۱۹ مهر : ادامه اعتراضات و افزایش شعار دهی شبانه از پشت بامها

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۵۰: امشب نیز مثل شب های دیگر اعتراضات شبانه در نقاط مختلف تهران جریان دارد. در خیابان صفدری مردم به خیابان آمده و تظاهرات میکنند. در اتوبان صیاد بنرهای حکومتی را آتش زدند. در تونل حکیم مردم با راهبندان اعتراضی تجمع کردند. امشب بر شمار شعاردهندگان در محله ها افزوده شد و از جمله در محله گیشا، صادقیه، وحدت اسلامی، و قیطریه طنین مرگ بر دیکتاتور در خیابانها طنین انداخته است. در یزد در حد فاصل خیابان باهنر و چهار راه معلم مردم بنر قاسم سلیمانی جنایتکار را آتش زدند.

در بانه، سقز، مریوان، دیواندره، ارومیه و برازجان امشب مردم بازهم به خیابان آمدند و با نیروی سرکوب درگیر شدند. سرکوبگران با گاز اشک آور به مردم حمله میکنند. در سقز مردم مجسمه "پیشمرگه مسلمان" که نمادی از نیروهای مزدور محلی جمهوری اسلامی است را به آتش کشیدند. مردم در این شهر از بالای پشت بام ها بر روی سرکوبگران حکومت سنگ پرتاپ میکنند. در ارومیه مردم با راهبندان و بوق‌های ممتد دست به اعتراض زدند.
در سنندج مردم همچنان با سر کوبگران حکومت درگیرند و مناطق مختلف شهر ا ز جمله محلات نایسر، بهاران، شریف‌آباد، کمربندی ۲۵ و کارآموزی مردم با نیروهای سرکوب حکومت درگیرند. در گریزه سنندج که به محله دوشان متصل است مردم با سرکوبگران درگیر شده و کنترل محل را درست گرفته اند. امشب در فولاد شهر مردم شهر دفتر امام جمعه جنایتکار این شهر را به آتش کشیدند.
اعتصاب سراسری و تجمعات اعتراضی دانشجویان ادامه دارد از جمله امروز دانشجویان دانشگاه گیلان و دانشگاه تربیت مدرس دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زدند. امروز در بندرانزلی نیز دانش آموزان تجمع کردند و علیه حکومت شعار دادند.
در کرمانشاه بازار همچنان در اعتصاب است. در این شهر دانش آموزان با شعار مرگ بر دیکتاتور راهپیمایی کردند. امروز سه‌شنبه ۱۹ مهرماه دو تن از فعالین کارگری در سنندج به اسامی مظفر صالح‌نیا از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و صلاح زمانی با قرار وثیقه آزاد شدند. جمهوری اسلامی در جریان خیزش انقلابی مردم افراد بسیاری را بازداشت کرده است. با قدرت انقلابمان و همبستگی های وسیع بین المللی فشار بیاوریم تا همه بازداشت شدگان اخیر و تمامی زندانیان سیاسی فورا و بدون قیدو شرط آزاد شوند.
خیزش انقلابی مردم با قدرت به پیش میرود. کارگران اعتصابی نفت بر ادامه اعتصابات خود تاکید کرده اند. فراخوانهایی برای تجمعات سراسری ازسوی جوانان محلات تهران و شهرهای دیگر منتشر شده است. یک محور این فراخوانها حمایت از مردم سنندج و زاهدان است که مورد تهاجم جنایتکاران قرار گرفته اند. مردم با شعار انقلاب نکردیم به خانه بر نگردیم بر ادامه اعتراضاتشان تاکید دارند.

نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲
tel:00447435562462
tel:00447435562462
خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۴۹

