مادر نیکا شاکرمی: ماموران برادرم را با تهدید مجبور به اعتراف کرده‌اند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

نسرین شاکرمی، مادر نیکا شاکرمی، یکی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ ایران در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی تاکید کرد که تصویر دوربین مداربسته در گزارش تلویزیون ایران نیکا نیست و گفت خواهر و برادرش تحت فشار و با تهدید به اعتراف اجباری وادار شده‌اند.او گفت ماموران برادرش را با تهدید فرزند چهار ساله‌اش مجبور کرده‌اند اعتراف کند.
https://twitter.com/i/status/1579422669904048128

خانواده مهسا امینی «به مرگ تهدید شده‌اند»
خانواده مهسا امینی، زن ۲۲ ساله کرد، که کشته شدنش سه هفته پیش در بازداشت پلیس ایران باعث اعتراضات سراسری در ایران شد، می‌گویند که تهدید به مرگ شده‌اند و به آنها هشدار داده‌اند که در تظاهرات شرکت نکنند.مهسا پس از دستگیری توسط پلیس گشت ارشاد، که او را به داشتن حجاب نامناسب متهم کرده بود، به نماد سرکوب ایرانیان تبدیل شد. چهره و داستان او اکنون در سراسر جهان شناخته شده است.
عرفان مرتضایی، پسرخاله مهسا، هنگام ملاقات با من در آنسوی مرزهای ایران در اقلیم کردستان عراق، می‌گوید: «خانواده ما تحت فشار شدید مقامات جمهوری اسلامی بوده‌اند تا با سازمان‌های حقوق بشری یا رسانه‌های خارج از ایران صحبت نکنیم و به کسی در جهان خارج درمورد درگذشت او اطلاع ندهیم.»
عرفان پیشمرگه حزب کومله است، یک حزب مخالف کرد ایرانی در تبعید مستقر در عراق. او سال‌ها پیش، مدت‌ها قبل از مرگ مهسا، در صدد براندازی جمهوری اسلامی بوده است. دولت ایران ناآرامی‌های اخیر را به تاثیرگذاری از خارج نسبت می‌دهد.خانواده مهسا امینی در ایران، ازجمله پدر و عموی او، بارها حمایت از گروه‌های مخالف کرد را که حکومت ایران آنها را به تجزیه‌طلبی متهم می‌کند، رد کرده‌اند.