خیزش گسترده علیه اعدام سه جوان در دستگرد اصفهان و علیه کل اعدام ها

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 مرگ بر حکومت اعدامی امروز علیرغم اعتراضات وسیع مردمی، حکومت جنایتکار اسلامی سه جوان معترض پرونده "خانه اصفهان" را وحشیانه اعدام کرد. این سه جوان به اسامی مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی در زندان دستگرد زندانی بودند. صبح زود، جلادان برادر مجید کاظمی را خبر کردند که به زندان مراجعه کند و بعد خبر اعدام را به وی دادند و پیکر این سه جوان را از ترس جمع شدن مردم در محلی دور از شهر و در نبود خانواده ها در قبرستان حبیب آباد به خاک سپردند.

و ظهر هنگام بود که به خانواده آنها اجازه دادند که فقط خودشان به محل قبرستان بروند تا مبادا مردم جمع شوند و حسابشان را کف دستشان بگذارند. این جنایتکاران حتی از سایه خود نیز وحشت دارند. اما مردم جمع هستند و با شعار همه با هم هستیم صف متحد خود علیه اعدام و ماشین سرکوب و جنایت حکومت شکل داده اند.
اعدام این سه جوان کل جامعه را به حالت انفجار در آورده است. شعاردهی های اعتراضی از همان آغاز صبح در ده منطقه تهران و در شهرهای دیگر به راه افتاده و اکنون شبانه جریان دارد و فریاد مرگ بر دیکتاتور مرگ بر حکومت اعدامی و مرگ بر خامنه ای قاتل همه جا بلند است. جمعی از مردم در مقابل منزل سعید یعقوبی تجمع کردند و بعد هم در همدردی با این خانواده به داخل منزل رفته و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. تشکلهایی از دانشجویان، جوانان، مدافع حقوق زن و مردم معترض فراخوان به تجمعات اعتراضی برای امشب دادند. و این تجمعات در محلات مختلف تهران و شهرهای اصفهان، مشهد، ملارد، دهگلان، گوهردشت و گلشهر کرج شکل گرفته است.

در اصفهان مردم به خیابان آمده و فریاد میزنند: "قسم به سربداران ایستاده ایم تا پایان"، و "بگو مرگ بر خامنه ای"، "خامنه ای بی ریشه قیام ادامه دارد"، و "اگر باهم یکی نشیم یکی یکی کشته میشیم ".

در گوهر دشت مردم شعار میدهند: " وای به روزی که مسلح شویم"، "مرگ بر دیکتاتور"،" فقر، فساد، گرونی، می‌ریم تا سرنگونی"، "مرگ بر جمهوری اسلامی".
در تهران مردم در محلات تهرانپارس، اکباتان، صادقیه شهر زیبا، جنت‌آباد، سعادت‌آباد، فرمانیه، امیرآباد شمالی، شهرک چیتگر، پونک، شهرک باقری، مجیدیه و میدان هروی از خانه‌های خود بیرون آمده در اعتراض به اعدام سه جوان با پرونده ساختگی خانه اصفهان، شعار های ضد حکومتی سر میدهند. مردم در صادقیه با شعار "اصفهان اصفهان تسلیت تسلیت" خشم و انزجار و مراتب همدردی خود را با مردم اصفهان و خانواده این سه جوان اعلام داشتند. در فلکه دوم و سوم تهرانپارس و اکباتان تهران مردم به خیابان آمده و شعار اعتراضی سر دادند. در شهر قدس تهران نیز جوانان با آتش زدن بنر حکومتی اعلام اعتراض کردند.
امروز مردم در شهر زاهدان نیز در ادامه جمعه های اعتراض و انقلاب زن زندگی آزادی و علیه اعدام ها به خیابان آمدند و با شعارهای کوبنده خود پاسخ حکومت جنایت و اعدام را دادند. مردم شعار میدادند: "بسیجی سپاهی، داعش ما شمایی"، "با آنکه بی تفنگیم علیه تو می جنگیم"، مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه ای". زاهدان یک سنگر مهم انقلاب است و الگویی برای همه شهرهاست.

همزمان با اعتراضات در ایران در شهرهای مختلفی از جهان ازجمله در کلن، آرهوس دانمارک، استکهلم، و وین ایرانیان در اعتراض به اعدام امروز سه جوان معترض در دستگرد اصفهان به خیابان آمده و فریاد اعتراضشان را بلند کرده اند. برای فردا ۳۰ اردیبهشت ماه (۲۰ ماه مه) نیز فراخوانی از سوی انجمن خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی داده شده است و بیش از پنجاه کشور به این فراخوان پیوسته اند.

