تجمع پرستاران بیمارستان رجایی، کارگران سایپا آذربایجان و دو خبر دیگر

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۹۳  روز ۳۱ فروردین پرستاران بیمارستان رجایی قزوین در اعتراض به پرداخت اندک و نامشخص تعرفه گذاری و سایر مطالبات خود برای چندمین روز تجمع کردند. در این رابطه طی این مدت پرستاران در شهرها مختلف اعتراضاتی داشته اند. از جمله در ۲۸ فروردین آنها در پنج استان کشور تجمع داشتند. سطح نازل حقوقها و عدم پرداخت کامل تعرفه های پرستاری، فشار سنگین کاری و اضافه کاریهای اجباری، سطح پایین بهداشت در بیمارستانها و اخراج ها و بلاتکلیف بودن وضع استخدامی پرستاران شرکتی، از موضوعات اعتراضات پرستاران است.

- در این روز همچنین کارگران شرکت قطعه سایپا آذربایجان در اعتراض به پایین بودن حقوق و افزایش ناچیز دستمزدها و صعود نجومی نرخ تورم دست به اعتصاب زدند. این کارگران اعلام کرده اند که تا رسیدن به نتیجه مطلوب به اعتراض خود ادامه خواهند داد. شرکت سایپا در زمینه ساخت قطعات خودرو فعالیت می‌کند. این شرکت با ادغام دو شرکت صانع و صنایع نساجی ایران با تصمیم شرکت مگاموتور در مهرماه سال ۱۳۹۲ ادغام شده و تحت عنوان سایپا آذربایجان به فعالیت خود ادامه داده است. تجمع اعتراضی دیگر در این روز از سوی رانندگان کامیون در بندرعباس بود. در این روز این رانندگان با مسدود کردن و گل گرفتن درب ورودی شرکت محور طلایی بندرعباس در اعتراض به وضع بد معیشتی خود دست به تجمع اعتراضی زدند.
- بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اهواز نیز در ادامه اعتراضات خودز در اعتراض به حقوق و دریافتی های ناچیز و عدم رسیدگی به خواست و مطالبات‌شان مجدداً در مقابل اداره کل تأمین اجتماعی خوزستان در اهواز دست به تجمع زدند و سپس تا میدان فرهنگ این شهر در سطح خیابان‌ها همراه با سردادن شعار راهپیمائی کردند. بازنشستگان شعار میدادند: "بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن"، "شعارتون عدالته، کارتون دزدی از ملته".
- حملات جنایتکارانه حکومت به مدارس دخترانه ادامه دارد. از جمله روز گذشته دانش آموزان در مدارس امت و یحیوی در تهران، نصیری و ابوذر در ارومیه، هنرستان چمران در همدان، پیشتازان در دزفول مورد هدف حملات شیمیایی قرار گرفته و تعدادی از آنها به دلیل مسمومیت به مراکز درمانی انتقال داده شدند. بنا بر گزارش منتشر شده از سوی عفو بین المللی به نقل از گزارش پزشکی در ایران وزارت بهداشت پروتکلی برای مراکز درمانی کشور صادر کرده و در آن به کادر پزشکی دستور داده شده که علائمی که دختران دانش آموزان در اثر حملات گاز شیمیایی نشان میدهند را به "استرس" نسبت دهند. این درحالیست که یک خبرنگار و شمار دیگری از مردم در ایران بدلیل افشاگری و گزارش دهی در مورد مسمومیت ها مورد بازجویی قرارگرفته اند. حملات شیمیایی به مدارس سراسری است و با اعتصابات و اعتراضات متحدانه سراسری باید با آن مقابله کرد. جمهوری اسلامی این حکومت کودک کش باید از جامعه جارو شود و سران و دست اندرکارانش به جرم جنایات بیشمار علیه مردم محاکه شوند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰ آوریل ۲۰۲۳