تداوم اعتراضات و تشدید سرکوب؛ روسای سه قوه تشکیل جلسه دادند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

با اوج‌گیری تجمعات خیابانی، رئیسی، قالیباف و محسنی‌اژه‌ای برای دومین بار طی یک هفته نشستی برگزار کردند. وزیر فرهنگ آلمان "روسری" را نماد یک نظام عمیقا استبدادی دانست. فضای شهر جوانرود امنیتی گزارش شده است.روسای سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه عصر شنبه ۱۶ مهر نشستی پیرامون شرایط جاری در ایران برگزار کرده و گفته‌اند: «دشمنان این مرز و بوم نه جمهوری اسلامی که ایران یکپارچه و مقتدر را تهدیدی برای منافع خود می‌دانند.»

به گزارش خبرگزاری مهر، آنها حفظ آرامش کشور را برای فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار مردم ضروری دانسته و بر لزوم "وحدت همه اقشار" و "غلبه بر خصومت و تفرقه‌افکنی ایران ستیزان" تاکید کرده‌اند.
ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و غلامحسین محسنی اژه‌ای در این نشست از "خدمات و مجاهدت‌های شبانه‌روزی حافظان امنیت طی روزها و هفته‌های گذشته" نیز قدردانی کرده‌اند.
این دومین بار طی یک هفته است که روسای سه قوه به منظور بررسی اعتراضات مردمی در ایران جلسه تشکیل می‌دهند.

کلودیا روت: الزام "روسری" نماد یک سیستم عمیقا استبدادی است
وزیر فرهنگ آلمان در مصاحبه با اشپیگل، ضمن محکوم کردن حجاب اجباری زنان در ایران، الزام "روسری" را نماد یک سیستم منحط و عمیقا استبدادی دانست.
انتقادات تند کلودیا روت در حالی مطرح شده است که خود او در سفری که چند سال پیش به ایران داشت، روسری به سر کرده بود.
خبرنگار اشپیگل به همین موضوع اشاره کرده اما وزیر فرهنگ آلمان پاسخ داده است: «در آن زمان، فعالان حقوق زنان به صراحت از من خواستند که به ایران بروم و داستان‌های آنها را بشنوم و به مشکلاتشان رسیدگی کنم. چاره‌ای جز سرکردن روسری نبود اما آنچه من انتخاب کردم، موهایم را کاملا نپوشاند و این نیز نوعی اعتراض بود؛ اعتراضی آرام.»
وزیر فرهنگ آلمان افزوده، آنها که حجاب را نشان شرف و عزت می‌دانند، مدت‌هاست با سرکوب، فساد و خشونت بی‌رحمانه، حیثیت و آبروی خود را از دست داده‌اند،

تجمعات اعتراضی ایرانیان خارج از کشور
ایرانیان مقیم آلمان، آمریکا، ایتالیا، بلژیک، سوئد، استرالیا، هلند، یونان، بریتانیا و... هم‌زمان با ادامه اعتراضات در ایران، دست به تجمع زدند و همبستگی‌ خود را با معترضان داخل کشور اعلام کردند.
در تجمع اعتراضی در دوسلدورف آلمان، فارسی‌زبانان کشورهای افغانستان و تاجیکستان و برخی از فعالان مدنی آلمانی نیز حضور داشتند. در برلین نیز تجمع اعتراضی بزرگی در مرکز این شهر برگزار شد.