اعتراضات مردمی علیه اعدامهای امروز بازتاب جهانی بسیاری داشته و از جمله دولتهایی چون سوئیس، نروژ، اتریش آنرا محکوم کرده اند. اگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل نیز در این رابطه مینویسد:"عواطف ما همراه خانواده و دوستان آنهاست".
جمهوری اسلامی به ماشین جنایت و اعدامش سرعت داده است. از جمله هم اکنون شماری از بازداشت شدگان انقلاب در زندان قزلحصار کرج و تبریز زیر خطر اعدام قرار دارند. بنا بر خبرها خانواده های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل زندان قرلحصار تحصن کرده و از مردم طلب کمک و حمایت میکنند.

این چنین است که اصفهان و مردم در تمام شهرها آرام و قرار ندارند. در مدیای اجتماعی مردم به اشکال مختلف اعلام انزجار و اعتراض میکنند. از جمله سپیده رشنو چهره شناخته شده علیه حجاب و مهتاب نصیرپور بازیگر سینما در پست های خود در مدیای اجتماعی این اعدام ها را محکوم کردند. از درون زندان نیز زرتشت احمدی راغب در پیامی صوتی از این اعدام ها اعلام انزجار کرده و میگوید پاسخ سرنگونی حکومت است.

فردا همزمان با اعتراضات در خارج کشور در ایران نیز باید تجمعات اعتراضی علیه اعدامها شکل بگیرد. باید با اعتراضات تظاهرات و تجمعات سراسری و با اعلام اعتصابات در همه مراکز کاری پاسخ این حکومت آدمکش را به محکمی داد. باید با بیانیه های اعتراضی خود دنیا را به لرزه در آوریم و خواستار بایکوت جهانی این حکومت شویم. و این صدا باید هر چه رساتر از ایران بلند شود. باید حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی را در حلقه اعتراضات وسیع خود در ایران و در جهان قرار داد.

نابود باد حکومت آدمکش اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹ مه ۲۰۲۳

 

 

حکومت آدمکش اسلامی با هیچ جنایتی نجات نخواهد یافت
اعدام سه جوان پرونده خانه اصفهان را شدیدا محکوم میکنیم
جمهوری جنایتکار اسلامی امروز جنایتی دیگر آفرید و سه تن از معترضین را اعدام کرد. با کمال تاسف امروز ۲۹ اردیبهشت سه متهم پرونده موسوم به "خانه اصفهان" مجید کاظمی، سعید یعقوبی ، صالح میرهاشمی در زندان دستگرد اعدام شدند. قتل حکومتی این سه جوان معترض انقلاب آتشی بر خشم و نفرت جامعه علیه حاکمین اسلامی زده است. مرگ این عزیران را به خانوده هایشان، به مردم اصفهان، به همه کسانی که در هفته های اخیر بویژه در این هفته برای نجات جان این سه جوان قهرمانانه جنگیدند و حماسه آفریدند، و به همه مردم تسلیت میگوییم.

جمهوری اسلامی با این جنایات میخواهد مردم را با ارعاب از انقلاب و سرنگونی پشیمان کند. اما کور خوانده است. تا همینجا جوابی که گرفته است اینست که "ایستاده ایم تا پایان". تا پایان حکومت چپاولگر و خونخوار اسلامی. برای این حکومت راهی جز سرنگونی باقی نمانده است. این جنگ را ما مردم با هر هزینه ای دنبال خواهیم کرد و خواهیم برد. حکومتی که با زور و شمشیر میخواهد به دزدی و غارتگری نجومی ادامه دهد و تحجر عهد عتیقی را بر جامعه حاکم کند، باید گورش را گم کند. بدون تردید دور نخواهد بود روزی که قاتلان مجید و سعید و صالح را به پای میز محاکمه بکشانیم.

