تجمعات بازنشستگان مخابرات، تامین اجتماعی، فولاد

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۸۹ و ۳۹۱  ادامه حملات شیمیایی به مدارس و مردم خشمگین  امروز دوشنبه ۲۸ فروردین بازنشستگان مخابرات در شهرهایی چون کرمانشاه، اهواز و بجنورد در اعتراض به شرایط بد معیشتی و عدم اجرای خواسته‌هایشان مقابل ستاد مخابرات دست به تجمع زدند و با سردادن شعارهایشان و فریاد "گرانی، تورم، بلای جان مردم" پیگیر مطالباتشان شدند.  روز گذشته نیز بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به فقر و گرانی و برای پیگیری خواستهایشان تجمع کردند و در شهرهایی چون شوش و اهواز با فریاد شعارهایشان دست به راهپیمایی زدند.

این تجمعات در روز گذشته در شهرهایی چون بابل، شوش، اهواز، شوشتر، کرمانشاه، اصفهان، تبریز، برگزار شد. مصوبه مزدی شورایعالی کار همچنین یک موضوع اعتراض بازنشستگان است و بر محور این اعتراض روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی همراه با کارگران نیشکر هفت تپه تجمع اعتراضی بزرگ و با شکوهی داشتند. و این میتواند الگویی در تمامی شهرها علیه این سرکوب مزدی حکومت باشد. در این اعتراضات بازنشستگان شعار میدادند:"حقوق ما ریالیه، هزینه ها دلاریه"، "اجرای همسانسازی، بدون حقه بازی"، "گرانی تورم بلای جان مردم"، "صندوقو خالی کردن ما رو بیچاره کردن"، "وعده وعید کافیه سفره‌ی ما خالیه".
در این روز همچنین بازنشستگان فولاد البرز غرب در ابهر نیز در اعتراض به گرانی و وضعیت اسفبار بیمه های درمان و عدم اجرای همسان سازی تجمع داشتند. خواستهای مشترکی اعتراضات بخش های مختلف بازنشستگان را به هم پیوند میدهد . اعتراض به فقر و گرانیُ سطح نازل حقوقها، دزدی ها و اختلاسها و وضع بد معیشتی محور مشترک اعترضات همه آن و توده عظیم مردم است. اعتراض بازنشستگان به سطح نازل حقوقها و بی تامینی، دزدی ها و اختلاس ها و وضعیت بد معیشتی شان است. در همین راستا مصوبه مزدی شورایعالی کار که مبنایی برای سطح مستمری آنهاست یک موضوع اعتراض مهم آنهاست. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای نرخ سبد هزینه معیشتی که امروز ۳۰ میلیونی است، درمان و تحصیل رایگان وداشتن حق مسکن ، پایان دادن به اختلاس ها و پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات ازجمله خواستهای اعتراضی بازنشستگان است که در اعتراضاتشان بارها بر روی آنها تاکید کرده اند.
آخرین خبر مربوط به تداوم حملات شیمیایی توسط حکومتیان است. از جمله بنا بر خبرهای تا کنون امروز ۲۸ فروردین دانش آموزان مدرسه دخترنه نسیبه در میدان کوهنورد شهر سنندج و چهار مدرسه هنرستان اندیشه، راهنمایی هفده شهریور، دبیرستان عصمت و خدیجه کبری در گیلان غرب مورد حملهٔ شیمیایی قرار گرفته و دانش‌آموزان این مدرسه به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. روز گذشته نیز از جمله دبیرستانهای دخترانه‌ی یاس نبی و رسالت در قزوین، دبیرستان دخترانه‌ی علی ناصری در هرسین کرمانشاه، دبیرستان دخترانه‌ی طراوت در ارومیه و دبیرستان دخترانه‌ی قاسم سلیمانی در کرج مورد حمله‌ی شیمیایی قرار گرفتند و تعدادی از دانش‌آموزان این مدارس در بیمارستان بستری شده‌اند. ادامه حملات شیمیایی بر خشم و نفرت مردم شدت داده است. تجمع بزرگ خانواده های دانش آموزان و مردم در شهر شاهین شهر در روز گذشته با فریاد های مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر حکومت کودک کش و قبل از آن اعتراضات سه روزه مردم در سقز با اعتصاب عمومی و تجمع و پایین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی، به مردم در تمام شهرها راه نشان میدهد. با اعتصاب سراسری به نجات جان فرزندانمان در مدارس بشتابیم و با تجمعات اعتراضی بزرگ پاسخ محکمی به این سیاست جنایتکارانه حکومت بدهیم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷ آوریل ۲۰۲۳