ادامه اعتراضات در شهرهای مختلف ایران با تاریک شدن هوا
در حالی که مقامات و رسانه‌های حکومتی جمهوری اسلامی مدی کاهش اعتراضات در روزهای اخیر شده بودند، تجمعات سراسری شنبه ۱۶ مهر در بسیاری از شهرهای ایران چشمگیرتر از پیش بود.
تصاویر و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، اعتراضات مردم به رغم خشونت ماموران با تاریک شدن هوا همچنان ادامه دارد.
در بیست و دومین روز اعتراضات سراسری، مناطق مختلف شهر تهران، اصفهان، کرج، مشهد، شیراز، سنندج، اراک، رفسنجان، کرمان، یزد، بابل و ... شاهد حضور معترضان بود.به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید
در بسیاری از مناطق شهر سنندج و جوانرود اعترضات مردمی ادامه دارد و صدای تیراندازی شنیده می‌شود. آسمان این دو شهر مملو از دود است و صدای شعار از پنجره خانه‌ها شنیده می‌شود.
شبکه حقوق بشر کردستان ویدیویی را از جوانرود منتشر و گزارش کرده، جوانرود به شدت نظامی و امنیتی شده است.

نت‌بلاکس: اینترنت در سنندج کاملا قطع شده است
بنا براعلام نت بلاکس که نهادی مستقل و ناظر بر وضعیت شبکه اینترنت جهانی است، اینترنت در شهر سنندج به طور کامل قطع شده است.
در جریان اعتراضات گسترده روز شنبه در سنندج، شبکه حقوق بشر کردستان از کشته شدن دست کم دو نفر و زخمی شدن بیش از ۱۵ نفر خبر داده است.

بورسیا دورتموند: کنار زنان شجاع در ایران هستیم
باشگاه فوتبال بورسیا دورتموند آلمان روز شنبه ۸ اکتبر با انتشار توییتی به یاد سارینا اسماعیل‌زاده، نوجوان ۱۶ ساله‌ای که در جریان تجمعات کرج کشته شده، از زنان معترض ایران حمایت کرد.
در توئیت باشگاه بورسیا دورتموند تصویری از پلاکاردی بزرگ در بین هواداران این تیم دیده می‌شود. روی این پلاکارد با تصویر سارینا نوشته شده است: «بورسیا دورتمند هفته گذشته یکی از هواداران خود را از دست داد. سارینا اسماعیل زاده ۱۶ ساله توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران کشته شد. صدای سارینا باشید.»
در پیام توییتری باشگاه بورسیا دورتموند آمده است: «فارغ از جنسیت، رنگ پوست، مذهب یا گرایش جنسی – برای ما همه انسان‌ها برابر هستند.»
بورسیا دورتموند در ابراز همبستگی گفته است: «ما کنار زنان شجاع ایرانی هستیم. با یاد سارینا اسماعیل‌زاده.»

اعتراضات سراسری در چند شهر ایران به شب کشید؛ استاندار تهران: زیرساخت‌های موجود امنیتی جوابگو نیست
در آغاز چهارمین هفته اعتراض‌ها در ایران در شهرهای مختلف تجمعات اعتراضی برقرار است و کسبه در برخی از مناطق دست به اعتصاب زده اند. در تهران از جمله میدان فردوسی، بازار بزرگ، خیابان انقلاب و خیابان آزادی صحنه حضور معترضان بوده و در برخی از محلات هم شعار علیه حکومت شیده می شود. سنندج، مشهد و سقز امروز صحنه درگیری شدید ماموران مسلح با مردم معترض بوده است.
در آغاز چهارمین هفته اعتراض‌ها، شهرهای بوکان، سقز و سنندج شاهد اعتصاب سراسری است و در چند شهر از جمله تهران، مشهد، اصفهان، قزوین و گوهر دشت کرج، تجمع‌های اعتراضی برگزار شده است
سرلشکر باقری: فتنه بزرگی علیه انقلاب اسلامی رقم زدند
گزارش‌ها از تهران حاکی است که بازار اصلی پایتخت در جنوب شهر، صحنه اعتراض شهروندان و اعتصاب برخی از کسبه است
در محله‌های مختلف پایتخت تجمعات پراکنده اعتراضی در حال برگزاری است و معترضان شعارهایی علیه حکومت سر می‌دهند
گزارش‌ها از سنندج حاکیست که «در پی کشته شدن یک راننده در تیراندازی «نیروهای امنیتی»، معترضان بیشتری به خیابان‌ها ریخته‌اند و در چند نقطه شهر لاستیک آتش زده‌اند
در دانشگاه‌های الزهرا، تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، دانشگاه آزاد در مجمع پیامبر اعظم در تهران، دانشجویان اعتراض کرده‌اند
گروهی از دانشجویان در اعتراض به حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در دانشگاه الزهرا، شعارهایی علیه او سر دادند
نماینده تبریز می‌گوید «بدنه نیروی انتظامی از موضوع گشت ارشاد خسته، ملول و آزرده است»
گزارش ها از ایران حاکی از آن است که گروهی از رانندگان تانکرهای حمل قیر، حاضر به بارگیری در پالایشگاه آبادان‌ نشدند و دست به اعتصاب زده‌اند
از اطراف دانشگاه شریف در روز ۱۶ مهر، نیروهای امنیتی با معترضان برخورد کرده‌اند و به سمت آنها گاز اشک‌آور سایک شده‌است
ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تجمع بزرگی را در گوهردشت نشان می‌دهد که معترضان شعار می‌دهند: «ایرانی با غیرت، حمایت حمایت»

