ادامه اعتراضات مردمی و فراخوان به تجمعات سراسری برای فردا

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۳۶: ادامه شعار دهی و اعتراضات شبانه: اعتراضات شبانه در نقاطی از تهران ا زجمله در ولیعصر به سوی پارک وی، تهران پارس و در شهرهایی چون بجنورد، گوهردشت، اصفهان، سقز، سنندج، بوکان، لاهیجان و نیز در تونل جاده هراز امل به تهران اعتراض مردمی شروع و شعار مرگ بر دیکتاتور در همه جا طنین انداز شده است. امشب یکی از مردم معترض در منطقه پونک تهران ترانه «برای» آزادی را با بلندگویی قوی پخش کرد و شور وهیجانی در محل ایجاد شد.

در لاهیجان تجمع کنندگان شعار میدادند: " اینقدر نگین اعتراض- اسمش شده انقلاب"، در بوکان مردم در حال ایجاد راهبندان اعتراضی هستند و شعارهای ضد حکومتی سر داده میشود. در بجنورد جوانان و مردم معترض در خیابانها هستند و تجمع در میدان کارگری شکل گرفته و مردم شعار مرگ بر دیکتاتور میدهند. و به سمت فرودگاه نیز تجمع است. صدای گلوله نیز شنیده میشود.

شعاردهی شبانه از پشت بامها و فریاد مرگ بر دیکتاتور در محلاتی از تهران ازجمله بلوار فردوسی، شاهین ویلا در کرج و در اصفهان فضای این شهرها را به جوش و خروش آورده است. بنا به گزارشات "مرگ بر دیکتاتور" در خیابانهای این شهرها طنین انداخته است.

جوانان شهرستان "درچه" طی بیانیه ای به بسیجیان شهر هشدار داده اند که اکثریت آنها شناسایی شده و در صورت تکرار شرکت در سرکوب گوشمالی میشوند. مردم دراین انقلاب با اشکال مختلف فریاد اعتراض خود را بلند کرده اند.

در یک اقدام نخ نما و نفرت انگیز پزشکی قانونی حکومت سه هفته بعد از مرگ مهسا امینی با انتشار بیانیه‌ای و با استناد به مدارک ساختگی پزشکی، سی‌ تی اسکن مغز و ریه، معاینه جسد و کالبدگشایی و آزمایش‌های آسیب‌شناسی وقیحانه ادعا کرد که مرگ مهسا ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است. ساعاتی پس ازانتشار این بیانیه پدر مهسا امینی این ادعا را تکذیب کرد و درگفتگو با صدای آمریکا تاکید کرد که مشاهداتش از پیکر فرزندش با گزارش سازمان پزشکی قانونی هم‌خوانی ندارد و این گزارش را تایید نمی‌کند.

فراخوان ها ا زسوی جوانان تهران و دانشجویان برای تجمعات سراسری وسیع است. جوانان تهران همه مردم در شهرهای مختلف را برای فردا شنبه ۱۶ مهر به تجمعات سراسری فراخوان داده اند. دانشجویان نیز در بیانیه های خود دانشجویان و دانش آموزان سراسر کشور را به تحصن و اعتراض در روز شنبه ۱۶مهر فراخوان داده اند. این فراخوان نشانگر سازمانیافتگی بیشتر انقلاب مردم و تداوم گسترده تر خیزش های مردمی است و میتواند در تمام شهرها تکثیر شود. همچنین جمعی از کارکنان شرکت واحد طی بیانیه ای اعلام کرده اند که در همبستگی با خیزش مردمی روز شنبه دست از کار خواهند کشید.