اکنون اصفهان و کل جامعه یکپارچه خشم و اعتراض است. با پخش خبر اعدام این سه جوان از سوی مرکز رسانه ای قوه قضاییه جمهوری اسلامی این دستگاه آدمکشی حکومت، در مناطق و محلات مختلف تهران از جمله در تهرانسر، چیتگر، تهرانپارس، شهرک نگین غرب و اکباتان و در شهرهای مختلف علیه این اعدام ها فریاد مرگ بر دیکتاتور بلند. شد. در اصفهان از همان آغاز صبح برای بدرقه کردن پیکر این سه جوان فراخوان به تجمع در قبرستان حبیب آباد در نزدیکی زینبیه داده شده است. مردم خشمگین شعار میدهند: مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای، مرگ بر حکومت آدمکش، مرگ بر حکومت کودک کش، قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان.
مردم در اعتراضاتشان اولتیماتوم داده بودند که "اعدام کنی، قیامه". اکنون شاهد به میدان آمدن خشمگین آنها در اعتراض به این اعدامها و علیه اعدام ها و جنایات حکومت منفور اسلامی هستیم. خواست آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان انقلاب و تمامی زندانیان سیاسی از چنگال جلادان اسلامی امروز بیش از هر زمان در سراسر جامعه میجوشد.
در خارج کشور نیز فضای اعتراض و تظاهرات علیه اعدام این سه جوان و علیه اعدامها و دستگیریها بسیار گسترده است. از جمله انجمن خانواده های جانباختگان پرواز ۷۵۲ اوکراینی فراخوان به تجمع در سراسر دنیا در روز ۲۰ مه (فردا) داده اند و تاکنون در ۵۱ شهر تظاهرات اعلام شده است. همچنین بیانیه ای علیه اعدامها و علیه زندان و شکنجه منتشر شده که ۲۵۰ نفر از فعالین سیاسی و مدنی آنرا امضا کرده اند. فضای خشم و اعتراض در سراسر جامعه و در دنیا از این جنایت میجوشد.
جواب ما مردم به جلادان اسلامی گسترش اعتراضات و انقلاب است. جمهوری اعدامی را با اتحاد و انقلاب خود به زیر خواهیم کشید. این تنها راهی است که مقابل ما مردم قرار دارد و آنرا تا به آخر ادامه خواهیم داد.

نابود باد حکومت آدمکش اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹ مه ۲۰۲۳

 

 


فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی به تجمعات سراسری
یکشنبه ۳۱ اردیبهشت
بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به فقر و گرانی و مصوبه مزدی شورای عالی کار برای یکشنبه ۳۱ اردیبهشت فراخوان به تجمع و اعتراض داده اند. این فراخوان در ادامه یکشنبه های اعتراضی بازنشستگان برای پیگیری خواستهایشان است و ساعت ده صبح مقابل سازمان تامین اجتماعی در تهران و ادارات آن در شهرستانها انجام خواهد گرفت. در همین راستا روز گذشته ۲۷ اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز تجمع داشتند و با فریاد شعارهایشان و راهپیمایی صدای اعتراضشان را بلند کردند.
افزایش حقوقها به بالای سبد هزینه ۲۵ میلیونی و درمان رایگان، دو خواست فوری و مهم همه بخش های بازنشستگان است که بارها در تجمعاتشان بر آنها تاکید کرده اند. بازنشستگان با شعار "فقط کف خیابان بدست میاد حقمون" بر ادامه اعتراضات خود تاکید دارند. بازنشستگان صدای اعتراض همه مردم علیه فقر و گرانی و بی تامینی هستند. از خواستها و اعتراضات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸

 

 


خطر اعدام سه جوان در اصفهان و خیزش مردم علیه اعدام

روز گذشته ۲۷ اردیبهشت بدنبال انتشار خبر ملاقات حضوری خانواده های سه جوان معترض محکوم به اعدام در زندان دستگرد اصفهان به اسامی مجیدکاظمی، #صالح_میرهاشمی #سعیدیعقوبی و خطر اجرای قریب الوقوع اعدام، اعتراضات به اعدام در سراسر کشور گسترش یافت. در این شب مردم بسیاری از اصفهان در مقابل زندان دستگرد جمع شدند تا جلوی اعدام این سه جوان را بگیرند. در تهران نیز شعاردهی های شبانه گسترش یافت و مردم علیه حکومت اعدام و کشتار فریاد زدند و شعار دادند.

. مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی سه معترضی هستند که در پرونده موسوم به "خانه اصفهان" به اعدام محکوم شده‌اند و فرجام‌خواهی این متهمان در دیوان عالی کشور رد شده است.

روز گذشته آنها در پیامی از زندان از مردم طلب کمک کردند و نوشتند: "از همشهریان و هموطنان عزیز تقاضا داریم، نگذارید ما را بکشند. ما به یاری شما نیاز داریم. بچه‌های ایران: سعید یعقوبی، صالح میرهاشمی، مجید کاظمی" .