حمله نیروهای ضد شورش به زن باردار
شبکه حقوق بشر کردستان: اعتراض‌ها در سنندج، مهاباد، بوکان، جوانرود و کامیاران ادامه دارد
شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوید که اعتراض‌های شنبه‌شب در شهرهای سنندج، مهاباد، بوکان، جوانرود و کامیاران ادامه دارد.
این نهاد حقوق بشری همچنین خبر داده که در جریان تظاهرات سراسری در روز شنبه در شهرهای کردنشین، «دو نفر کشته و ۵۷ نفر مجروح شده‌اند.»
«دستگیری یک دانشجوی زخمی به نام ماردین مدین توسط نهادهای امنیتی»
خبرگزاری هرانا گزارش داده که یکی از دانشجویان دانشگاه کردستان به نام ماردین مدین که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی زخمی شده بود، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.
به نوشته این خبرگزاری، محل نگهداری آقای مدین روشن نیست.
از ابتدای آغاز اعتراض‌ها تا امروز، دهها تن از دانشجویان در سراسر کشور دستگیر شده‌اند.
«گزارش نهایی» کمیسیون امور داخلی مجلس درباره مهسا امینی، روز سه‌شنبه آماده می‌شود
همزمان با ادامه اعتراض‌ها در ایران، محمدصالح جوکار، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون امور داخلی گفت که گزارش جان‌باختن مهسا امینی در این کمیسیون در حال بررسی است و «گزارش نهایی» این کمیسیون تا روز سه‌شنبه آماده می‌شود.
این کمیسیون با دستور رئیس‌ مجلس در حال بررسی موضوع است.
پیشتر خانواده مهسا امینی، گزارش پزشکی قانونی را درباره جان‌باختن او رد کرده‌اند.
جمهوری اسلامی متهم است که در جریان مرگ مهسا امینی، لاپوشانی کرده و اتفاقی را که برای او افتاده از چشم عموم مخفی کرده است.

تظاهرات ضد حکومتی در نقاط مختلف پایتخت ادامه دارد
ویدئوهای گوناگون از نقاط مختلف تهران حاکی است که همچنان اعتراض‌ها در برخی نقاط پایتخت ادامه دارد.
علاوه بر نازی‌آباد که به شکلی کم‌سابقه، تظاهراتی بزرگ در آن محله شکل گرفته، ویدئوهایی از اعتراض‌ها در خیابان ولی‌عصر و سعادت‌آباد نیز منتشر شده که در آن، معترضان بعد از تاریک شدن هوا در حال شعار دادن دیده می‌شوند.

