تظاهرات گسترده مردم خشمگین در زاهدان و مراسم یادمان در ایذه

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۹۷:  امروز هفتم بهمن ماه همچون جمعه های گذشته و در ادامه انقلاب جمعیت کثیری از مردم زاهدان علیرغم حضور گسترده نیروهای سرکوب حکومت و سرمای شدید و بارش برف به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در این روز سرکوبگران جمهوری اسلامی به صف مردم یورش بردند و مردم با آنها درگیر شده و به تظاهراتشان ادامه دادند.

مردم با خشم شعار میدادند: "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه ای"، "مرگ بر بسیجی" ، "مرگ بر سپاهی"، " نه سلطنت نه رهبری دموکراسی برابری"، "این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت"، " خامنه‌ای حیا کن، مملکت رو رها کن"، "سفره ما خالیه - خامنه ای جانیه"، "زاهدان کردستان - چشم وچراغ ایران". در این تظاهرات مردم همچنین بنر بزرگی با شعار " نه سلطنت نه رهبری، دموکراسی برابری" در جلوی صف تظاهراتشان بدست داشتند. خبرها از دستگیری شماری از مردم گزارش میدهند.
مردم در شهرهای دیگر همواره در اعتراضاتشان با شعارهایی چون "زاهدان، کردستان، چشم و چراغ ایران" صف متحد انقلاب را به نمایش گذاشته اند. این همبستگی ها باید گسترده شود و در برابر سرکوبگری های حکومت باید از مبارزات جانانه مردم زاهدان حمایت و پشتیبانی کرد .
امروز همچنین در ایذه مراسم یادمان چهلمین روز جان باختن حسین سعیدی در روستای سه راه سعیدی شهرستان ایذه بود. حسین سعیدی از جانباختگان یورش جنایتکارانه پاسداران تروریست به روستای پرسوراخ ایذه است که توسط این مزدوران به قتل رسید و پیکر وی توسط نهادهای امنیتی حکومت اسلامی به گروگان گرفته شده و خانواده وی تحت فشارهای سنگین قرار دارند. این مراسم در حالی برگزار شد که پیکر او هنوز به خانواده وی تحویل داده نشده است. مردم شعار میدادند: "از زاهدان تا ایذه خون از وطن می‌ریزه"، و " مرگ بر خامنه‌ای".
مراسم گرامیداشت جانباختگان خیزش مردمی محل تظاهرات و گسترده تر مردم علیه جنایات حکومت و نشان دادن عزم مردم برای سرنگونی است. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۷ بهمن ۱۴۰۱، ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۹۶

امشب ششم بهمن ماه مثل شب های گذشته شعاردهی های شبانه علیه حکومت اسلامی در محلاتی از تهران از جمله در پونک شهرک نفت، نارمک، و شهرهای دیگر جریان یافت و شعار مرگ بر دیکتاتور در خیابان های بسیاری طنین انداز بود. دیگر شعارهای اعتراضی مردم عبارت بودند از: "مرگ بر خامنه ای"، "مرگ بر بسیجی"، "مرگ بر خامنه ای قاتل"، " مرگ بر سپاهی"، "امسال میده کشته سپاه مرگ بر کل نظام"، و " مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر".

