فراخوان تشکلها و گروهها و جمعهای دانشجویان برای بی حجایی سراسری و علیه حجاب اجباری

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۸۴: از فراخوان تشکلها و گروهها و جمعهای دانشجویان برای بی حجایی سراسری و علیه حجاب اجباری در ۲۶ فروردین حمایت میکنیم. شماری از تشکلها، گروهها و جمع های دانشجویی در اعتراض به طرح سرکوبگرانه حجاب رژیم تحت عنوان طرح "تذکر لسانی"، برای روز ۲۶ فروردین فراخوان به بی حجابی سراسری داده اند. فراخوان دهندگان به دور انداختن حجاب در این روز عبارتند از: تشکل دانشجویان پیشرو، نهاد دانشجویان آزادیخواه دانشگاه خوارزمی، نهاد آزادیخواهان دانشگاه تهران شمال، نهاد آزاد اندیشان جندی‌شاپور، نهاد اتحاد دانشجویان الزهرا، جمعیت دانشجویان آزاد (دانشگاه آزاد سنندج)، اتحاد دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشجویان آزاد خوراسگان (دانشگاه آزاد اصفهان) و جمع‌هایی از دانشجویان و فعالین دانشگاههای اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، تربیت مدرس و بهشتی.

در بخشی از فراخوان برای روز بیحجابی سراسری در ۲۶ فروردین چنین آمده است:"پس از پایان یافتن تعطیلات نوروز و بازگشایی دانشگاه‌ها، جمهوری اسلامی با استفاده از نیروی سرکوب مستقر در دانشگاه‌ها شروع به اجرای طرح موسوم به «تذکر لسانی» برای رعایت حجاب کرده است. جلوگیری از ورود دانشجویان زن به دانشگاه بخاطر عدم رعایت حجاب اجباری، رفتار وحشیانه و حضور نیروهای سرکوبگر در دانشگاه، تفکیک جنسیتی کردن ورودی دانشگاه‌ها برای دانشجویان زن و مرد، نادیده گرفتن حقوق سایر جنسیت‌ها به طور مطلق و سرانجام حضور سنگین نیروهای سرکوبگر در محیط دانشگاه و اطراف دانشگاه، به منظور زیر سوال بردن یکی از اساسی‌ترین حقوق ما دانشجویان، دیگر قابل تحمل نیست. از این رو، ما تشکل‌ها، جمع‌ها و گروه‌های دانشجویی مستقل از حکومت، از دانشجویان سراسر کشور می‌خواهیم؛ دوشادوش یکدیگر، برابر نیروهای سرکوبگر حکومت از جمله حراست و لباس‌شخصی‌ها ایستادگی کرده و همچنین با بی‌حجابی گسترده فردی و جمعی، حجاب اجباری این خاکریز اول حکومت را که در طی انقلاب زن زندگی آزادی فتح کرده ایم حفظ آنرا تثبیت کنیم.".
در این فراخوان دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها به سازماندهی تجمعات اعتراضی و برپایی پرفورمنسهای اعتراضی، تحصن و شعارنویسی دعوت شده اند.
حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از این فراخوان اعلام کرده و همگان را به شرکت و همبستگی با این روز مهم اعتراضی فرا میخوند. حجاب سنگر فتح شده مردم است. حکومت تلاش دارد تا به هر اندازه که شده این سنگر را باز پس بگیرد. با پاسخ قدرتمند و سراسری به فراخوان روز بیحجابی ۲۶ فروردین و حضور گسترده و سراسری بی حجاب در این روز، و حمایت فعال از زنان بی حجاب، به لغو کامل حجاب اجباری به قدرت انقلاب رسمیت دهیم و ضربه ای کاری بر حکومت آپارتاید جنسی حاکم وارد کنیم. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲ آوریل ۲۰۲۳


خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۸۳
حملات شیمیایی امروز به ۱۴ مدرسه، اعتصاب کارگران پتروشیمی سربندر و نامه سپیده قلیان از زندان
بر اساس گزارشات تا کنونی امروز ۲۲ فروردین چهارده مدرسه مورد هدف حملات گازی و شیمیایی قرار گرفته و در جریان آن دهها دانش آموز دختر مسموم شده اند.
ادامه این جنایات همه ما مردم را به اعتراضی گسترده در دفاع از کودکان فرا میخواند. جان فرزندان ما مردم در خطر جدی است. باید اعلام کرد که تا وقتی این حملات حتی در یک تک مدرسه انجام میشود، مدارس را تعطیل میکنیم. باید آمرین و عاملین این جنایت به مردم معرفی و محاکمه شوند. از معلمان انتظار میرود که این بار نیز پیشتاز اعتراضی سراسر در حلقه همبستگی و حمایت مردمی علیه حملات جنایتکارانه حکومتیان به مدارس باشد. همچنین خانواده ها باید جلوی مدارس و بیمارستانهایی که فرزندانشان در آنجا بستر هستند را به محل تجمع و اعتراض خود تبدیل کنند. برای نجات دختران دانش آموز باید تمام جامعه به پا خیزد و به جهانیان فشار بیاوریم که این حکومت ضد انسانی را بایکوت کنند و به عنوان یک واکنش فوری از کنوانسیون جهانی حقوق کودک بیرون انداخته شود.
- بنا به یک گزارش دیگر امروز کارگران پروژه ای پیمانکاری کیوانی در پتروشیمی سلمان فارسی سربندر در اعتراض به مخالفت پیمانکار با افزایش دستمزدها دست به اعتصاب زدند. این کارگران در این روز به نشانه اعتراض محل کارگاه را ترک کرده و اعلام کردند که مطالبه خود را متحدانه پیگیری خواهند کرد. .
- آخرین خبر مربوط به اقدام شجاعانه سپیده قلیان این چهره شناخته شده سیاسی و دانشجوی زندانی است. او در روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین در واکنش به سخنان سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر اینکه بازداشت سپیده بدلیل "اهانت" بوده و پرونده وی به دادگاه تهران ارسال شده از درون زندان نوشت:"تا حکومت اعدام اسلامی بر سر کار است و کاشفان فروتن چشمه و معترضین به استبداد، گروگان حکومت اسلامی هستند»، در هیچ دادگاهی شرکت نخواهد کرد.". او نوشت که به "تجاوز" تهدید شده و گفته بود که هیچ مشروعیتی برای "دادگاه فرمایشی و نمایشی" جمهوری اسلامی که ریاست آن "حکم اعدام انقلابیون را امضا کرده" قائل نیست. این چنین است که مردم در ایران کل دستگاه قضاییه و مجازات های اسلامی و اعدام و سرکوب این حکومت را به چالش میکشند.
سپیده قلیان در تاریخ ۲۴ اسفند، تنها ساعاتی پس از آزادی از زندان اوین، در مسیر تهران به دزفول مورد حملهٔ سرکوب‌گران قرار گرفته و بازداشت شد. او ابتدا به بند ۲۰۹ و شامگاه ۲۸ اسفند به بند زنان زندان اوین منتقل گردید.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱ آوریل ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۸۲
شعاردهی های شبانه علیه حملات شیمیایی به مدارس و اخباری دیگر
شب گذشته ۲۱ فروردین شعاردهی های شبانه در واکنش با حمله وحشیانه شیمیایی حکومت به مدارس گسترده تر شده و در تهران در محلاتی چون شهرک باقری، اکباتان، تهران پارس و کارگر شمالی شعارهای ضد حکومتی بر فضای خیابانها طنین انداخت.مردم شعار میدادند: "مرگ بر حکومت دخترکش"، "مرگ بر خامنه ای"، "قسم به خون یاران ایستاده ‌ایم تا پایان"، "مرگ بر خامنه ای، لعنت بر خمینی!"، و "مرگ بر دیکتاتور".
در شامگاه یکشنبه ۲۰ فروردین نیز مردم در محله شهرک کارمندان مهاباد در محکومیت حملات شیمیایی سریالی علیه دانش‌آموزان، و حمایت از خواسته دانش‌آموزان سقز برای بایکوت مدارس، دست به تظاهرات شبانه زدند و شعار دادند.
یک کانون داغ اعتراض علیه حملات شیمیایی به مدارس، شهر سقز است. در این شهر به دنبال اعتصاب موفق روز گذشته و استقبال یکپارچه معلمان، دانش آموزان، و بازاریان از فراخوان اعتصاب، انجمن صنفی معلمان سقز و زیویه برای امروز سه شنبه ٢٢ فروردین نیز به اعتصاب عمومی و تعطیلی مدارس فراخوان داده اند. همچنین جوانان سنندج مردم کردستان را به اعتصاب سراسری فراخوانده اند. حزب کمونیست کارگری از فراخوان انجمن صنفی معلمان سقز و زیویه و جوانان انقلابی در سنندج حمایت و پشتیبانی میکند و بر همبستگی مردم در تمامی شهرهای کردستان و حمایت سراسری مردم ایران با این اعتراضات تاکید دارد. انتظار میرود که معلمان در سطح سراسری همچون معلمان در سقز برای نجات جان دانش آموزان به میدان بیایند و اعلام اعتصاب سراسری کنند. باید اعلام کرد که تا وقتی آمرین و عاملین حملات شیمیایی به مدارس به مردم معرفی و محاکمه نشوند، مدارس دخترانه و پسرانه همگی تعطیل خواهند بود. با اعتصاب سراسر در همه جا و تجمعات خانواده ها و مردم در مقابل مدارس و اشکال مختلف اعتراضی، سیاست جنایتکارانه حملات شیمیایی به مدارس را باید به شکست کامل کشاند و به ضد حکومت کودک کش تبدیل کرد. جمهوری اسلامی این حکومت کودکش کش و جنایتکار باید گورش را گم کند و برود.
بنا به گزارشات امروز محمد قناتی از معلمان اراک و ژینا مدرس گرجی روزنامه نگار و فعال حقوق زن در سنندج برای دومین بار در چد ماه گذشته توسط نیروهای اداره اطلاعات ربوده شده و به مکان نامعلومی منتقل شدند. با اعتراضی سراسری برای جلوی آدم ربایی ها و سرکوبگری های حکومت را گرفت. جلوی زندانها و بازداشتگاههای حکومت باید تجمع کرد و برای آزادی بازداشت شدگان انقلاب و تمامی زندانیان سیاسی فشار آورد.جنبش برای آزادی بازداشت شدگان و تمام زندانیان سیاسی یک جنبش قدرتمند است. با فشار انقلاب دیوارهای زندانها شکاف برداشت و توانستیم حکومت را ناچار به آزاد کردن شمار زیادی از زندانیان در بند را نماییم. باید فشار آورد و سد محکمی در برابر دستگیری ها و سرکوبگریهایی حکومت شد و همه بازداشت شدگان و زندانیان در بند را آزاد کرد.
آخرین خبر مربوط به حمله نیروهای سرکوب حکومت به تجمع و رقص و شادی مردم و جوانان در سی و سه پل اصفهان است. رقص مختلط زنان و مردان در خیابانها که در نوروز نیز در شهرهای بسیاری شاهدش بودیم یک شکل زیبایی از سرپیچی و اعتراض به بساط آپارتاید جنسی حکومت و زیر پا له کردن دیوارهای تفکیک جنسیتی توسط مردم و عقب زدن مزدوران گشت ارشاد حکومت است. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱ آوریل ۲۰۲۳