معترضان در نازی‌آباد تهران: امسال سال خونه، سید علی سرنگونه
معترضان در خیابان ولی‌عصر تهران شعار می‌دهند: مرگ بر خامنه‌ای
در یکی از تازه‌ترین ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، گروهی از معترضان در خیابان ولی‌عصر دیده می‌شوند که شعار می‌دهند: «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ برخامنه‌ای».

برخی از زنان معترض روسری بر سر ندارند.
کانال «وحیدآنلاین» ویدئویی از درگیری‌های امروز منتشر کرده که در آن، ماموری در حال تیراندازی با شات‌گان‌های سامچه‌ای در خیابان «چراغ برق» تهران دیده می‌شود.
در ویدئویی که یکی از شهروندان از طبقات بالای یک ساختمان مشرف به خیابان ضبط کرده، این مامور در حال شلیک بی‌هدف به سوی معترضان دیده می‌شود.
در گزارش تازه سازمان دیده‌بان حقوق بشر تاکید شده بود که استفاده از تفنگ‌های شات‌گان ساچمه‌ای برای متفرق کردن معترضان برخلاف دستورالعمل‌های سازمان ملل در این زمینه است.
این تفنگ‌ها همزمان تعداد قابل توجهی ساچمه شلیک می‌کنند که نه تنها می‌تواند مرگبار باشد، بلکه هدف‌گیری مشخصی می‌تواند بسیاری را مجروح کند.
یکی از نزدیکان امیرعماد میرمیرانی (معروف به جادی) خبر داد که این فعال آزادی اینترنت بعد از سه روز بازداشت با خانواده‌اش تماس گرفته است.
آقای میرمیرانی که فارغ‌التحصیل رشته‌های برق و جامعه‌شناسی است در سال‌های اخیر به یکی از شناخته‌شده‌ترین فعالان حوزه آزادی اینترنت تبدیل شده است.

او اخیرا توسط نهادهای امنیتی دستگیر شد.
توییت باشگاه بورسیا دورتموند: صدای سارینا باشید
باشگاه بورسیا دورتموند در توییتر خود تصویری از پلاکاردی بزرگ در حمایت از اعتراضات ایران در بین هواداران این تیم به اشتراک گذاشته است. در این پلاکارد تصویر سارینا اسماعیل زاده دیده می شود و بر روی این پلاکارد نوشته شده: «بورسیا دورتمند هفته گذشته یکی از هواداران خود را از دست داد. سارینا اسماعیل زاده ۱۶ ساله توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران کشته شد. صدای سارینا باشید.»
سارینا اسماعیل زاده از معترضان نوجوانی بود که در اعتراضات اخیر در ایران کشته شد.
این باشگاه همچنین در توییتی گفته: «فرقی نمی کند چه جنسیت، چه رنگ پوست، مذهب یا گرایش جنسی داشته باشید. برای ما همه مردم برابر هستند. ما درکنار زنان شجاع ایران هستیم. به یاد سارینا اسماعیل زاده. هشتگ مهسا امینی.»

تظاهرات در یونان، هلند و انگلستان در حمایت از اعتراضات داخل ایران
در پی جان باختن مهسا امینی دختر کرد ایرانی تحت بازداشت گشت ارشاد، اعتراضات گسترده‌‎ای در شهرهای مختلف صورت گرفت. این اعتراضات با سرکوب شدید نیروهای امنیتی روبرو شد که به کشته شدن و بازداشت شماری منجر شد.
انعکاس اخبار جان باختن خانم امینی و شماری از معترضان و سرکوب اعتراضات، ابراز همدردی و همبستگی با مردم ایران با ابعاد جهانی را در پی داشت.
امروز در برخی شهرهای جهان ازجمله لاهه، لندن و تسالونیکی تظاهراتی صورت گرفت.

