تجمعات بازنشستگان مخابرات، بیانیه ۶ زن زندانی سیاسی علیه اعدامها و خبری دیگر

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۴۰۶-۴۰۷، ۱۹ اردیبهشت : تجمعات سراسری معلمان برگزار شد، معلم زندانی آزاد باید گردد- اعتصاب کارگران راه آهن کرمان، کاشی اصفهان، شهرداری بندرامام و بهشت زهرای تهران. تجمع بازنشستگان در سه شهر، و حمایت گسترده از فراخوان معلمان برای تجمع
روز یکشنبه هفده اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی در اراک، کرمان و شوش بنا به فراخوان از قبل اعلام شده در اعتراض به فقر و گرانی و برای پیگیری خواستهایشان مقابل تامین اجتماعی تجمع کردند.

در شوش بازنشستگان تامین اجتماعی شوش، کرخه و هفت تپه همراه با خانواده هایشان برگزار شد. بازنشستگان شعار میدادند:"بازنشسته بیدار است از استثمار بیزار است"، "بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن"، "خواسته بازنشسته ، حقوق طبق تورم".
بازنشستگان تامین اجتماعی یک بخش فعال و معترض در اعتراضات کارگری و در کل جامعه هستند . بازنشستگان نقش مهمی در برگزاری روز جهانی کارگر در چندین شهر داشتند و از نقش آفرینان روز جهانی کارگر امسال بودند. اعتراض به مصوبه مزدی شورای عالی کار با خواست لغو آن و تاکید بر افزایش حقوقها به بالای سبدهزینه ۲۵ میلیونی، درمان رایگان و پایان دادن به اختلاسها و دزدیها و امنیتی کردن مبارزات، صدای اعتراض کل جامعه را بازتاب میدهند. حزب کمونیست کارگری قاطعانه از خواستها و مبارزات بازنشستگان حمایت و پشتیبانی میکند.
همانطور که قبلا اعلام کرده ایم معلمان برای روز نوزده اردیبهشت در اعتراض به حملات شیمیایی به مدارس دخترانه و بازداشت همکاران خود و پیگیری دیگر خواستهایشان فراخوان به تجمعات سراسری داده اند. این فراخوان با حمایت وسیعی روبرو شده است. از جمله شورای بازنشستگان ایران از این فراخوان اعلام حمایت کرده است.
یک اتفاق مهم د ر روز گذشته دیدار خانواده جانباختگان شهر سنندج و دهگلان با خانوادە جانباختگان شهر دیواندرە و حضور بر سر مزار جانباختگان و بلند کردن صدای جنبش دادخواهی است.
اعتراضات هزاران کارگر پروژه ای نفت ادامه دارد. بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت کارگران پروژه‌ای پایپینگ و واحدهای دیگر ایستگاه تقویت فشار گاز اردستان و دهشیر نیز روز شنبه ۱۶ اردیبهشت با تخلیه کارگاه به اعتصاب پیوستند.
بنا بر خبرها هیراد پیربداقی، فعال کارگری و ژاله روحزاد معلم بازنشسته که در هشتم اریبهشت در دیدار با خانواده محمد حبیبی معلم زندانی بازداشت شده بودند، با قید وثیقه آزاد شدند. اما ریحانه انصاری نژاد، آنیشا اسدالهی، سروناز احمدی، عسل محمدی، کامیارفکور، و حسن ابراهیمی، از دیگر بازداشت شدگان آن شب هنوز در زندان هستند. تمامی این دستگیرشدگاان، بازداشت شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.
امروز همچنین پرسنل فوریت های پزشکی قزوین در اعتراض به عدم پرداخت معوقات و فوق العاده خاص و ناعدالتی در اجرای تعرفه خدمات پرستاری و سطح نازل حقوقها تجمع کردند. در تبریز نیز کادر اورژانس ۱۱۵ در اعتراض به وضع بد معیشتی خود و فشار سنگین کاری و برای پیگیری مطالباتشان تجمع کردند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷ مه ۲۰۲۳


خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۴۰۷
تجمعات بازنشستگان مخابرات، بیانیه ۶ زن زندانی سیاسی علیه اعدامها و خبری دیگر
روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت بازنشستگان مخابرات همچون هفته های گذشته در شهرهای تهران، اصفهان، اردبیل، رشت، خرم آباد، اراک، کرمانشاه ، اهواز و شهر کرد تجمع و اعتراض کردند. این تجمعات در اعتراض به فقر و گرانی و وضع بد معیشتی و بالا کشیدن حق و حقوق بازنشستگان توسط سهامداران عمده مخابرات و نهاد چپاولگر موسوم به "ستاد اجرایی فرمان امام" صورت گرفت. در تهران از صبح زود نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف ساختمان وزارت ارتباطات مستقر و داخل پارک اندیشه را کاملا قُرُق کرده بودند و مانع از شکل‌گیری تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات شدند. در نتیجه شماری از بازنشستگان که برای تجمع به محل آمده بودند بازداشت به داخل ماشین های ون منتقل شدند. بنا بر خبرها هفت نفر از بازنشستگان مخابرات در محل پارک اندیشه و به کلانتری خیابان نیلوفر منتقل شدند. در اهواز بازنشستگان تجمع و راهپیمایی داشتند.
بازنشستگان مخابرات در اعتراضات امروز خود از جمله شعار میدادند:"تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم"، و "تا حقمون نگیریم، هر روز همین بساطه"، " وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه".
بنا بر خبرها الدور هاشمی، حسن چرتابی و عسل محمدی که در هشتم اردیبهشت دردیدار با خانواده معلم زندانی محمد حبیبی در هشتم اردیبهشت بازداشت شده بودند با قرار وثیقه آزاد شدند. اما ریحانه انصاری نژاد، آنیشا اسدالهی، سروناز احمدی، کامیارفکور، و حسن ابراهیمی، از دیگر بازداشت شدگان آن شب هنوز در زندانند. تمامی این بازداشت شدگان، و دستگیر شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.
حکومت اسلامی به اعدام ها شدت داده است. در هفته ها و روزهای اخیر چندین نفر از زندانیان در شهرهای مختلف اعدام شدند. این اعدامها خشم و نفرت همه مردم را بر انگیخته است. در اعتراض به این موضوع شش زندانی سیاسی زن از زندان اوین به اسامی گلرخ ایرایی، زهره سرو، نسرین جوادی، سپیده قلیان، بهاره هدایت و نرگس محمدی در بیانیه‌ای اعدام‌های گسترده در شهرهای مختلف ایران را محکوم کردند. آنها نوشتند: "تداوم و سرعت بخشیدن به اجرای احکام اعدام در روزهای اخیر، تلاش حکومت برای سرکوب مردم و ایجاد ترس و وحشت است...این اعدامها"اعمال خشونت عریان" برای نمایش "قدرتی پوشالی" است که "سست بودنش بر مردم ایران و جهان عیان شده‌است". امضا کنندگان این بیانیه بر افزایش صدور احکام اعدام به "اتهامات افساد فی‌الارض و محاربه" و اجرای آن در سراسر ایران از سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان، کردستان تا تهران اشاره کرده‌ و "اعدام، کشتار و مردم‌کشی توسط حکومت استبدادی" را محکوم کرده و خواهان توقف سریع آن شده‌اند. در بخش دیگری از این بیانیه چنین آمده است:" حکومت با سرکوب مردم و ایجاد رعب و وحشت از طریق کشتن راه به جایی نخواهد برد و محکوم به فناست". امضا کنندگان این بیانیه از مجامع بین‌المللی و رسانه‌های جهانی خواسته اند که با حمایت گسترده از مردم و فشار بر جمهوری‌اسلامی "مانع تداوم خشونت حکومتی شوند و به تحقق اراده‌ی مردم ایران یاری رسانند". آنها مینویسند:" جنبش انقلابی "زن زندگی آزادی" تبلور اراده‌ی مردم برای پایان دادن به حکومت استبداد دینی است". درود بر امضا کنندگان این بیانیه و همه زندانیان سیاسی!. با اعتراضات سراسری و گسترش جنبش سرنگونی باید جلوی اعدام ها را گرفت.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸ مه ۲۰۲۳

 