کشتار فجیع مردم زاهدان در سراسر کشور خشم مردم را شدت داده است. بنا بر خبرها شمار کشته شدگان جمعه هشتم مهرماه در زاهدان به ۹۸ نفر رسید و اسامی جدیدی به این لیست اضافه شده است. در جریان این کشتار خونین ۳۰۰ نفر زخمی شده اند که مردم از ترس دستگیری ها آنها را در خانه ها درمان میکنند. مردم با شعار از زاهدان تا تهران خونین تمام ایران فریاد اعتراضشان را به این جنایتکاری بلند کرده اند. کانون نویسندگان ایران در محکومیت این کشتار و در اعتراض به سرکوب دانشجویان در تهران و در تبریز بیانیه ای منتشر کرده است.

نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۷ اکتبر ۲۰۲۲

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۳۵: امروز پانزدهم مهر ماه اعتراضات مردم در خیابانها آغاز شده است. در ورزنه در استان اصفهان خیابان های شهر در تب و تاب اعتراض است. اعتراضات مردمی در این شهر از از شب گذشته شروع شد و آنها امروز در ورودی ورزنه لاستیک آتش زدند و بنر خامنه ای را سوزاندند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و بعد در مقابل فرمانداری تجمع کردند. در آنجا با نیروهای سرکوب درگیر شده و آنها را فراری دادند.

در سقز اعتراضات هر روزه است و امروز کانی پاشایی زن جوان فعال اجتماعی درحالیکه حجابی بر سر نداشت بر مزار مهسا امینی در قبرستان آبچی با تنبور نوازی درخشان خود یاد مهسا را گرامی داشت.

در تهران هنرمندی ناشناس حوض های تهران را در پارک دانشجو، تئاتر شهر، میدان فاطمی، و خانه هنرمندان با عنوان "تهران غرق خون" و در اعتراض به کشتار و سرکوبگری های حکومت، به رنگ خون رنگ آمیزی کرد.

مردم دراین انقلاب با اشکال مختلف فریاد اعتراض خود را بلند کرده اند و شعار مرگ بر دیکتاتور همه جا طنین انداز است.

فراخوان ها از سوی جوانان تهران و دانشجویان برای تجمعات سراسری وسیع است. جوانان تهران همه مردم در شهرهای مختلف را برای فردا شنبه ۱۶ مهر به تجمعات سراسری فراخوان داده اند. دانشجویان نیز در بیانیه های خود دانشجویان و دانش آموزان سراسر کشور را به تحصن و اعتراض در روز شنبه ۱۶مهر فراخوان داده اند.

این فراخوان نشانگر سازمانیافتگی بیشتر انقلاب مردم و تداوم گسترده تر خیزش های مردمی است و میتواند در تمام شهرها تکثیر شود.

شب گذشته اعتراضات مردمی در مناطق تهران جریان داشت و علاوه بر محلات قلعه حسن خان، ولیعصر، تجریش، ونک، امیر آباد، عباس آباد، نازی آباد، تهران پارس، میدان هروی و شهرک پرند که در اطلاعیه قبل گزارش شد، مردم در محلات کامرانیه ، پل هوایی در اتوبان حکیم و پیروزی نیز هم جمع بودند. اخبار بدلیل مشکل اینترنتی با تاخیر میرسد. همچنین علاوه بر شهرهای گزارش شده یعنی کرمانشاه، اصفهان، فولاد شهر، تبریز، همدان و مهر شهر کرج شب گذشته در خرم آباد و نیشابور و شهرک نایسر در سنندج تجمعات اعتراضی بود. در نایسر ما شاهد جنگ وگریز جوانان با سرکوبگران حکومت بودیم و در جریان درگیری با سرکوبگران شماری از جوانان این شهرک هدف گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و بشدت مجروح شدند . در نیشابور مردم راهبندان ایجاد کردند و خودروی نیری سرکوب را آتش زدند.

نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۷ اکتبر ۲۰۲۲

قاتلین نیکا شاکرمی را سرنگون میکنیم!

قتل حکومتی مهسا امینی جرقه انقلابی را زده است که تا نابودی کامل نظام اسلامی از پا نخواهد نشست.