تداوم اعتراضات در مناطق مختلف تهران
‌اعتراضات گسترده در مناطق مختلف تهران از جمله اندرزگو، حسن‌آباد، لاله‌ زار، میدان کاج، سعادت‌آباد و شهران در جریان است. ‌

گزارش «همشهری آنلاین» از «فضای ملتهب» در دانشگاه‌های تهران
سایت همشهری آنلاین گزارشی از اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های تهران منتشر کرده و گفته «تعدادی از دانشجویان با برگزاری تجمعاتی در برخی دانشگاه‌ها برای دقایقی فضای دانشگاه را ملتهب کردند».

همشهری آنلاین که وابسته به شهرداری تهران است، در این گزارش آماری از تعداد معترضان در دانشگاه‌های تهران داده و تلاش کرده تعداد معترضان را کم‌شمار نشان دهد و گفته در دانشگاه تهران حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از دانشجویان، در دانشگاه علامه نیز حدود ۱۰۰ دانشجو، حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر هم در دانشگاه تربیت مدرس، در دانشگاه شریف ۴۰ تا ۵۰ نفر، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حدود ۳۰۰ نفر و در دانشگاه الزهرا نیز ۵۰ تا ۷۰ نفر تجمع اعتراضی کردند.

همشهری آنلاین گفته این تجمعات «در پی فراخوان ضدانقلاب و رسانه‌های معاند» صورت گرفته و «تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی سعی داشتند سایر دانشجویان را با خود همراه کنند که موفق به این امر نشدند».

تجمع ایرانیان در لندن در حمایت از اعتراضات
ایرانیان بسیاری در خارج از ایران امروز دست به تجمع زدند و همبستگی‌شان را به اعتراضات داخل ایران نشان دادند. این ویدیو از لندن، روبروی پارلمان بریتانیا گرفته شده است

استاندار تهران می‌گوید «در مجموعه دستگاه‌های امنیتی زیرساخت‌های موجود جوابگو نیست»
محسن منصوری، استاندار تهران از «کمبودهای موجود در زیرساخت‌های امنیتی» در پایتخت گفته و اشاره کرده «در مجموعه دستگاه‌های امنیتی زیرساخت‌های موجود جوابگو نیست و کمبودهایی وجود دارد اما نیروی انتظامی با کار شبانه‌روزی و انقلابی توانسته امنیت را تأمین کند.»
استاندار تهران گفته پس از شروع اعتراضات اخیر در ایران «برخی از نیروهای پلیس در این ایام چند روز به منزل نرفته و مستمر در محل مأموریت حضور داشته و با دقت نظر و توجه امور را دنبال می‌کردند.»

اعتراضات در جوانرود کرمانشاه؛ «شهر به شدت نظامی و امنیتی شده»
گزارش‌ها از شهر جوانرود استان کرمانشاه حاکیست که از ساعاتی پیش اعتراضات در این شهر آغاز شده است.
شبکه حقوق بشر کردستان ویدیویی را از این شهر منتشر کرده و گزارش داده که جوانرود به شدت نظامی و امنیتی شده است.
در ویدیوی منتشر شده ستون از دود بر فراز شهر دیده می‌شود و صدای تیراندازی‌های پراکنده شنیده می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: نیروهای امنیتی به طور گسترده در تهران حاضرند
خبرگزاری ایسنا می‌گوید امروز تهران دومین شنبه ناآرام خود را تجربه کرد و نیروهای انتظامی وامنیتی به صورت گسترده دربرخی خیابان‌های تهران حاضر هستند.
بر اساس گزارش ایسنا نیروهای امنیتی «خصوصا دراطراف مراکز دانشگاهی ازجمله دانشگاه تهران و صنعتی شریف استقراریافته و رفت‌وآمدها را تحت کنترل دارند.»

