۵ آذر: تجمعات در دانشگاهها،‌ مقابل زندانها، و در شهرهای مختلف

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۶۱: امروز یک روز پر خروش در خیزش مردمی در سراسر کشور و در دانشگاههاست. از روز گذشته فراخوانهای تجمعات دانشجویان برای ۵ ‌آذر در اعتراض به دستگیری ها و سرکوبگریهای جنایتکارانه حکومت و در ادامه همبستگی با مردم کردستان، منتشر شده بود. دانشگاههای بسیاری در حال اعتصاب و اعتراض هستند. اسامی دانشگاه هایی که تاکنون گزارش تظاهرات و تجمعات در آنها به دست ما رسیده عبارتند از:

دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر، دانشکده صنایع دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشجویان دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی دانشگاه امیر کبیر، دانشجویان علم و صنعت تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه علم و صنعت تجمع مقابل دانشکده مهندسی مواد و متالورژی بازار مشترک زاهدان، پردیس فارابی دانشگاه تهران، پردیس فارابی واقع در قم، دانشگاه پلی تکنیک دانشکده نساجی.
در اصفهان دانشجویان دانشگاه صنعتی تجمع بزرگ و با شکوهی برپا کردند و با راهپیمایی و کف زدن همه دانشجویان دیگر را به پیوستن به تظاهرات و ابراز همبستگی فراخواندند. این دانشجویان یک موضوع اعتراضشان مسمومیت غذایی شماری از همکلاسی هایشان بخاطر غذای مسموم سلف بود وامروز اعتصاب غذا کردند. دانشجویان در دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز برای آزادی همکلاسی‌های دربندشان تحصن کردند و با در دست داشتن عکسهای آنها و با کوبیدن پا بر زمین سرود "سوگند به خون همرهانم" را همخوانی کرد.
دانشجویان در اعتراضاتشان شعار میدهند: "تجاوز جنایت ننگ بر این ولایت"، "بترسید بترسید ما همه باهم هستیم"، " دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"، و "هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم".
همانطور که قبلا گزارش کردیم امروز کارگران در چندین کارخانه از جمله در ذوب آهن، شرکت صنعتی مرتب، لوازم خانگی پارس البرز، شرکت سرما آفرین و نیز کارگران جوشکار مجتمع فولاد بافق کارگران وارد اعتصاب شدند. بنا بر آخرین اخبار دریافتی در ذوب آهن خط های بارگیری متوقف شده و کارگران واگن ها را تخلیه نکرده اند و جرثقيلها خاموش است و راننده ها به اعتصاب پیوسته اند. بعلاوه امروز کامیون‌داران استان لرستان و خوزستان نیز که بیشترین بار را از بندر امام حمل می‌کنند ماشین ها را خوابانده ودست به اعتصاب زدند. رانندگان کامیون فراخوان به اعتصاب سراسری داده اند.
امروز همچنین اعتراضات خیابانی مثل روزهای دیگر جریان دارد. مردم بیلبورد حکومتی جام جهانی را در چهار راه جنت آباد تهران آتش زدند. در زاهدان اعتصاب عمومی حاکم است و مردم با نصب تابلوی "کُرد تنها نیست، بلوچ پشتیبانش است" در فلکه بزرگ شهر زاهدان حمایت خود را از مردم کردستان اعلام داشتند. در بندرعباس جوانان بنرهای حکومتی را به آتش کشیدند.
امروز در مشهد مراسم گرامیداشت ابوالفضل آدینه‌زاده یکی از جانباختگان اعتراضات اخیر بود. در حالیکه خواهر و مادر او بر سر مزار عزیزشان سرشار از غم و اندوه بودند، یکی از حاضرین تلاش کرد حجاب خواهر ابوالفضل آدینه زاده را که پایین افتاده بود به سرش بگذارد که او با خشم بسیار حجاب را پرت کرد و فریاد "زن زندگی آزادی" سر داد.
تجمع خانواده ها مقابل زندانها نیز به جریان افتاده است. روز گذشته خانواده های بازداشت شدگان در تهران مقابل زندان اوین و در مرند مقابل دادسرای شهر تجمع کردند و خواهان آزادی عزیزانشان شدند. خانواده های دستگیرشدگان اخیر در آبدانان نیز مقابل دادسرای شهر تجمع کردند.