۱۹ مهر : در بیست و ششمین روز انقلاب شهرهای بسیاری در التهابند
در بیست و ششمین روز انقلاب اعتراضات خیابانی در روز و شب تداوم داشته و شهرهای جدیدی به اعتراض می پیوندند و شعاردهی های شبانه و فریاد مرگ بر دیکتاتور وسیعا طنین انداخته است. امروز در ۲۰ متری مارلیک –کرج، سقز، کرمانشاه و مهاباد شمار زیادی از دانش آموزان به خیابان آمده و شعار اعتراضی سر میدهند. دانش آموزان و دانشجویان یک نیروی قدرتمند در این انقلابند. دانشگاهها همچنان در اعتصاب سراسری است و امروز نیز خبر ها گویا تجمعات دانشجویان است. از جمله امروز دانشجویان در دانشگاه گیلان تجمع اعتراضی برپا کرده و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در کنار اعتراضات خیابانی استارت اعتصابات کارگری زده شده است. روز گذشته کارگران پروژه ای نفت در پارس جنوبی و آبادان دست به تجمع و اعتصاب زدند و در اعتراض به دستگیری شماری از همکارانشان اعلام کرده اند که تا آزادی آنها و در همبستگی با مبارزات مردمی به اعتصاب ادامه میدهند. امروز نیز در پالایشگاه آبادان اعتصاب است. کارگران نفت بر ادامه اعتصابات تاکید کرده اند.
طبق خبرها هلال احمر، آمبولانس در اختیار نیروهای سرکوبگر برای جابجایی نیرو و دستگیرشدگان قرار میدهد. در اعتراض به این موضوع و تبدیل ساختمان هلال احمر در این شهر به محل سرکوب و بازداشت معترضان، مردم امروز این ساختمان را آتش زدند. از سوی دیگر پس از رسوایی شرکت «میهن»، برای کمک به جابجایی نیرو های سرکوب اکنون حکومت از کامیونهای شرکت «پگاه» استفاده می کند. و مردم با رسانه ای کردن این موضوع هشدار داده اند.
دیشب در تهران مردم در مناطق صادقیه، نظام آباد ، مهرشهر، نازی آباد، گیشا، به خیابان آمده بودند. در سنندج شاهد جدال سخت مردم با نیروی سرکوب حکومت بودیم و جوانان و مردم معترض شب از ساعت هفت بعد از ظهر تا نیمه شب در محلات غفور، حسن آباد، گلشن، شهرک سعدی، تقتقان، کارآموزی، نایسر و بهاران درگیر نبرد سختی با سرکوبگران بودند. جوانان با آتش زدن لاستیک و ایجاد راهبندان و سر دادن شعار با سرکوبگران حکومت مقابله میکردند. در جریان حمله سرکوبگران به مردم تعدادی زخمی شده اند. در ادامه گزارشات قبلی شب گذشته در فولاد شهر، ورامین، یزدانشهر، کرمانشاه و تبریز نیز مردم به خیابان آمدند. در یزدانشهر تجمع بود و کنترل در دست مردم بود. سرکوبگران بطرف مردم گاز اشک‌آور میزدند و با تفنگ ساچمه ای شلیک میکردند و مردم فریاد بیشرف بیشرف سر داده و شعار مرگ بر دیکتاتور میدادند. در همدان نیز فریاد شعارهای مردم بر آسمان شهر طنین انداخته بود. یکی از تاکیدات این فراخوان ها حمایت از مردم سنندج است.
اکنون از سوی جوانان تهران، اصفهان و دیگر شهرها برای تجمعات سراسری فردا چهارشنبه فرخوان داده میشود یک موضوع این فرخوانها یاری رساندن به مردم سنندج است.
اعتراضات مردمی در ایران انعکاس وسیع جهانی دارد. و اخبار آن به صدر خبرهای بین المللی تبدیل شده است. عفو بین‌الملل طی بیانیه ای به "ابعاد گسترده سرکوب" در سنندج هشدار داده و استفاده از سلاح گرم از سوی نیروهای امنیتی را تایید کرده و از کشورهای جهان خواسته تا با فراخواندن سفرای جمهوری اسلامی نسبت به این مسئله اعتراض کنند. یونیسف؛ صندوق کودکان سازمان ملل نیز در بیانیه ای در هفدهم مهرماه با تاکید بر اینکه علاوه بر قربانیان گزارش‌شده، بسیاری از کودکان، شاهد خشونت در خیابان‌ها بوده اند و ابراز نگرانی از وضعیت کودکان و نوجوانان در ایران خواهان حمایت از آنان در اعتراضات سراسری شد. با قدرت انقلابمان و حمایت های جهانی دولتهای جهان را به پای بایکوت بین المللی جمهوری اسلامی خواهیم کشید.
نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۴۷
۱۹ مهر : گسترش اعتصاب کارگران پیمانی نفت به شرکت پالایش نفت آبادان
کارگر نفت ما، رهبر سرسخت ما
طبق گزارشات منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت امروز سه شنبه نوزدهم مهر کارگران پروژه ای در شرکت پالایش نفت آبادان مقابل گیت ورودی پرسنل تجمع کرده و اعتصاب خود را آغاز کردند. بنا بر خبر از روز گذشته بخش هایی از این کارگران که در فاز ۲ دست از کار کشیده بودند با مقابله نیروهای حراستی برای جلوگیری از شکل گیری اولیه اعتصاب مواجه شدند.
شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در بیانیه ای در شب گذشته ضمن اشاره به فضای امنیتی حاکم بر عسلویه بر برپایی تجمع و اعتصاب تاکید کرده و همه بخش های کارگران شاغل در نفت را به پیوستن به اعتصاب فراخوان داده و مینویسد:"شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی همه کارگران نفت، پروژه ای و رسمی، قراردادی و حجمی، کارگران بخش حمل و نقل سوخت وعملیاتی، همکاران شاغل در ملی حفاری، بهره برداری ها، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها همه را به اعتصاب سراسری در نفت در همبستگی با اعتراضات مردم فرا میخواند. شورای سازماندهی در این همبستگی بر آزادی فوری و بدون قیدو شرط بازداشت شدگان اخیر و همه زندانیان سیاسی، جمع شدن نیروی های سرکوب از خیابان و پایان یافتن سرکوبها و محاکمه آمرین و عاملین قتل مهسا امنیتی و همه کسانی که در این مدت بدست نیروهای سرکوب حکومت به قتل رسیده اند تاکید میکند".
روز گذشته کارگران پروژه ای نفت در همبستگی با خیزش انقلابی مردم و با فریاد مرگ بر دیکتاتور در چند مرکز نفتی در عسلویه و کنگان در پارس جنوبی و آبادان دست به تجمع و اعتصاب زدند. بنا بر آخرین خبرها تعدادی از کارگران اعتصابی نفت بازداشت شده اند. اسامی شماری از کارگران بازداشتی عبارتست از: مهدی جهانبخشی - علی محمودی - هادی مولایی - نورعلی بهادری - فرید کوراوند - کامبیز مهمدی - شاهین نجفی - احمد پور - فرشید مرادی - علی شاپوری و امید کوراوند.
در اعتراض به این بازداشت ها و برای آزادی دستگیر شدگان کارگران در تدارک برگزاری تجمع در محل سه راه عسلویه هستند. خبرها از امنیتی شدن فضای عسلویه توسط نیروهای سرکوب حکومت گزارش میدهند.
گفتنی است که روز گذشته کارگران اعتصابی فاز ۱۴ کنگان در اعتراض به امنیتی شدن فضای اعتراضشان و نیرو آوردن رژیم به منطقه اولتیماتوم سه روزه دادند و اعلام کردند که اگر نیروی سرکوب از مراکز نفتی جمع نشود در اشکال گسترده تری اعتراض خود را به پیش خواهند برد.
حزب کمونیست کارگری قاطعانه از اعتصاب کارگران پروژه ای نفت در همبستگی با خیزش انقلابی مردم حمایت و پشتیبانی کرده و همصدا با شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت کارگران نفت و همه مراکزی کارگری را به اعتصاب سراسری فرا میخواند. حزب دستگیری و بازداشت کارگران اعتصابی نفت را شدیدا محکوم کرده و همه کارگران، دانشجویان، دانش آموزان معترض، معلمان، و همه مردمی که هر روزه به خیابان آمده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر میدهند را به اعتراض به دستگیری کارگران اعتصابی نفت و همبستگی با اعتصابات در نفت فرا میخواند. شعار کارگر نفت ما، رهبر سرسخت ما را به شعار سراسری کف خیابان و فریاد از پشت بامها تبدیل کنیم. با قدرت انقلابمان بازداشت شدگان اخیر و همه زندانیان سیاسی را آزاد کنیم.
نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲

اژه‌ای رئیس قوه قضاییه رژیم:
صدای انقلابتان را شنیدیم!
امروز ۱۸ مهر محسن اژه ای رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی در نشست "شورای عالی قوه قضائیه" پیامی به مردم داد که بسیار مهم و گویاست و وضعیت نزار و درماندگی حکومت را در برابر انقلاب مردم بخوبی آشکار میکند. او گفت"خطاب به همه جریان‌ها، گروه‌ها، جناح‌های سیاسی،دسته‌جات و افرادی از عموم مردم که دارای ابهام، سؤال، انتقاد و اعتراض هستند، اعلام می‌کنم که آمادگی استماع نقطه‌نظرات و پیشنهادات و انتقادات آنها از طریق گفت‌وگو را دارم و قطعاً چنانچه اشتباه و ضعفی از ناحیه ما وجود داشته باشد از نقطه‌نظرات ارائه شده در راستای رفع آنها استفاده می‌کنیم و هیج ابایی از اصلاح و رفع ضعف نداریم".
این سخنان تلاشی شناخته شده از جانب یک حکومت در حال سقوط و درمانده برای آرام کردن اوضاع است. هیچ تردیدی نیست که اژه ای بدستور خامنه ای و رئیسی، در مقابل مردم انقلابی به التماس افتاده است وبه شیوه این حکومت از مردم دلجویی میکند. همه دیکتاتورها در آستانه سقوط پیام مردم را میشنوند و برای "رفع ابهامات و ایرادات" اعلام آمادگی میکنند. جواب ما مردم در یک کلام با خامنه ای و رییسی و اژه ای و سایر سران حکومت اینست که ما به شما اننقاد و ایرادی نداریم، گورتان را گم کنید! پاسخ ما فریاد مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای و حکومت اسلامی است که ارکان حکومت شما تبهکاران را به لرزه انداخته است!
پیام رئیس قوه قضاییه حکومت اعلان آشکار شکست آنها در مقابل انقلابی است که هر لحظه گسترش بیشتری پیدامیکند و رادیکال تر میشود. فراخوانی است به مردم که بویالرحمان حکومت بلند شده است، به آن فرصت ندهید. با تمام قوا به میدان بیایید. تجمعات را در همه شهرها گسترش دهید. اعتصابات سراسری را شروع کنید و شوراهایسازماندهی خود را بسرعت در همه شهرها ایجاد کنید.
انقلاب ما تا جمع کردن کل بساط آدم کشی و جنایت و چپاول حاکمان ادامه خواهد یافت. تک تک سران و دست اندرکاران این حکومت بویژه سران و قضات جنایتکارش که هزاران قتل و اعدام در کارنامه خود دارند را به محاکمه خواهیم کشید. حرفتان را در دادگاههای علنی مردم بزنید.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