احکام شلاق برای هشت زندانی سیاسی را شدیدا محکوم میکنیم

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روز دوشنبه هفتم شهریورماه ۱۴۰۱، هشت نفر از زندانیان سیاسی توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی بخش فشافویه تهران محاکمه شده و هر کدام از آنها مجدداً به ۱۱ ماه و ۱۵ روز حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شدند. شاپور احسانی‌راد کارگر بازنشسته و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران یکی از این زندانیان است که شش سال حکم دارد و از خرداد ۹۹ در زندان است.

اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته زندانی یکی دیگر از آنهاست که به جرم شرکت در اعتراضات بازنشستگان از فروردین ۱۴۰۰ در زندان بوده و 4 سال حکم دارد و اخیرا با قرار وثیقه چند میلیونی موقتا آزاد شده است. اسامی دیگر زندانیان سیاسی محکوم شده به زندان و شلاق عبارتند از: پویا قبادی، اکبر باقری، اکبر فراجی، داود عبدالهی، علیرضا فرشی و شهاب سلطانیان.
در مهرماه سال گذشته بود که در اقدامی سازمانیافته با تبانی مسئولین زندان تهران بزرگ، رئیس تیپ ۲، و وکیل بند و چند زندانی جرائم خشن، این هشت زندانی مورد حمله‌ی وحشیانه و ضرب و شتم قرار‌ گرفتند. و اکنون در پرونده سازی جدیدی چنین احکام وحشیانه ای برای آنها صادر شده است.
محکوم کردن زندانیان به مجازاتهای عهد عتیقی و وحشیانه ای مثل شلاق، یک توحش تمام عیار است و باید از جانب همه سازمانهای انسان دوست و همه مردم محکوم شود. حکومتی که به چنین احکامی متوسل میشود باید در سطح جهان منزوی و بایکوت شود و از تمام نهادهای بین المللی از جمله سازمان جهانی کار اخراج گردد.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
https://free-them-now.com
۹ شهریور ۱۴۰۱، ۳۱ اوت ۲۰۲۲

#اتحاد_علیه_سرکوب
#نه_به_شکنجه_و_زندان