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۹۱
اعتصابات سراسری مدارس پاسخ حملات شیمیایی حکومت
حملات جنایتکارانه شیمیایی به مدارس همچنان ادامه دارد و هر روز شمار بیشتری از مدارس مورد حمله قرار میگیرند. این جنایت شنیع و ضد انسانی به خشم و نفرت بیشتر مردم در شهرهای مختلف علیه حکومت کثیف اسلامی دامن زده است. روز گذشته ۲۸ فروردین دانش آموزان در مدارس مختلفی در شهرهای سنندج، سقز، بوکان، دیواندره، ارومیه، گیلانغرب، تبریز، اردبیل، اصفهان، دزفول، خرم آباد، روانسر و ماهدشت کرج هدف این حملات قرار گرفتند و تعدادی از دانش آموزان ناچار به بیمارستان منتقل گردیدند. در اهواز در روز گذشته والدین دانش آموزان در پی حملات شیمیایی سریالی به مدارس روبروی فرمانداری شهر تجمع کردند. این تجمعات را باید در همه شهر ها برپا کرد.
حملات شیمیایی به مدارس باید سراسری و محکم پاسخ گیرد. برای نجات جان کودکان باید همه مردم وسیعا به میدان بیایند. در این میان معلمان و خانواده های دانش آموزان نقش تعیین کننده ای دارند. بسیار مبرم و ضروری است که در سطح سراسری اعلام اعتصاب کرد و مدارس را تعطیل نمود. باید با تجمعات بزرگ مردمی در برابر مراکز آموزش پرورش و مراکز حکومتی، نظیر آنچه در شاهین شهر شاهدش بودیم، حکومت را در حلقه خشم و اعتراضات گسترده قرار دهیم. باید اعلام کرد که تا وقتی این حملات ادامه یابد مدارس تعطیل خواهد بود و تجمعات اعتراضی با گستردگی ادامه خواهد یافت. میتوان حکومت منفور اسلامی را با موجی از اعتراض به زانو در آورد. این وضعیت مطلقا قابل قبول نیست.
لیستی از مدارسی که در روز گذشته مورد حملات شیمیایی قرار گرفتند عبارتند از: در بوکان مدارس دخترانه راهنمایی فجر، عصمت و شرف و دبیرستان شاهد ، در ارومیه مدارس دخترانه مولانا در شهرک دانشگاه و شاهد در محله آبیاری، در تبریز مدرسه دخترانه آسمان، در اردبیل مدرسه دخترانه بهار، در اصفهان مدرسه دخترانه پارسه، در ماهدشت کرج ، ناحیه چهار کرج و دیگر نواحی این شهر هنرستان دخترانه محمد باقر، و مدارس دخترانه متوسطه اول امام جعفر صادق ، دبستان دخترانه شهید ملک‌زاده و مدرسه رضوان، در دزفول مدرسه دخترانه ام‌السلمه، در سقز مدرسه دخترانه شهدای غزه، در گیلانغرب هنرستان دخترانه اندیشه، راهنمایی دخترانه ۱۷ شهریور، دبیرستان دخترانه عصمت و دبیرستان دخترانه خدیجه کبری، در خرم آباد دبیرستان دخترانه بنت‌الهدی، در روانسرمدرسه راهنمایی دخترانه فرهنگ.
این جنایت ضد انسانی و ضد مردمی بار دیگر تاکید میکند که حکومت اسلامی باید به زیر کشیده شود و سران و دست اندرکارانش به محاکمه کشیده شوند. نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸ آوریل ۲۰۲۳