دانش آموزان نوجوان و در پیشاپیش آنها دختران دانش آموز، مدارس و خیابانها را به سنگری برای درهم کوبیدن ۴۳ سال تجاوز سازمان یافته حکومت آیت الله ها به زندگیشان تبدیل کرده اند. حکومت هار اسلامی در هراس از انقلاب مردم و برای انتقام از این دانش آموزان به هر جنایتی دست میزند اما خشم و نفرت و اعتراض بیشتری از همین دانش آموزان تحویل میگیرد.

نیکا شاکرمی نوجوان ۱۷ ساله یکی از جانباختگان نوجوان انقلاب مردم است که بدست نیروهای سرکوب‌گر جمهوری اسلامی به قتل رسید. او در ۲۹ شهریور ماه در حالی که در آخرین تماس با خانواده خبر میدهد ماموران امنیتی به دنبالش هستند، در بلوار کشاورز تهران مفقود میشود و پس از ۱۰ روز پیکر بی جانش در زندان کهریزک توسط خانواده‌اش شناسایی می شود.

جمهوری اسلامی مثل همیشه به سناریوهای بیشرمانه و نخ نمایش پناه برده است. ادعا کرده است که او از ساختمانی سقوط کرده است و هشت کارگر هم در این رابطه دستگیر شده اند. تقلاهای حکومت اسلامی برای اعتراف گیری اجباری از خانواده شنیع ترین بخش از سناریوهای شناخته شده حکومت است که فقط مردم را مصمم تر میکند که هر چه زودتر خود را از چنگال جمهوری اسلامی و جنایتکارانش رها کنند. مادر نیکا در یک کلیپ ویدیویی به این تقلاهای مذبوحانه حکومت با این جملات پاسخ داد که اینها "دروغ های مسخره و کریه و بی پایه" است و دخترش بدست ماموران امنیتی در جریان تظاهرات کشته شده است.

سران ابله جمهوری اسلامی باید بدانند که با هر جنایت جدید، با قتل هر نوجوانی بنزین بر آتش خشم و اعتراض و انقلاب مردم میریزند. انقلابی که نظامشان را نابود خواهد کرد و تک تک حکام جنایتکار را به پای میز محاکمه خواهد کشاند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۶ اکتبر۲۰۲۲

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۳۴
اعتراضات شبانه ادامه می یابد

هم اکنون اعتراضات شبانه در تهران و شهرستانها در جریان است. این تجمعات و شعاردهی های شبانه در تهران در محلات قلعه حسن خان، ولیعصر، تجریش، ونک، امیر آباد، عباس آباد، نازی آباد، تهران پارس، میدان هروی و شهرک پرند سربلند کرده اند. در شهرستانها نیز مردم در شهرهای کرمانشاه، اصفهان، فولاد شهر، تبریز، همدان و مهر شهر کرج دست به اعتراضات شبانه زده اند. در ونک جمعی از مردم یکصدا سرود "بیزاریم ازدین شما" را خواندند. در همه این اعتراضات مردم با جمع شدن، شعار دادن و بوق زدنهای ممتد خودروها علیه حکومت تظاهرات میکنند. در اراک صحنه هایی از شعار نویسی و برداشتن حجاب و تجمعات اعتراضی مردم را شاهدیم. در اصفهان اعتراضات در محلات مختلف برپا شده است. در مهرشهر کرج مردم فریاد می زنند؛ "این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت". شعاردهی های شبانه مرگ بر دیکتاتور نیز در سطح شهر طنین انداز شده است.