حزب کمونیست کارگری بر پیوستن وسیع به تجمعات خانواده های دستگیر شدگان و فشار آوردن برای آزادی تمامی ها آنها به قدرت تجمعات بزرگ در مقابل زندانها و مراکزی که بازداشت شدگان در آنها بسر میبرند فراخوان میدهد. خانواده های برخی ازدستگیر شدگان از وضع عزیزان خود بی خبرند و نگرانند.ازجمله بنا بر خبرها نزدیک به یک ماه از دستگیری محمد حسن داوودی از اعضای فعال معلمان در آذربایجان غربی می‌گذرد و خبری از او نیست. باید فشار آورد که همه دستگیر شدگان آزاد شوند.
همبستگی های بین المللی با انقلاب ایران هر روزه گسترده تر میشود. تا کنون دهها نهاد کارگری و مدافع حقوق انسانی و چهره هایی از سلیبریتی ها و شخصیت های شناخته شده از انقلاب زنانه ایران اعلام حمایت کرده اند. این همبستگی دارد به اعتراضات خیابانی نیز تبدیل میشود امروز در سوئد با فراخوان اتحادیه کارگری سوئد در استکهلم آکسیونی در حمایت از مردم ایران برپا شد. این کارگران اعلام کردند:" در کنار مبارزان در ایران‌هستیم و شعار زن زندگی آزادی را با شما فریاد میزنیم و برای کسب حق و حقوق انسانی با شما همراه هستیم". زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۵ آذر ۱۴۰۱، ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۶۰
اعتصابات در ذوب آهن و چند مرکز دیگر کارگری:
اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان، شرکت صنعتی مرتب، لوازم خانگی پارس البرز، شرکت سرما آفرین و کارگران جوشکار مجتمع فولاد بافق
اعتصابات به بخشهای مختلف کارگری گسترش یافته است. امروز پنجم آذر حدود چهار هزار کارگر در تمامی بخش های ذوب آهن در شیفت صبح در اعتراض به سطح نازل حقوقها و عدم تحقق وعده های داده شده دست به اعتصاب زدند و در محوطه شرکت تجمع کردند. این کارگران در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان ما نیز درست به اعتصاب و تجمع زده و "افزایش صد درصدی" یک شعار اعتراضی آنها بود. در برابر اعتراض کارگران وزیر کار با شتاب خود را به ذوب آهن رسانده بود که در نشستی که با حضور وی و نماینده وزارت کار و صد نفر از نمایندگان کارگران برپا شده بود وعده داده بودند که تا روز پنجم آذر خواستهای کارگران اجرایی شود. اما اقدامی صورت نگرفت و امروز کارگران این مجتمع بزرگ کارگری دست به اعتراض مجدد زدند. به گفته کارگران مزد آنها نسبت به دیگر شرکتهای فولاد پایین تر است و با توجه به افزایش هر روزه قیمت ها به هیچوجه کفاف مخارج زندگی آنها را نمیدهد.
در این روز کارگران شرکت صنعتی تولیدی مرتب شرکت خودروسازی نیز در اعتراض به تعویق پرداخت ۹ ماه مزد خود دست به اعتصاب زدند. این شرکت در کیلومتر ۲۰ جاده مخصوص کرج واقع است. در این روز همچنین کارگران کارخانه لوازم خانگی پارس البرز الوند نیز دست به اعتصاب زدند. این مجتمع یکی از ۲۹ کارخانه در محله شهر صنعتی البرز الوند است.
همچنین کارگران شرکت سرما آفرین هم امروزدر اعتراض پایین بودن سطح دستمزدها وارد اعتصاب شدند. این شرکت تولید کننده تجهیزات سرمایشی برای سردخانه ها و سیستم های تهویه است و در شهر صنعتی البرز واقع شده است.
روز گذشته جمعه ۴ آذرماه، سه کارگر جوشکار شاغل در فولاد تکنیک (فولاد ابویی) واقع در مجتمع فولاد بافق که روی کمپرسور ۷۱ مشغول جوشکاری بوده‌اند به علت نشت گاز و انفجار لوله گاز تخلیه نشده در آتش می‌سوزند و متاسفانه #میثم اسماعیلی همانجا جان می‌بازد و #داریوش عرب‌زاده هم بعد از چند ساعت جان خود را از دست می دهد. وضعیت جسمی #موسی_یزدان‌پرست هم با ۷۰ درصد سوختگی چندان مناسب نیست.
