علیه پرونده سازی و حکم اعدام همجنسگرایان اعتراض کنیم!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اعلامیه حزب حکمتیست: جمهوری اسلامی در روزهای اخیر و بدنبال تبلیغات شنیع رئیسی و خامنه ای علیه همجنسگرایان، حکم اعدام زهرا صدیقی همدانی (ساره) و الهام چوبدار را صادر کرده است. در توضیح این حکم جنایتکارانه از آنها بعنوان "اعضای باند قاچاق دختران جوان و زنان" نام برده شده است. از دیگر اتهامات آنها "ترویج مسیحیت" و رابطه با "رسانه های معاند" عنوان شده است. زهرا صدیقی ۳۱ ساله فعال حقوق همجسنگرایان اهل نقده و دارای دو فرزند است که حق حضانت فرزندانش نیز از وی سلب شده و الهام چوبدار ۲۴ ساله و اهل ارومیه است.

همینطور علیرضا کیانی نیا و سهیلا اشرفی نیز به اعدام محکوم شدند اما حکم آنها هنوز اعلام نشده است. این احکام اعدام بدنبال شکنجه و اعتراف گیری از الهام چوبدار، سهیلا اشرفی و علیرضا کیانی نیا با وعده آزادی ‌آنها صادر شده است.
هفته گذشته رئیسی جلاد طی سخنرانی در "مجمع جهانی اهل بیت" که از نهادهای ارتجاعی تحت امر خامنه ای است، به همجنسگرایان حمله کرد و آنها را دارای "زشت ترین اخلاق و جاهلیت مدرن" نامید. یک هفته بعد از این نشست، این احکام اعدام توسط دادگاهی در ارومیه صادر شد.

اذیت و آزار روزمره ال بی جی تی ها در ایران، انکار گرایش جنسی آنها بعنوان خصوصی ترین وجه زندگی و پرونده سازی با اتهامات پوچ امنیتی برای همه روشن است. رژیم اسلامی تلاش دارد اختناق و سرکوب را در جامعه تسری دهد و هر روز به بهانه های مختلف حکم اعدام و زندان و مصادره امول صادر میکند. دولت، هیچ دولتی نباید حق داشته باشد در زندگی خصوصی افراد دخالت کند. تمایل و گرایش جنسی امری خصوصی است و سلب حقوق شهروندان و یا تبعیض براین اساس مطلقا قابل قبول نیست. افراد بزرگسال حق دارند در انتخاب شریک زندگی خود آزاد باشند. این اولین و بدیهی ترین حق هر انسانی است. هیچ قدرت دولتی و غیر دولتی نباید مجاز باشد تحت هیچ عنوانی این حقوق اولیه را سلب کند.

جمهوری اسلامی حکومت اعدام و نسبت به جمعیت در صدر دولتهای آدمکش جهان قرار دارد. این احکام اعدام قتل عمد دولتی است و باید بدون قید و شرط محکوم و برای لغو آنها و آزادی این زندانیان تلاش کنیم.

مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادی، برابری، حکومت کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
١٥ شهریور ١٤٠١- ٦ سپتامبر ٢٠٢٢