مادر #سعید_یعقوبی نیز با گفتن اینکه امشب به ما ملاقات آخر را دادند. با انتشار ویدئویی خواستار حمایت مردم برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام فرزندش شد. فراخوانهای مردمی برا ی تجمع شبانه در مقابل زندان دستگرد داده شد و در پاسخ به آن تجمع بزرگی از مردم برپا شد. بعلاوه در محلاتی از شهرهای دیگر از جمله در اکباتان تهران این کانون داغ اعتراضات، فریاد مرگ بر دیکتاتور، حکومت اعدامی نمیخواهیم نمیخوایم بلند بود. در این شب تلویزیون کانال جدید نیز با برنامه مستقیم خود مثل همیشه صدای اعتراض مردم و در کنار خانواده های سه جوان زندانی محکوم به اعدام در دستگرد اصفهان برنامه های ویژه ای داشت و صدای همه مردم بود.

شماری از مادران جانباختگان در شهر سنندج نیز در پاسخ به درخواست مادر سعید یعقوبی و در مخالفت با اعدام این سه جوان، حمع شدند و پیام دادند و صحنه زیبا و تاریخی ای از همبستگی مردمی را آفریدند. این پیام گوشه ای از کارزار گسترده و سراسری علیه اعدام ها با هشتگ همه با هم هستیم را به نمایش گذاشت.

خبر اعدام قریب الوقوع سه جوان زندانی در دستگرد بازتاب جهانی بسیاری داشته است. از جمله در روز گذشته عفو بین المللی نیز با استناد به گفته های خانواده این زندانیان طی بیانیه ای خواستار اقدام فوری و توقف اجرای احکام اعدام این ۳ زندانی شد.

موضوع خطر اعدام این سه جوان چند روزی است در رسانه ها مطرح شده و مردم بشدت نگران و خشمگین هستند و در مقابله با جنایتی دیگر، جامعه به تحرک در آمده و حرکتها و اعتراضات بسیاری شکل گرفته است. خیابانهای منتهی به زندان دستگرد و اطراف زندان مملو از جمعیت مردم و جوانان خشمگین اصفهان بوده که در پاسخ به طلب کمک این سه جوان و خانواده هایشان گرد آمده اند تا جلوی اعدام این سه جوان را بگیرند. در شهرهای دیگر نیز مردم با شعار نویسی هایشان، با نصب بنرهای اعتراضی شان در خیابانها و با فریاد "اعدام کنی قیامه" در شعارهای شبانه شان اولتیماتوم خود را میدهند. در کنار اینها بیانیه اعتراضی تشکلهای مختلف همچون ندای زنان ایران، کانون نویسندگان ایران و تشکلهایی از دانشجویان صدای اعتراض این بخشهای جامعه را علیه اعدام ها بازتاب میدهد.

 

در خارج کشور نیز در کشورهای متعددی آکسیونهای اعتراضی متعددی برپا شد و بازتاب آنها را از جمله در تلویزیون کانال جدید و دیگر رسانه های نیروهای مخالف حکومت شاهد بودیم.

این تحرکات بطور واقعی خیزش و قیامی مردمی علیه اعدام ها در تداوم انقلاب و برای ادامه انقلاب است. اعتراضاتی با این قدرت دربرابر اعدام این سه جوان وعلیه اعدامها حکومت را بشدت به وحشت انداخته است. از جمله زیر فشار این اعتراضات قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعلام کرد که خبر اجرای حکم اعدام این سه جوان در سحرگاه پنجشنبه صحت ندارد و آنرا تکذیب کرد. اما تا وقتی که لغو حکم اعدام این جوانان رسما اعلام نشود اطمینانی به این گفته ها نیست و همچنان خطر اعدام این سه جوان را تهدید میکند. ضمن اینکه از انتقال شش محکوم به اعدام به اسامی #علی_مجدم، #محمدرضامقدم، #معین_خنفری، #حبیب_دریس، #عدنان_غبیشاوی و #سالم_آلبوشوکه در زندان شیبان اهواز به انفرادی جهت اجرای حکم اعدام خبر داده میشود. باید از این زندانیان نیز حمایت کرد. اعتراضات و اعتصابات سراسری و فشار سنگین گذاشتن بر گرده حکومت پاسخ محکم به اعدامها و راه پیشروی قدرتمند انقلاب است. با تدارک روزی سراسری برای مقابله با اعدام و کشتار حکومت صف قدرتمند و متحد خود را علیه سرکوبها و اعدامها شکل دهیم.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸ مه ۲۰۲۳