کارگران جوشکار مجتمع فولاد بافق نیز امروز در اعتراض به نبود ایمنی محیط کار دست به اعتصاب زدند. بنا بر خبرها روز گذشته ۴ آذر سه کارگر جوشکار شاغل در فولاد تکنیک واقع در مجتمع فولاد بافق روی کمپرسور مشغول جوشکاری بودند به علت نشت گاز و انفجار لوله گاز تخلیه نشده این سه کارگر دچار سوختگی شدید میشوند. یکی از کارگران بنام میثم اسماعیلی در دم جان میبازد و یکی دیگر از کارگران بنام داریوش عرب زاده هم بعد از چند ساعت جان خود را از دست میدهد. وضعیت جسمی کارگر سوم بنام موسی یزدان پرست با ۷۰ درصد سوختگی نیز وخیم گزارش شده است. این شرکت متعلق به یکی از سرداران سپاه به نام ابویی است که خانوادگی همگی از اعضای سپاه و صاحب یک کارتل اقتصادی بوده و چندین کارخانه فولاد را در مالکیت دارند.
اعتصاب دیگر در این روز از سوی کارگران سیف خودرو واقع در تهران در اعتراض به وضع بد معیشتی شان انجام گرفت. این شرکت زیر مجموعه هلدینگ فریکو است که در منطقه آزاد سیرجان واقع است و در زمینه تولیدات محصولات روغنی فعالیت میکند و سه هزار نیروی کار در استخدام دارد. شرکت سیف خودرو همچنین نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل های ژاپنی را بر عهده دارد.
گسترش اعتصابات کارگران گویای روند امید بخش به حرکت در آمدن گسترده تر کارگران در خیزش علیه جمهوری اسلامی است. توده ای تر شدن هر روز بیشتر تجمعات اعتراضی مردمی و پیوستن شهرهای بیشتر به آن، فراخوان ها به اعتصابات عمومی و اعتراضات گسترده در دانشگاهها، همراه با سربلند کردن هر روز بیشتر اعتراضات کارگری در مراکز مختلف تولیدی سیر پیشروی قدرتمند انقلاب را به نمایش میگذارد . امروز شرایط بیش از بیش برای اعتصابات سراسری و فلج کامل اقتصادی حکومت و محاصره ان در حلقه اعتراضات گسترده سراسری فراخوان است. با ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در تمام مراکز کارگری به تدارک اعتصابات سراسری برویم. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۵ آذر ۱۴۰۱ُ، ۲۶ نوامبر۲۰۲۲
ضمیمه: لیستی از اعتصابات در جریان انقلاب علیه جمهوری اسلامی:
اعتصاب کارگران و مهندسان شرکت زرنام هشتگرد (3 آذر)، اعلام اعتصاب معلمان در جوانرود(4 آذر) اعتصاب کارگران ماشین سازی نیروی محرکه، اعتصاب کارگران مجتمع صنایع آلومنیوم جنوب (سالکو) در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فارس، اعتصاب کارگران بهمن دیزل در قزوین (2 آذر)، اعتصاب کارگران اتش نشانی مشهد(دوم آذر)، اعتصاب کارگران پالایشگاه یازدهم فاز۱۳ پارس جنوبی، اعتصاب کارگرن بهمن موتور، اعتصابکارکنان و رانندگان ترمینال های باربری اکبر آباد، اعتصاب رانندگان و متصدیان پایانه حمل و نقل نسیم شهر، اعتصاب کارگران شرکت پارس آمپول( ۲۹ آبان)، اعتصاب کارگران ایران تایر( ۲۹ آبان)، اعتصابات معلمان ( ۲۹ و ۳۰ آبان)، اعتصاب کارگران شرکت برونز (30 آبان)، زیر مجموعه ایران خودرو 21 نوامبراعتصاب کارگران شیفت ۱ و ۲ شرکت کروز (تولید کننده قطعنامه ایران خودرو- ۲۸ آبان)، اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان (۲۴ و ۲۵ آبان)، تجمع و اعتصاب کارگران شرکت گاز سوزان اصفهان(۲۵ آبان )، اعتصاب کارگران بخش تولید کارخانه آب معدنی داماش بخاطر سه ماهه دستمزد معوقه (24 آبان) ، اعتصاب کارگران سیتی‌سنتر اصفهان (24 آبان)، اعتصاب پاکبانان شهرداری در بندرعباس( ۲۴ آبان)، اعتصاب پزشکان و کادر درمانی و تجمع آنها در مشهد، اعتراضات کارگران رسمی