امروز در کرج تجمعی بزرگ بر مزار پارسا رضا دوست جوان هفده ساله ای که در اول مهر در اعتراضات مردمی با شلیک مستقیم نیروهای سرکوب در هشتگرد کرج به قتل رسید، برپا شد. در هفتمین روز درگذشت نیکا شاکرمی که بعد از مهسا امینی به شاخص اعتراض علیه جنایات حکومت تبدیل شده است فریاد مرگ بر دیکتاتور سر داده شد و بر مزار او نوشتند:"آن کس که ترا کُشت ترا کِشت مرا زاد". نیکا شاکرمی از کشته شدگان اعتراضات اخیرجمهوری اسلامی است که با ضربات سنگین به سرش کشته شده است. مادر نیکا در یک پیام ویدئویی میگوید:"دخترم را کشتند و مرا برای اعتراف اجباری تهدید می‌کنند". بدلیل مشکل اینترنت اخبار با تاخیر منتشر میشود.

شمار دقیق جانباختگان روشن نیست و تا کنون هویت صد و دو نفر از کشته‌شدگان این اعتراضات توسط حکومت، مشخص شده است. ضمن اینکه هنوز اسامی جدیدی به این فهرست اضافه می‌شود. بایکوت جهانی جمهوری اسلامی به یک گفتمان سیاسی روز تبدیل شده است. مراسم گرامیداشت جانباختگان در همه جا به صحنه اعتراض مردم تبدیل شده است.

در ادامه سرکوبگری های جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۱۴ مهر ماه، از شبکە‌هاى وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، اعترافات اجباری دو شهروند فرانسوی کە پنج ماه پیش بە ایران سفر کردە بودند، مبنی بر "جاسوسی" از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. در این ویدئو خانم کولر روسری بر سر دارد و خود را "مامور اطلاعاتی و عملیاتی سرویس امنیتی خارجی فرانسه" توصیف می‌کند. ژاک پری نیز می‌گوید: هدف ما در سرویس امنیت خارجی فرانسه، فشار بر جمهوری اسلامی است. در واکنش به این سیاست کثیف جمهوری اسلامی، وزارت خارجه فرانسه در بیانیەای شدید اللحن این عمل را شرم‌آور، صحنه‌سازی وقیحانه و مغایر قوانین بین‌المللی خواند.

جمهوری اسلامی در یازده اردیبهشت امسال همراه با این دو فعال کارگری شماری از معلمان و فعالین کارگر ی و اجتماعی را در یک سناریو سازی نخ نما و مسخره بازداشت کرد. این دستگیری ها با اعتراضاتی گسترده در میان معلمان و در جنبش کارگری روبرو شد. در اعتراض به آن کارزاری قدرتمند و بین المللی به راه افتاد و قدرت این کارزار سیاست سناریوی سازی حکومت را عملا به شکست کشاند. کنون حکومت این دو فعال کارگری را با اعتراف گیری اجباری به تلویزیون آورده است تا مبارزات مردمی را همانند همیشه به دسیسه جاسوسی و دولتهای خارجی منتسب کند. سناریو سازی های این چنینی یک سیاست رسوا و شکست خورده حکومت است.

و بیش از هر چیز بن بست حکومت را بیان میکند که ابزاری برای دفاع از خود جز سرکوب و همان سناریوهای رسوا و نفرت انگیز پیشین در اختیار ندارد.

همبستگی بین المللی با خیزش مردمی در ایران گسترش می یابد. امروز جمعی از مردم در اورشلیم با شعار زن، زندگی، آزادی در حمایت از مبارزات مردمی در ایران در پارک استقلال تجمع کردند. در ادامه حمایت های سلبریتی ها و چهرهای شناخته شده از اعتراضات مردمی، بوفون، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایتالیا و قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶، حمایت خود را از مبارزات مردم در ایران اعلام کرد.

خیزش انقلابی مردم ابعاد گسترده تری پیدا کرده و فراخوانها برای اعتراضات بسیار است. از جمله فراخوانی از سوی جوانان تهران به اعتراض سراسری در تمام شهرها در میادین اصلی داده شده است و در پاسخ به آن فراخوانی از سوی جوانان در شهر اصفهان داده شده است. این فراخوانها ابعاد سازمانیافته تر و سراسری تر اعتراضات را به نمایش میگذارد.

نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۶ اکتبر ۲۰۲۲