سران سه قوه در ایران: دشمنان نه جمهوری اسلامی که ایران یکپارچه را تهدید می‌دانند
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و علامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه ایران در نهاد رئیس جمهور ایران با یکدیگر ملاقات کردند.
رسانه‌های ایران گفته این سران سه قوه در ایران در پایان این ملاقات بیانیه‌ای منتشر کرده و گفته‌اند «دشمنان این مرز و بوم نه جمهوری اسلامی که ایران یکپارچه و مقتدر را تهدیدی برای منافع خود می‌دانند، از هوشیاری مردم بصیر و زمان‌شناس کشور در فهم برنامه‌ریزی گسترده دشمنان و خنثی‌سازی توطئه‌های خصمانه آنان قدردانی کردند.»
در بیانیه سران سه قوه «از خدمات و مجاهدت‌های شبانه‌روزی حافظان امنیت طی روزها و هفته‌های گذشته» قدردانی شده است.
در جریان اعتراضات در ایران که اکنون وارد چهارمین هفته خود شده، شهروندان بارها شعارهایی در حمایت از یکپارچگی ایران و حمایت از شهروندان سایر شهرهای کشور سر داده‌اند.
محمدجواد ظریف وزیر خارجه پیشین ایران اخیرا در یک جلسه بی‌سابقه در دانشگاه تهران «زیر بار زور نرفتن مردم» را از «مولفه‌های قدرت ایران» خوانده و گفته «تصور اینکه بتوان مردم را با خشونت حفظ کرد تصوری است که خداوند به پیامبر می‌فرماید تو هم نمی‌توانی».

گزارش نت بلاکس از قطع سراسری اینترنت در سنندج
نت بلاکس نهاد مستقل و ناظر بر وضعیت شبکه اینترنت می گوید که قطع دسترسی به شبکه اینترنت در سنندج در استان کردستان ایران قابل تایید و اینترنت موبایل هم در سراسر کشور دچار اختلال است.
قطع اینترنت سنندج در حالی است که گزارش ها حاکی از سرکوب شدید معترضان در این شهر است.
در همین حال، نت‌بلاکس گزارش داده که اختلالات تلفن همراه ملی نیز دوباره اعمال شده است

استاندار تهران درباره اعتراضات: در مجموعه دستگاه‌های امنیتی زیرساخت‌های موجود جوابگو نیست
استاندار تهران با اشاره به اعتراضات مردمی گفت که در مجموعه دستگاه‌های امنیتی زیرساخت‌های موجود جوابگو نیست و کمبودهایی وجود دارد.
محسن منصوری روز شنبه ۱۶ مهرماه گفت برخی از نیروهای پلیس در طول، به قول وی «اغتشاشات» تا چند روز به منزل نرفتند.
وی به‌طور خاص به غرب استان تهران اشاره کرد و گفت غرب استان تهران با جمعیت حدود ۴ میلیون نفر و ترکیبی از اقوام و استان‌های مختلف کشور، بافت خاصی دارد.
طی روزهای گذشته اعتراضات مردمی در تهران، خصوصا مناطق غرب آن شامل کرج، شهریار و دیگر مناطق گسترده بود و با سرکوب خونین نیروهای امنیتی و انتظامی مواجه شد.
بنابر اعلام سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، شامگاه شنبه در جوانرود کرمانشاه، سنندج، بوکان و سقز درگیری شدید میان مردم معترض و نیروهای ضد شورش در جریان است.
بر اساس ویدئوهای منتشر شده، در فردیس و گوهردشت کرج هم معترضان در خیابان حضور دارند.
همچنین تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد اعتراضات در اراک، شیراز و درود در لرستان نیز در جریان است.
در اغلب این تصاویر، شعله‌های آتش و دود فراوان دیده می‌شود که ظاهرا ناشی از آتش زدن لاستیک‌ها و یا سطل‌های زباله برای مقابله با نیروهای ضد شورش و موتورسواران امنیتی است.
تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی حاکی است که حضور مردم معترض تا شامگاه شنبه در خیابان‌های شهرهای مختلف ادامه یافته است.
در مناطق مختلف پایتخت از جمله تهران‌پارس، خیابان شریعتی، سه راه آذری و نازی‌آباد، از محله‌های جنوبی تهران، حضور چشمگیر معترضان در ویدئوهای منتشر شده مشهود است. معترضان همچنان علیه حکومت جمهوری اسلامی شعار می‌دهند و خودروهای عبوری نیز با بوق‌های ممتد از تجمع‌ها حمایت می‌کنند.
کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، کمیته مشورتی اتحادیه‌های کارگری و فدراسیون‌های اتحادیه‌ای جهانی با انتشار بیانیه‌ای سرکوب اعتراضات مردمی در ایران را به شدت محکوم کرد.
این نهادهای بین‌المللی روز شنبه ۱۶ مهرماه با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند کل جنبش بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری به مردم فوق‌العاده شجاعی که در مقابل سرکوب وحشیانه‌ رهبران حکومت دینی ایران ایستاده‌اند، ادای احترام می‌کند.
این بیانیه در ادامه می‌افزاید مقاومت، توسط زنان و دخترانی هدایت می‌شود که می‌خواهند به زن‌ستیزی و نقض حقوق اولیه که جوهره رهبران سیاسی و مذهبی ایران است، پایان دهند.
شاران بارو، دبیر کل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری گفت: «ما به آنها درود می فرستیم و در کنار آنها می‌ایستیم.»
خانم بارو در ادامه همچنین بازداشت‌های فعالین کارگری در ایران را اقدامی «مذبوحانه» برای ساکت کردن معترضان و خشم عمومی جامعه ایران و تلاش برای نسبت دادن آنها به خارج عنوان کرد.