نفت و بصورت نمادین نگرفتن غذای شرکت(۱۶ تا ۱۹ آبان)، اعتصاب کارگران فولاد سرمد ابرکوه ( ۱۷ آبان)، دو روز اعتصاب و تجمع کارگران نیشکر هفت تپه ( ۲۶ و ۲۷ مهر)، اعتصاب کارگران شهرداری اهواز( ۱۱ آبان)، کارگران پیمانی نفت کارگران بخش تعمیرات مجتمع تولید اوره پتروشیمی پردیس در عسلویه (۱۱ آبان)، اعتصاب کارگران فولاد ایرانیان در کرمان( ۸ آبان)، اعتصاب و تجمع کارگران پالایشگاه نفت تهران(۴ آبان)، تجمعات پزشکان و کادر درمانی در تهران، اصفهان و شیراز ( ۴ و ۵ آبان)، اعتصاب کارگران شرکت موتورسازان تراکتورسازیِ تبریز (۲ و ۳ آبانماه) اعتصاب و تجمع آتش نشانان مشهد(۳ آبان ماه)، اعتصاب و تحصن سراسری معلمان ( ۱ و ۲ آبان)، اعتصاب کارگران شرکت شکلات سازی آیدین (۳۰ مهر)، اعتصاب رانندگان کامیون در مرودشت هم اعتصاب کردند ( ۳۰ مهر)، اعتصاب و تجمع گروهی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز درمقابل استانداری( ۳۰ مهر)، اعتصاب رانندگان کامیون مرودشت( ۳۰ مهر)، اعتصاب و تجمع رانندگان پالایشگاه آبادان پالایشگاه آبادان (ایستگاه ۵ کوی قدس) مقابل گیت (۱۸، ۲۶ مهر)، اعتصاب رانندگان سوخت رسانی آبادان ( ۲۶ مهر)، اعتصاب رانندگان بی.آر.تی های خط آزادی تهرانپارس ( ۱۷ مهر)، اعتصاب کارگران کیان تایر( ۱۹-۲۶ مهر)، اعتصاب کارگران نفت در عسلویه و کنگان و پالایشگاه فاز ۲ پالایشگاه آبادان(۱۸ و ۱۹ مهر) ، اعتصاب دانشجویان در ۱۱۰ دانشگاه ، اعتصابات سراسری در بازار در ۲۵ آبان به ۶۰ شهر رسید.

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۵۸
۴ آذر: ادامه اعتراضات شبانه و فراخوانها برای اعتراض سراسری در روزهای آتی
امشب در تهران و شهرهای مختلف اعتراضات شبانه وسیعا جریان دارد. در نازی آباد و چیتگر جمعیت زیادی از مردم به خیابان آمده و شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای سر دادند. بعلاوه در محلات پونک، فلکه دو صادقیه، اکباتان، آریاشهر، و تجریش شعاردهی و اعتراضات و تظاهرات جریان دارد. مردم شعار میدهند:"جمهوری اسلامی نمی خوایم نمی خوایم". امشب در فردیس و گوهردشت کرج نیز مردم به خیابان آمدند. در فردیس جوانان به یک پایگاه بسیج آتش و کوکتل زدند. در اصفهان مردم به خیابان آمده و شعارهای اعتراضی سر دادند. در کیانپارس اهواز نیز دختران جوان در مقابل شادی مزدوران حکومتی از برد تیم جمهوری اسلامی، با برداشتن حجاب در مقابل آنها دست به اعتراض زدند.
یک محور اعتراضات مردمی در این چند روز حمایت از مردم کردستان و اعتراض به سرکوبگری های حکومت در شهرهای این استان است. در عین حال مردم از شهرهای مختلف با کمک رسانی هایشان همبستگی خود را با مردم کردستان اعلام میکنند.
از جمله امروز مردم فولادشهر با ارسال بسته های کمکی به کردستان با مردم این استان ابراز حمایت کردند. در شهرهای سیستان و بلوچستان نیز امروز یک شعار اعتراضی مردم اعلام همبستگی با مردم کردستان بود. در کردستان فضا بشدت نظامی و ملتهب است. در جوانرود معلمان طی بیانیه ای اعلام اعتصاب کرده و تاکید کرده اند که تا زمانی که نیروهای سرکوب در شهرستان جوانرود در خیابان ها یا ورودی های شهر باشند به هیچ عنوان به کلاس درس نخواهند رفت و کسی حق رفتن به مدرسه را ندارد. آنها از والدین دانش آموزان خواستار شده اند که کودکان خود را به مدرسه نفرستند. و خواستار جمع شدن تمامی نیروهای سرکوب از ورودی شهرها و خروج آنها شده اند. این معلمان بر اتحاد و همبستگی همه معلمان تاکید کرده اند.
