بار دیگر مردم سقز بپاخاستند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

در ادامە حملات شیمیایی حکومت به دانش آموزان دختر در سقز، از جمله دانش آموزان مدارس معراج، سمیه و طالقانی و بستری شدن تعدادی از دانش آموزان در بیمارستان های شهر، خانواده ها، جوانان و مردم معترض شهر دست به تجمع زدند و با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و ژن ژیان آزادی پرچم حکومت اسلامی را پایین آورده و آنرا به آتش کشیدند. تجمع اعتراضی در مقابل مدرسه معراج با راه بندان جوانان و درگیری با مزدوران حکومت با شعار مرگ بر خامنه ای ادامه یافت.

برای جلوگیری از گسترش اعتراض یگان‌های ویژه در خیابان‌های شهر مستقر شدند و در محله شهناز به سوی شهروندان شلیک کرده و تعدادی از مردم را بازداشت کردند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری معلمان و دانش‌آموزان را به اعتصاب متحد و سراسری، و خانواده‌ها، دانش آموزان و دانشجویان، جوانان و مردم معترض شهر را به اعتراض یکپارچه علیه جنایت حکومت در مسموم کردن سریالی دانش آموزان فرامیخواند. فضای امروز سقز نشان داد که مردم آماده اند درس دیگری به حکومت جنایتکار اسلامی بدهند. با اعتصاب سراسری معلمان و تجمعات اعتراضی مردم در شهرهای کردستان و در سراسر کشور جانیان اسلامی را سر جای خود خواهیم نشاند. اعتراض امروز سقز میتواند جرقه ای باشد در جامعه ای که خشم و انزجار عمومی از حکومت زبانه میکشد.

زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی
سرنگون باد حکومت منحوس اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ فروردین ١٤٠٢
٩ آوریل ٢٠٢٣

