مردم آزادیخواه توطئه های حاكمیت را خنثی كردند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روز جمعه ۸ مهرماه زاهدان نیز همراه شهرهای دیگر در ایران مركز تجمعات اعتراضی زنان و مردان آزادیخواه بود. در دل این اعتراضات به ناگاه و بدنبال نماز جمعه در مسجد مردم منتسب به سنی، حمله ای مسلحانه به مردم انجام گرفت و تعداد زیادی كشته و زخمی شدند. مردم به طرف مراکز نیروهای امنیتی میروند که با تیراندازی نیروهای مسلح روبرو میشوند. مردم خشمگین متقابلا سه كلانتری را به آتش میکشند. در این روز دهها نفر جان خود را از دست داده و تعداد زیادی هم زخمی میشوند.

بدنبال این حمله وحشیانه و اعتراض مردم، رسانه های جمهوری اسلامی در ادامه توطئه گری های خود، استفاده از اسلحه و حمله به مسجد و نمازگزاران و به علاوه آتش كشیدن سه كلانتری و كشته شدن یكی از مقامات نظامی خود را به مردم معترض زاهدان نسبت میدهند. بدنبال وزارت اطلاعات و رسانه های حكومت خبر "كشف اسلحه و دستگیری عوامل مسلح و وابسته به جریانات تروریستی و مجاهدین و دولتها و سرویس های اطلاعاتی آنها" را در بوق و کرنا کردند. رسانه های حكومتی اعلام كرده اند كه گروهی به نام"جیش الظلم" مسئولیت این حملات را به عهده گرفته است.

بی تردید و زمانی كه همه شهرهای ایران به میدان حمله وحشیانه نیروهای انتظامی، بسیجی و سایر اوباش رژیم به مردم معترضی که فقط با مشت های خود به خیابان آمده اند، تبدیل شده است، مردم حق دارند با تمام قدرت و با هر وسیله ای از خود دفاع کنند. خشونت را حکومتی آغاز کرده که از روزهای اول به قدرت رسیدن خود جواب هر اعتراضی را با گلوله و فشنگ و بمب داد. امروز مردم برای خاتمه دادن به این خشونت به میدان آمده اند!

حمله به مردم در مسجد "سنی ها" در زاهدان و پس از آن شلیک به سوی مردم بیگناه در خیابانها هر دو توطئه دیگر جمهوری اسلامی علیه مردم معترض است. توطئه ای شوم برای وارد كردن اسلحه به اعتراضات و تحریك مردم و بعلاوه بر انگیختن اختلافات میان مردم محل به نام سنی، شیعه و....! این توطئه ادامه تلاش قبلی آنها و سناریوهای مهندسی شده وزارات اطلاعات مبنی بر وارد شدن اسلحه از كردستان به تهران و بقیه شهرها است. سناریویی که مستمسک توپ باران اردوگاه های نیروهای اپوزیسیون كرد در كردستان عراق توسط سپاه پاسدارن و قربانی شدن دهها نفر شد.

حاکمیت از اعتراضات و خیزشهای دیماه ۹۶ تا آبان ۹۸ و تا امروز تلاش كرده است با تحریك، با تیراندازی به نام مردم و با اقدامات تحریك كننده، زمینه حمله و سركوب آن را مهیا سازد. ماجرای حمله به مسجد منتسب به مردم "سنی" و كشتار آنها نه تنها عملی جنایتكارانه كه توطئه ای بزرگ برای راه انداختن جنگ میان مردم به نام سنی و شیعه است. حاكمیت تلاش میكند به نام مردم كردستان و اسلحه، به نام مردم زاهدان و حمله به سنی ها، و با انواع دسیسه های شنیع و نقشه مند، میان مردم محروم و آزادیخواه در استانهای مختلف فاصله بیندازد و اعتراض متحد و یكپارچه ما را به جنگ مردم منتسب به مذاهب و ملیت ها تبدیل كند.

امروز شنبه نهم مهر، مردم آزادیخواه در سراسر ایران، از تهران و سنندج تا اهواز و مشهد و از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با اعتراضات هماهنگ و همبسته خود جواب این توطئه ها و سناریوهای سوخته و کثیف حاكمیت را دادند. امروز یکبار دیگر خیابانها زیر پای دختران و پسران جسور و انقلابی با شعار "از زاهدان تا تهران، خونین تمام ایران" به لرزه در آمد. مردم آزادیخواه ایران تا امروز با هوشیاری و اتحاد خود نه فقط توطئه های جمهوری اسلامی را خنثی کرده اند که صف خود را برای آزادی زن، برای برابری و رفاه و امنیت، برای بدست گرفتن سرنوشت و آینده جامعه به دست خود، گسترده تر، قدرتمند تر و متحد تر کرده اند.

زنده باد آزادی، زنده باد برابری
مرگ بر جمهوری اسلامی
حزب حکمتیست (خط رسمی)
۹ مهر ۱۴۰۱- اول اكتبر ۲۰۲۲