همانطور که قبلا گزارش کردیم امروز جمعه چهارم آذرماه از صبح در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان مردم مثل جمعه های قبل و در یادبود جانباختگانی که در جمعه خونین هشت مهر به قتل رسیده بودند و در تداوم مبارزاتشان به خیابان آمده و شعارهای سرنگونی و ضد حکومتی سر دادند. حکومت اسلامی به صف مردم در زاهدان شلیک کرده و بنا بر خبرها تعدادی زیادی زخمی شده و وضع درمانگاه مکی در این شهر بسیار نابسامان است و جوابگوی زخمی شدگان نیست
فراخوانهای متعددی برای ادامه اعتراضات در سطح وسیعتر و سراسری تری از سوی دانشجویان و در شهرهای مختلف از سوی جمع هایی از جوانان محلات داده شده است. فراخوان مشترکی از سوی دانشجویان دانشگاههای تهران، تربیت مدرس- ملی (بهشتی)- الزهرا- امیرکبیرو خوارزمی-دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برای تجمع سراسری در دانشگاه تهران برای روز پنجم آذر داده شده است. همچنین دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برای تجمع در روز پنجم آذر در محل پردیس هنرهای زیبا نزدیک نرده‌های منتهی به خیابان انقلاب فراخوان داده اند. دانشجویان دانشگاه تبریز نیز در گرامیداشت یاد آیلار حقی دانشجویی که بدست اوباش رژیم به قتل رسید برای همین روز در محله چاله عمره فراخوان به تجمع و اعتراض داده اند. این فراخوانها نشانگر فضای پر تپش دانشگاهها است. بعلاوه جمعی از دانشجویان دانشگاه چمران اهواز در رابطه با سرکوب خونین در ایذه، کردستان، زاهدان و دیگر شهرهای ایران و نیز شمار بالای بازداشتی ها و ممنوع‌الورودی‌ های دانشگاهها بیانیه داده و ضمن محکوم کردن این سرکوبگری ها برآزادی فوری بازداشت شدگان تاکید کردند.
از سوی دیگر فراخوانهایی از سوی جمع های مختلفی از جوانان برای تجمع در روز پنجم آذر در خیابانها و میادین اصلی داده شده است. فراخوانهای مردمی برای اعتراضات گسترده تر و سراسری تر نشانگر عزم مردم برای برپایی تظاهراتها و تجمعات اعتراضی بزرگ و تدارک اعتصابات سراسری است. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۴ آذر ۱۴۰۱، ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۵۷
۴ آذر: اعتراضات گسترده در سیستان و بلوچستان و همبستگی ها
امروز جمعه چهارم آذرماه در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان مردم مثل جمعه های قبل و در یادبود جانباختگانی که در جمعه خونین هشت مهر بدست جانیان حکومت به قتل رسیدند به خیابان آمده و شعارهای سرنگونی و ضد حکومتی سر دادند. در هشت مهر بیش از ۱۰۰ نفر از مردم توسط جنایتکارکان حاکم به قتل رسیدند. یک وجه قابل توجه حرکت امروز مردم در این استان اعلام همبستگی با مردم کردستان و اعتراض به سرکوبگریها وجنایات حکومت در کردستان بود. تظاهرات و تجمعات امروز در شهرهای زاهدان، خاش، ایرانشهر، چابهار، زهک، سراوان و تفتان جریان یافت. در این اعتراضات مردم معترض شعار میدادند: "مرگ بر خامنه ای"، "بسیجی سپاهی داعش ما شمایی"، "توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه"، "کردستان کردستان حمایتت می کنیم"، " مرگ بر دیکتاتور"، "می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم کشت"، " کورد ته‌نیا نیه ، بلوچ پشتیوانیه"، و «زنده باد بلوچستان». در زاهدان نیروی های سرکوب به سوی مردم تیراندازی کرده و مردم با آنها مقابله کردند و محلات مختلف را در کنترل خود در آوردند. سیل جمعیت بزرگ مردم در خیابان با کف زدن و فریاد شعار "کردستان، کردستان، حمایتت میکنیم" صحنه با شکوهی از همبستگی ایجاد کرد. در این تجمع همچنین بنر" بلوچ،کرد،آذری، آزادی برابری" توجه ها را بخود جلب میکرد. در زاهدان گروهی از زنان شرکت کننده در راهپیمایی شعار میدادند:" کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم". حضور زنان در این روز چشمگیر بود.