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۷۹
اعتراضات بازنشستگان، اعتراض اپراتورهای برق، و یک خبر دیگر
راهپیمایی مردم در سقز علیه حملات شیمیایی به مدارس
امروز بیستم فروردین بخش های مختلف بازنشستگان در اعتراض به گرانی و تورم و وضع بد معیشتی و مصوبه مزدی ضد انسانی، در شهرهای مختلفی چون شوش، اهواز، قزوین، شوشتر، کرمانشاه، و تهران تجمع و اعتراض کردند. در اهواز بازنشستگان معترض با سر دادن شعارهای اعتراضی و راهپیمایی در سطح شهر، توجه و حمایت مردم را به خود جلب کرده بودند. در شوش تعدادی از کارگران نیشکر هفت تپه نیز در اعتراض به مصوبه شورایعالی کار همراه با بازنشستگان تجمع داشتند و جمعیت به بیش از 300 نفر میرسید. بنابر گزارشات در تهران و کرج نیروهای سرکوب مانع تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی شدند.
در این روز همچنین بازنشستگان مخابرات در تهران، یزد، کرمانشاه، قم، اصفهان، سنندج، تبریز، اراک، مریوان، اهواز، همدان، خرم آباد، مشهد و بانه بار دیگر تجمع کردند و پیگیر مطالباتشان شدند. اعتراض به تبعیض وعدم پرداخت مطالبات یک موضوع اعتراض بازنشستگان مخابرات است . همچنین امروز بازنشستگان فولاد در اصفهان در خیابان نشاط و همچنین در تهران تجمع کرده بودند. خواستهای فوری اعلام شده بازنشستگان مخابرات عبارتند از: پرداخت کامل معوقات سال ۱۴۰۰ ، حفظ ماهیت فولادی با تغییر مفاد پیش نویس اساسنامه صندوق، تکمیل همسان سازی بر مبنای ویژگیهای شاغل فولادی، رفع مغایرتهای قانونی در صندوق فولاد، قبل از تعیین هر چشم اندازی برای صندوق فولاد، و بازگشت جایگاه واقعی صندوق فولاد در برنامه هفتم توسعه. امروز بازنشستگان زغال سنگ البرز مرکزی در قائم شهر نیز تجمع داشتند.
بخش های مختلف بازنشستگان دردهای مشترکی دارند . اجرای همسان سازی و افزایش سطح آن به بالای نرخ سبد هزینه که امروز سی میلیون است، درمان و تحصیل رایگان، پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها، و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله خواستهایی است که بازنشستگان بارها در تجمعاتشان بر آنها تاکید کرده اند. این خواستها امروز نیز در بنرهایی که بازنشستگان در دست داشتند بازتاب داشت. در اعتراضات امروز بازنشستگان از جمله شعار میدادند:" گرانی تورم بلای جان مردم"، "نه مجلس نه دولت نیستند به فکر مردم"، "فقط کف خیابون بدست میاد حقمون"، و "مصوبه ساختگی ملغی باید گردد"، "بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن"، "دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته"، "رییسی بی عرضه، برگرد برو تو حوزه"، "فریاد، فریاد از اینهمه بیداد".
علاوه بر بازنشستگان امروز اپراتورهای برق منطقه ای در اهواز در مقابل استانداری خوزستان در اعتراض به سطح نازل حقوقها، فشار سنگین کاری و اضافه کاری های اجباری تجمع داشتند. آنها در تجمع امروز خود خواستار پرداخت فوری مطالبات خود از جمله پاداش سال ۱۴۰۱، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و لغو اجرای تبصره‌ی ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری برای خود شدند. به گفته این کارگران طرح طبقه مشاغل که میتواند اندکی بر مزد ناچیز آنها بیفزاید چهار سال تمام است که به نتیجه نرسیده و معلق مانده است. بر اساس تبصره ماده ۱۲۴ قانون خدمات مدیریت کشوری حقوق کارگران وزارتخانه نباید بیش از یک دوم حقوق کارمندان باشد و کارگران خواهان لغو این قانون هستند. اصلاح نوبت‌کاری و شیفت‌کاری دو خواست فوری دیگر این کارگران است. همچنین در روز ۱۹ فروردین کارگران شرکت پارا پلاستیک واقع در شهرستان جلفا در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی و حق اضافه کاری خود مقابل ساختمان شرکت تجمع داشتند. اعتصابات سراسری یک گام مهم در تقویت اعتراضات مردمی در سطح خیابان و پیشروی انقلاب است.
آخرین خبر مورد حمله شیمیایی قرار گرفتن دانش آموزان مدارس دخترانه‌ی سمیه و معراج در سقز و دانش آموزان راهنمایی مدرسه بهمنی و چمران در سنندج توسط حکومتیان است. در اثر این حمله شماری از دانش آموزان به بیمارستان منتقل شدند . در سقز مقابل بیمارستان مردم و خانواده های دانش آموزان با حمله نیروهای سرکوبگر روبرو شدند. مردم خشمگین نیز با مسدود کردن خیابان‌ها مقابل نیروهای سرکوبگر صف‌آرایی کرده و دست به راهپیمایی زدند. آخرین خبرها از تیراندازی نیروهای سرکوبگر به سمت مردم حکایت می‌کند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۹ آپریل ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۷۸
تجمع اعتراضی پرستاران در مشهد و کشاورزان اصفهان، ادامه حملات شیمیایی به مدارس
دور جدیدی از اعتراضات پرستاران و کادر درمان آغاز شده است. روز ۱۹ فروردین پرستاران و پرسنل اورژانس ۱۱۵ مشهد در اعتراض به سطح نازل حقوقها، فشار سنگین کاری و عدم رسیدگی به مشکلاتشان مجدداً مقابل استانداری خراسان رضوی دست به تجمع زدند. معترضین شعار میدادند: "تعرفه ما کجاست /توی جیبای کیاست؟ "، "تعرفه‌ی عادلانه حق ماست! "، "تنهاترین رسته‌ایم از وعده‌ها خسته‌ایم "، "با کرونا جنگیدیم حمایتی ندیدیم". قبلا در روز ۱۶ فروردین پرستاران و کمک پرستاران بیمارستان رضای مشهد در همین رابطه و در اعتراض به واریز ناعادلانه تعرفه خدمات پرستاری تجمع داشتند. در روز ۱۵ فروردین نیز پرستاران در بیمارستان روحانی بابل و در اراک در برابر دانشگاه علوم پزشکی تجمع کرده بودند.
امروز نوزدهم فروردین کشاورزان اصفهان با خواست حقابه و اعتراض به خطر خشکی کشت خود بار دیگر مقابل شرکت آب منطقه ای اصفهان تجمع کردند.
اعتراض علیه فقر و بی تامینی، معضلات زیست محیطی و تبعات معیشتی آن و اختلاسها و وخیم تر شدن هر روزه وضع معیشتی و سطح نازل حقوقها یک اعتراض اجتماعی است. دور جدید اعتراضات پرستاران، معلمان و بازنشستگان از شروع سال ۱۴۰۲، گسترش فضای اعتراض در میان کارگران نفت و اولتیماتوم اعتراضی کارگران رسمی نفت برای بیستم فروردین طلایه های دوره جدیدی از اعتراضات در سطح وسیع اجتماعی است که فضا را برای اعتصابات سراسری فراهم تر میکند. در تداوم انقلاب به تدارک اعتصابات و تجمعات سراسری برویم.
درادامه حملات شیمیایی جنایتکارانه حکومت به مدارس و بنا برخبر های منتشر شده تا کنونی دانش آموزان دخترانه معراج در اردبیل، مدرسه‌ی دخترانه‌ی فدک در نقده، مدرسه‌ی دخترانه‌ی هاجر در هفتکل خوزستان، مدرسه‌ی دخترانه‌ی خیام در پردیس و دبستان سعدی ارومیه از جمله مدارسی هستند که امروز هدف حمله شیمیایی قرار گرفتند و برخی از دانش‌آموزان این مدارس مسموم شده‌اند. تنها راه توقف این جنایت شنیع و ضد انسانی اعتصاب سراسری معلمان و برگزاری تجمعات اعتراضی بزرگی در تمام شهرهاست . حکومت کودک کش و ضد انسانی را باید زیر فشار اعتراضات به زانو در آورد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۸ آپریل ۲۰۲۳

tel:00447435562462
tel:00447435562462