ستایش باشگاه بورسیا دورتموند آلمان از زنان معترض در ایران
باشگاه فوتبال بورسیا دورتموند آلمان روز شنبه با انتشار توییتی به یاد سارینا اسماعیل‌زاده، دختر نوجوانی که در اعتراضات کنونی ایران کشته شده است، به ستایش از زنان معترض در ایران پرداخت.
این باشگاه پرطرفدار نوشت: «فرقی نمی‌کند، آدم‌ها چه جنسیتی، چه رنگ پوستی، چه مذهبی یا چه گرایش جنسی داشته باشند؛ نزد ما همه انسان‌ها برابر هستند.»
حساب کاربری باشگاه بورسیا دورتموند در ادامه این توییت افزوده است: «ما کنار زنان شجاع در ایران می‌ایستیم. با یاد و خاطره سارینا اسماعیل‌زاده.

نت‌بلاکس: اینترنت در سنندج به‌کلی قطع شده است
نت‌بلاکس، سازمان غیردولتی ناظر بر اینترنت جهانی، روز شنبه گزارش داد که اینترنت در شهر سنندج، مرکز استان کردستان، در بحبوحه اعتراضات مردمی به طور کامل قطع شده است.
گزارش نهادهای مدافع حقوق بشر از جمله شبکه حقوق‌بشر کردستان حاکی است که در جریان اعتراض‌های گسترده روز شنبه در سنندج، نیروهای ضدشورش و بسیج به سوی معترضان تیراندازی کردند و دو تن را کشتند.
تصویر ویدیویی یکی از این کشته‌شدگان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که متعلق به پسر جوانی در یک خودرو است. بر اساس گزارش‌ها، نیروهای امنیتی در واکنش به بوق اعتراضی با شلیک مستقیم به سر این شهروند ایرانی او را کشته‌اند.
روز شنبه ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد در رفسنجان بیش از ده مامور مسلح و لباس شخصی در خیابانی به یک زوج هجوم بردند و به شکلی خشونت‌آمیز آن دو را دستگیر کردند.
مردی که در این ویدئو حضور دارد بارها رو به مامور امنیتی می‌گوید: «همسرم را نزن، او باردار است.»
بی بی سی و رادیو آلمان و رادیو فردا