امروز همچنین سه تشکل و گروه از کارگران از جمله سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، و گروه اتحاد بازنشستگان در بیانیه مشترکی حمایت خود را از مردم کردستان اعلام داشتند. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:"ما خواهان خروج فوری همه نیروهای مسلح سرکوبگر از کردستان و تمامی شهر های کردنشین هستیم و آزادی بی قید شرط همه زندانیان و دستگیر شدگان را خواستاریم. مخالف موشک اندازی و جنگ افروزی و بحران آفرینی در اقلیم کردستان عراق می باشیم."
دانشگاهها نیز همچنان یک کانون داغ اعتراضات است. جمعی از دانشجویان دانشگاهها از جمله دانشگاه تهران، تربیت تربیت مدرس، دانشگاه ملی (بهشتی)، دانشگاه الزهرا، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه خوارزمی و دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی طی فراخوان مشترکی برای شنبه پنجم آذر در اعتراض به سرکوب ها و گرامیداشت یاد جانباختگان انقلاب با شعار دانشجو، به پاخیز! و برای زن، زندگی، آزادی، فراخوان به تجمع اعتراضی داده اند.
تظاهرات و تجمعات در خیابانها و شعاردهی از پشت بامها و پنجره های منازل گسترش یافته است. امروز در محلات مختلفی از تهران از جمله در سعادت آباد و اکباتان پس از پایان بازی تیم فوتبال مردم شعارهای مرگ بر خامنه ای، مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در روستای ننه مریوان نیز مردم پایگاه بسیج را به آتش کشیدند. همچنین در دهلران جوانان به یک تانک سرکوبگران حکومت کوکتل زدند. حمله به مراکز دولتی و پایین کشیدن نمادهای جمهوری اسلامی یک شکل اعتراضات هر روزه مردم است. شب گذشته در اراک جوانان شهر یک بنر حکومتی در میدان شورا را آتش زدند.
مراسم های گرامیداشت یاد جانباختگان انقلاب به صحنه تجمعات بزرگ و اعتراضی مردم تبدیل شده است. روز گذشته سوم آذرماه جمعیت بزرگی از مردم مهاباد در مراسم خاکسپاری شمال خدیری شرکت کرده و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. مردم در این روز با حضور گسترده خود مانع از ربودن پیکر شمال خدیری شدند.
امید مویدی جوان ۱۹ ساله، دانشجوی دانشگاه با هنر شیراز و از اعضای تیم فوتبال امید فجر بود. او در روز ۲۴ آبان هنگام بازگشت از تمرین در خیابان پاسداران در اعتراض به کتک خوردن چند تن به دست سرکوبگران، با شلیک گلوله به قتل رسید. جانیان اسلامی تا یک هفته پیگر او را به خانواده اش نداند و علاوه بر درخواست ۴۰۰ میلیون تومان پول، خانواده را تهدید کردند که بگویند که امید تصادف کرده است. و هنگامیکه خانواده این را نپذیرفتند خواستند که بگویند که امید توسط "اغتشاشگران کشته شده است"، ولی خانواده زیر بار این فشار ها نرفتند. بالاخره امید مویدی در یکم آذر ماه با حضور شمار محدودی از اعضای خانواده و حضور پررنگ سرکوبگران حکومت به خاک سپرده شد. شرکت کنندگان در این مراسم در مقابل حضور سرکوبگران سرود خواندند و یاد عزیزشان را گرامی داشتند.
بازیهای فوتبال در قطر خبر آفرین شده است. بنا بر خبری گشت ارشاد قطر از ورود ایرانیان به استادیوم ورزشی با بنر زن، زندگی، آزادی که نماد انقلاب ایران است جلوگیری کردند. بنا بر خبری دیگر ایران بخاطر نبود تماشاچی برای تشویق تیم فوتبال حکومتی اش تماشاچی خریداری کرده است. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۴ آذر ۱۴۰۱، ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