۱۹ اردیبهشت : تجمعات سراسری معلمان برگزار شد
معلم زندانی آزاد باید گردد
روز نوزده اردیبهشت و در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، در شهرهای مختلف معلمان در اعتراض به سرکوبگریهای حکومت و برای پیگیری مطالباتشان تجمعات اعتراضی بر پا کردند. گزارشات تا کنونی گویای تجمعات معلمان در شهرهای شوش، اراک، اهواز، هرسین، قزوین، همدان، تربت حیدریه، شاباد کرمانشاه، کرمانشاه و اسلام آباد است.
در این تجمعات عکسهایی از معلمان زندانی در دست تجمع کنندگان توجه ها را بخود جلب میکرد و معلمان معترض با در دست داشتن بنرهایی که خواستهایشان بر روی آن ها نوشته شده، صحنه های جالبی از اعتراض را شکل داده اند. بر روی این بنرها از جمله نوشته شد: "به امنیتی کردن مبارزات پایان دهید" ، "آموزش رایگان حق فرزندان ایران"، "مصونیت دانش آموزان دختر باید تامین گردد"، "معلم زندانی آزاد باید گردد"، "نه به کالایی شدن آموزش"، "جای معلم زندان نیست"، "آزادی بی قید و شرط معلمان" ، "آموزش با کیفیت".
در همدان دربنری نوشته شده: "ما امنیت نداریم. نه امنیت شغلی، نه امنیت روحی، نه امنیت برای اعتراض به اختلاس، تورم، گرانی، فساد، بیکاری، تبعیض، معیشت، منزلت، سلامت و...". معلمان با چنین بنرهایی جوهر اصلی اعتراض و خواستهایشان را بیان میکنند و این صدای اعتراض همه مردم است. در تجمعات معلمان همچنین دست نوشته هایی با محوریت خواستهای معلمان قابل توجه بود .
در سنندج معلمان به دلیل وجود صدها نیروی ضد شورش حکومت در خیابان اکباتان نتوانستند در یک جا تجمع کنند. آنها به چندین گروه تقسیم شده بودند که گروهی از آنان در خیابان طالقانی مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفتند. اما علیرغم همه این سرکوبگری ها معلمان دست به تظاهرات زده و با شعارهای معلم زندانی آزاد باید گردد، زن زندگی آزادی صدای اعتراضشان را بلند کردند. بنا بر خبرها دو نفر از معلمان د راین شهر توسط نیروهای سرکوبگر دستگیر شدند کە تا کنون هویت آنها مشخص نشدە است. در اسلام آبادغرب فریاد معلم زندانی آزاد باید گردد بلند بود.
در شیراز تجمع معلمان مورد حمله نیروهای سرکوب قرار گرفت و معلمان با آنها با فریاد و اعتراض مقابله کردند.
ترور حسین مهدی پور از معلمان معترض در دشتستان سیستان و بلوچستان، اعتراض به ادامه حملات جنایتکارانه شیمیایی به مدارس، دستگیری ها و احضارها و تشدید فضای امنیتی در آموزش و پرورش، اختلاس ها و دزدی ها و از جمله به فروش گذاشتن برخی مدارس و اختلاس ها از صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله موضوعات اعتراضی اعلام شده معلمان در این تجمعات و اعتراضات بوده است. معلمان اعلام کرده اند که خط قرمز آنها دانش آموزان هستند و پایان یافتن حملات شیمیایی به مدارس و امنیت دانش آموزان و آموزش رایگان، با کیفیت و غیر ایدئولوژیک و غیر کالایی از جمله خواستهای معلمان است.
به مناسبت تجمعات امروز، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران قطعنامه ای منتشر کرده که درآن بر عمده ترین رئوس خواستهای معلمان تاکید شده است. از جمله خواستهای اعلام شده در این قطعنامه عبارتند از: اجرای دقیق قانون مدیریت خدمات کشوری برای شاغل و بازنشسته که بتواند بهبودی در وضع معیشتی آنها ایجاد کند، آموزش با کیفیت و امنیت مدارس به‌ویژه برای دختران دانش‌آموز، آزادی بی قید و شرط همه فعالین در بند، و رهاسازی مدرسه و نظام آموزشی از سیطره ایدئولوژی تمامیت‌خواه حاکم، که آموزش را از سرشت طبیعی خود تهی نموده است.
تجمعات اعتراضی امروز معلمان پاسخ محکمی به سرکوبگریهای حکومت و قدمی مهم در جهت پیگیری خواستهایشان است. معلمان صدای اعتراض همه مردم هستند و شایسته بیشترین حمایت ها هستند.
گفتنی است که فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان با حمایت اجتماعی قابل توجهی روبرو شده از جمله تشکلهای و جمع هایی از دانشجویان، تشکلهای کارگری و بازنشستگان نظیر شورای بازنشستگان ایران و شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از این فراخوان اعلام پشتیبانی کردند. بعلاوه ما شاهد موجی از همبستگی ها در مدیای اجتماعی از سوی نهادهای مختلف کارگری و بخش های مختلف جامعه از معلمان بودیم.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹ مه ۲۰۲۳

 

اعتصاب کارگران راه آهن کرمان، کاشی اصفهان، شهرداری بندرامام و بهشت زهرای تهران

روز ۱۹ اردیبهشت کارگران و کارکنان خط و ابنیه فنی راه آهن کرمان در ادامه اعتراضاتشان به سطح نازل حقوقها و قراردادهای برده وار کاری به اعتصاب خود ادامه دادند. بنا بر خبر کارگرن خطوط و ابنیه فنی از بافق تا بم در اعتصاب هستند. در این بخش ۴۰۰ کارگر با شرکت رضوان درود، کار میکنند.
امروز همچنین کارگران کاشی اصفهان در اعتراض به وضع بد معیشتی خود دست از کار کشیده و تجمع کردند.
در این روز کارگران شهرداری بندر امام نیز در اعتراض به گرانیها و سطح نازل حقوقها و شرایط کاری خود دست به اعتصاب و تجمع زدند.
تجمع اعتراضی دیگر در این روز از سوی کارگران بهشت زهرای تهران بخاطر سطح نازل حقوقها و وضع بد معیشتی شان انجام گرفت.
گرانی و تورم، سطح نازل حقوقها و بی تامینی موضوعات سراسری اعتراضات کارگران در سطح جامعه است. "فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی" یک شعار اعتراضی مردم در انقلاب زن زندگی آزادی است.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹ مه ۲۰۲۳