمله نیروهای سرکوبگر به دبیرستان‌ها برای بازداشت دانش‌آموزان و نیز شلیک گاز اشک‌آور به داخل دبستان‌ها ۶۰۰ نفر از فعالان ادبیات و هنر کودک و نوجوان در بیانیه دوم منتشر شده خود، نقض حریم مدارس از سوی نیروهای نظامی و انتظامی و ورود آنان به فضاهای آموزشی در تهران و دیگر شهرستان‌ها را محکوم کردند. گفتنی است که شماری از بازداشت شدگان اخیر دانش آموزان هستند.
تعرضات نیروهای حکومت به دانش آموزان و به حریم مدارس را باید شدیدا محکوم کرد و با معلمان و دانش آموزان معترض اعلام همبستگی و پشتیبانی نمود. مدرسه جای آخوند و بسیج و حراست و نیروی سرکوب نیست.
نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۳ اکتبر ۲۰۲۲