قتل تکان دهنده ۱۰ سوختبر طی ۴ روز در سیستان و بلوچستان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 بنا بر خبر ها طی چهار روز گذشته یعنی از تاریخ ۱۷ اردیبهشت تا کنون دستکم ده سوختبر با شلیک مستقیم ماموران نظامی و تعقیب گریز جاده ای جان خود را از دست داده اند. یکی از این قربانیان یک کودک ۱۷ ساله است. اسامی این قربانیان عبارتند از:‌.۱-یوسف ریگی(کشانی) ، ۱۷ ساله، کودک سوختبر، ۲- محمد ریگی (کشانی)، ۳-محمد کرمانی(جمالزایی)، ۴-ابراهیم براهویی، ۵-یاسین نارویی، ۶-فیض‌محمد تاهل‌گریکان، ۷-یارمحمد آسکانی، ۸-امین‌الله گرگیج، ۹-ذبیح‌الله گرگیج،۱۰-نصیر دینارزهی

ننگ ونفرت بر آدمکشانی که هر روز در این جامعه دست به جنایت میزنند و مردمی را که برای تامین فقیرانه ترین معاش دست به سوختبری و کولبری میزنند، بیرحمانه کشتار میکنند. حزب کمونیست کارگری به خانواده ها و بستگان و دوستان این عزیزان تسلیت میگوید.

جمهوری اسلامی بر سرعت و ابعاد آدمکشی اش شدت داده است. در ادامه اعدام ها و خبر ترور معلم معترض حسین مهدی پور در سیستان و بلوچستان، اکنون خبر از کشتار سوختبران رسانه ای میشود. حکومت توحش اسلامی دارد از مردم معترض سیستان و بلوچستان انتقام میگیرد.

حزب کمونیست کارگری همه مردم در استان سیستان و بلوچستان را به همبستگی با خانوده های سوختبران جانباخته و اعتراض علیه این جنایت و اعدام ها و نسل کشی های حکومت جنایتکار در این کانون داغ انقلاب فرا میخواند. حزب مردم در تمام شهرها را به همبستگی با مردم سیستان و بلوچستان و حمایت از مبارزات آنان فرا میخواند.

سیستان و بلوچستان یک کانون داغ انقلاب است و لحظه ای اعتراضات در آن توقف نداشته است. مردم در زاهدان با تجمعات و شعارهایشان علیه صد سال جنایت در این جامعه بپاخاسته اند و مورد حمایت همه مردم در سراسر کشور قرار دارند. نابود باد حکومت آدمکشان اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱ مه ۲۰۲۳

 

۲۰ اردیبهشت : تجمع بازنشستگان، و گسترش اعتراضات معلمان به ۳۰ شهر
روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ جمعی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اهواز در ادامه اعتراضاتشان به فقر و بی تامینی و شرایط بد معیشتی و برای پیگیری مطالبات خود مجددا مقابل اداره کل تأمین اجتماعی خوزستان تجمع کردند. بازنشستگان در این تجمع اعتراضی با در دست گرفتن بنر "زندگی بالای خط فقر حق مسلم ماست" و سردادن سرود "زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی، مرگ بر این بردگی" صدای اعتراض خود را به فقر و بی تامینی و بردگی و توحش حاکم بلند کردند. بازنشستگان شعار میدادند:"کو مهار تورم، دروغ میگین به مردم"، "سفره بازنشسته ، "خالی تر از همیشه" و " درمان رایگان، حق مسلم ماست".
بازنشستگان صدای اعتراض کل جامعه هستند و خواستهای سراسری مردم از جمله زندرمان رایگان و رفاه برای همه را نمایندگی میکنند. تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در چندین شهر در یکشنبه هفده اردیبهشت، تجمعات بازنشستگان مخابرات در هجدهم اردیبهشت و تجمعات سراسری معلمان در نوزدهم اردیبهشت فضای اعتراضی گسترده و مداوم در جامعه علیه فقر و گرانی و بی تامینی در شهرها را بازتاب میدهد. این اعتراضات فضا را برای به میدان آمدن بیشتر مردم مهیا تر کرده و زمینه ادامه انقلاب را فراهم می آورد. از این اعتراضات باید وسیعا حمایت کرد.
گفتنی است که بنا بر خبرهای تکمیلی اعتراضات سراسری معلمان در روز گذشته نوزدهم اردیبهشت ۳۰ شهر را در بر گرفت. شهرهایی که در آنها تجمعات بر پا شد عبارتند از: تهران، ساری، الیگودرز، شهرکرد، جلفا، تاکستان، بجنورد، شوش، سنندج، آبدانان، رشت، سقز، اراک، اردبیل، لنگرود، اهواز، هرسین، تاکستان، شیراز، قزوین، همدان، تربت حیدریه، کازرون، یاسوج، بابل، بهمئی، کرمانشاه، مشهد، اصفهان و اسلام آباد.
در تهران همه اطراف مجلس تا چند صد متری نیروی سرکوب مستقر بود. ون های فراوانی برای بازداشت معلمان آورده بودند. سرکوبگران اجازه تردد در پیاده روی جلوی مجلس و سازمان برنامه را نمیدادند. در مشهد نیز معلمان بازنشسته تجمع داشتند که با گاز اشک آور مامورین سرکوب حکومت روبرو شدند. و بعد به داخل ساختمان آموزش و پرورش روانه شدند و در آنجا معلمان با شعار "معلم زندانی آزاد باید گردد" صدای اعتراضشان را بلند کردند. سطح نازل حقوقها ، حملات جنایتکارانه شیمیایی به مدارس دخترانه، ترور حسین مهدی پور در دشتستان سیستان و بلوچستان، دستگیریها و سرکوبگریهای حکومت ، کالایی شدن آموزش، اختلاس ها و دزدی ها از جمله محورهای اعتراضی معلمان است.
معلمان با اعتراضاتشان سد محکمی در مقابل سرکوبگری های حکومت و صدای اعتراض همه مردم هستند و باید مبارزاتشان وسیعا پشتیبانی شود. معلمان زندانی، بازداشت شدگان انقلاب و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.
-روز ۲۰ اردیبهشت کارگران شهرداری بندر خورموسی در اعتراض به وضعیت معیشتی و خواستهای پاسخ نگرفته خود اعتصاب کرده و دست به راهپیمایی زدند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰ مه ۲۰۲۳