اطلاعیه شماره ۳
از فراخوان کانون معلمان سقز و زیویه حمایت میکنیم
به دنبال اعتصاب موفق دوشنبه ٢١ فروردین و استقبال یکپارچه بازاریان، معلمان و دانش آموزان از فراخوان دانش‌آموزان سقز برای اعتصاب، کانون معلمان سقز و زیویه برای روز سه شنبه ٢٢ فروردین فراخوان اعتصاب عمومی و تعطیلی مدارس را اعلام کرده است. جوانان سنندج نیز مردم کردستان را به اعتصاب سراسری فراخوانده اند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از این فراخوان ها معلمان، دانش آموزان و خانواده های آنها، مغازه داران، دانشجویان، زنان و جوانان و همه مردم سقز و سایر شهرهای کردستان را به اعتراض علیه حملات شیمیایی به دانش آموزان فرامیخواند.
تجمع اعتراضی قدرتمند روز یکشنبه ۲۰ فروردین و اعتصاب موفق و یکپارچه روز دوشنبه در سقز الگویی برای همه شهرها است. حکومت در اوج انزوا و تشتت قرار دارد و خشم و اعتراض در میان مردم در سراسر کشور جریان دارد. زمینه برای اعتراضات سراسری و اعتصاب مدارس بیش از هر زمان آماده است. خودمان را برای دور تازه اعتراض و اعتصاب آماده کنیم.

زنده باد همبستگی با دانش آموزان سقز
زنده باد اتحاد سراسری علیه حکومت ضد زن و کودک کش اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ فروردین ۱۴۰۲، ١٠ آوریل ۲۰۲۳