انقلاب ایران موجی از همبستگی های جهانی را در پی داشته که ستودنی است. بنا بر خبرها فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ)، بازداشت روزنامه نگاران ایرانی و صدور احکام حبس سنگین برای آنها را محکوم کرد. این فدراسیون ضمن انتقاد از صدور حکم هیجده سال حبس برای احسان پیربرناش، روزنامه نگار و طنزنویس، خواستار آزادی روزنامه نگاران زندانی شدند. آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران در این رابطه گفت: "ما به شدت نگران سرنوشت همکارانمان در زندان و تلاش های بی وقفه مقامات ایران برای تشدید کنترل خود بر رسانه ها و خبرنگاران هستیم". با قدرت انقلاب و همبستگی های جهانی میتوان تمام دستگیرشدگان را آزاد کرد. زنده باد انقلاب زن، زندگی آزادی.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۶ ژانویه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۹۵
یادمان محمود احمدی در ایذه، تجمع کارگران شکلات سازی فرمند و اخباری دیگر
امروز ششم بهمن در چهلمین روز قتل محمود احمدی در ایذه مراسمی با حضور مردم برگزار شد. در این مراسم نیروهای امنیتی حضور سنگینی داشته و راهها را بسته بودند تا مردم کمتری حضور پیدا کند. در این یادمان مردم شعار میدادند: "مرگ بر خامنه ای لعنت بر خمینی"، "این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت". محمود احمدی و حسین سعیدی با حمله ماموران حکومتی به روستای پرسوراخ توسط نیروهای جنایتکار حکومت اسلامی به قتل رسیدند و پیکرشان تا امروز به خانواده تحویل داده نشده است. یادمان حسن سعیدی برای فردا ساعت ۹ صبح هفتم بهمن در بخش سوسن روستای سرراه سعیدی اعلام شده است.
در این روز همچنین کارگران شرکت شکلات سازی فرمند در کرج در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و عدم پاسخگویی به مطالباتشان دست به اعتصاب زدند.
خبر دیگر اینکه جمعی از سرایداران و خدمتگزاران مدارس تهران در اعتراض به وضع بد معیشتی و کاری خود و عدم پاسخگویی به اعتراضات تا کنونی شان مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.
همچنین بنا بر خبر منتشر شده از سوی وکیل دادگستری رامین صفرنیا در توییتری اش، موکل او آرش صادقی توسط شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب با اتهاماتی چون "اجتماع و تبانی" به ۵ سال و "تبلیغ علیه نظام" به ۸ ماه حبس محکوم شده است. او به‌علاوه‌ی به منع خروج از کشور و منع حضور در تهران و منع حضور در استانهای شمالی و مجاور به مدت دو سال و نیز منع از فعالیت در فضای مجازی و عضویت در احزاب و گروهها و دستجات سیاسی و اجتماعی به مدت دوسال و ضبط وسایل کشف شده در منزل به نفع دولت محکوم شده است. صدور چنین احکامی وحشت این حکومت از مردم معترض و انسانهایی چون آرش صادقی که حمایت مردمی را دارد نشان میدهد. آرش صادقی باید بدون قید و شرط آزاد شود.
قدرت انقلاب زن، زندگی، آزادی دولتها را وادار به واکنش کرده است. از جمله امروز کنگره آمریکا قطعنامه ای در همبستگی و حمایت از انقلاب مردم ایران صادر کرد. حزب کمونیست کارگری بر بایکوت کامل جمهوری اسلامی تاکید دارد. به قدرت انقلاب میتوانیم دولتها را به پای بایکوت جمهوری اسلامی بخاطر همه جنایاتش بکشانیم.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۶ ژانویه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۹۳
تجمع خانواده های زندانیان محکوم به اعدام در کرج و اخباری دیگر
امروز ۵ بهمن گروهی از خانواده‌های زندانیان محکوم به ‌اعدام بار دیگر مقابل زندان قزلحصار (استان البرز - کرج) تجمعی اعتراضی برگزار کردند. بنا بر خبر ها در این روز نیروهای سرکوب به خانواده ها حمله کردند و چند نفر از خانواده ها زخمی شدند. تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با محتوای “اعدام نکنید” و سردادن شعارهای اعتراضی خواستار توقف اجرای حکم اعدام نزدیکانشان شدند.
امروز همچنین برخی از نیروهای شهرداری از آغاز صبح در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده و خواستار حقوقهای معوقه خود و پاسخگویی به مطالباتشان شدند.
بنا بر خبرها در روز سوم بهمن نیز کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد در اعتراض به عدم پرداخت چهار ماه حقوق خود دست به اعتصاب و تجمع زدند.
شعاردهی های شبانه همچنان در محلاتی از تهران و شهرهای مختلفی چون کرج جریان دارد. بنا بر خبرها امشب در محله‌های غرب تهران شعاردهی بسیار بود و مردم ,وسیعا با شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای از پشت بام ها تداوم انقلاب را فریاد میزدند. مردم شعار میدهند:" مرگ بر جمهوری اعدامی".

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۵ بهمن ۱۴۰۱، ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۹۲
چهارمین روز اعتصاب کارگران پتروشیمی بندر امام و پرسنل بیمارستان اهواز
امروز چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ کارگران شاغل در پتروشیمی بندر امام در اعتراض به عدم پرداخت حقوقها و مزایای خود برای چهارمین روز دست به اعتصاب و تجمع زدند و با شعار" تا حق خود نگیریم از اینجا نمیریم" صدای اعتراض خود را بلند کردند. یک شعار دیگر آنها در اعتراضات این چند روز شعار " مسئول بی‌کفایت نمی‌خوایم نمیخوایم" بوده است. خواست این کارگران پرداخت فوری مطالباتشان است.
در این روز همچنین پرسنل بیمارستان امام اهواز در اعتراض به وضع نامطلوب سرویس های ایاب و ذهاب و تاخیر ده ماهه در پرداخت کارانه های خود دست از کار کشیده و تجمع کردند. تجمع کنندگان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم اهواز علی نجفی و همچنین سعید آزنده معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان خمینی را که زیر فشار اعتراض آنها در جمع حاضر شده بودند را هو کردند و با شعار "مسئول بی کفایت نمی خوایم نمی خوایم" فریاد اعتراضشان را بلند کردند.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۵ بهمن ۱۴۰۱، ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