جمعه خونین زاهدان: قتل عام مردم معترض به تجازو به کودک پانزده ساله

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اعلامیه حزب کمونیست کارگری - حکمتیست: امروز جمعه ٨ مهرماه، مردم زاهدان بعد از نماز جمعه دست به تظاهرات و اعتراض زدند. اوایل شهریور ۱۴۰۱ خبر تجاوز سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی"، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان چابهار به یک کودک ۱۵ ساله خبری شد. فرمانده نیروی انتظامی به بهانه بازجویی از مردم راجع به قتلی که در منطقه صورت گرفته بود از این دختر بازجوئی و به وی تجاوز کرد. در روزها و هفته های بعد وعده های بررسی این جنایت به نتیجه ای نرسید.

امروز مردم معترض به این واقعه و منزجر از قتل و سرکوب و تجاوز فرماندهان نیروی انتظامی و اطلاعات بعد از نماز جمعه دست به تظاهرات زدند. پایگاه بسیج بدون مقدمه تظاهر کنندگان را به گلوله جنگی بست و قتل عامی صورت گرفت. اخبار رسمی حکومتی از ١٩ کشته و ٢٠ زخمی و اخبار منابع محلی از ٥٨ الی ٦٠ کشته و حدود ٢٠٠ زخمی سخن میگویند. رژیم جنایتکار اسلامی با برنامه از قبل در ٨ مهر ١٤٠١ جمعه خونین زاهدان را رقم زد.
بدنبال این جنایت تظاهرات و درگیری در زاهدان اوج گرفت و مردم معترض بحق به پایگاه بسیج حمله کردند و آنرا به آتش کشیدند. در درگیری های امروز سرهنگ علی موسوی فرمانده اطلاعات زاهدان توسط افراد ناشناس کشته شد. مردم معترض در دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان دست به اعتراض زدند و برای فردا شنبه در بیشتر شهرها از جمله خاش، زابل، سراوان، جاسک و ایرانشهر قرار است تظاهرات و اجتماعات اعتراضی برگزار شود.
قتل عام ٨ مهر ١٤٠١ رژیم اسلامی در زاهدان یادآور قتل عام ١٧ شهریور میدان ژاله تهران در سال ١٣٥٧ توسط رژیم سلطنتی است. همانطور که رژیم شاه از این قتل عام کمر راست نکرد، رژیم اسلامی نیز از جنایت جمعه خونین زاهدان و کشتن بیش از ٧٠ نفر از زنان و مردان در دیگر شهرهای ایران در خیزش شهریور کمر راست نخواهد کرد.
حزب کمونیست کارگری - حکمتیست ضمن ابراز همدردی عمیق با مردم محروم و ستمدیده زاهدان، این جنایت هولناک را قویا محکوم میکند و مردم شهرهای سیستان و بلوچستان و سراسر ایران را به گسترش اعتراض عمومی به حکومت جنایتکار اسلامی فرامیخواند. مردم حق دارند به پایگاه ها و مراکز قدرت جنایتکاران حکومتی همه جا حمله کنند و آنها را تسخیر و خلع سلاح کنند. مردم حق دارند سرکوبگران را از هم بپاشانند و ماشین سرکوب را درهم بکوبند. حکومتی که با هر جلوه اعتراض به سوی مردم بیدفاع شلیک میکند باید هرچه زودتر سرنگون شود. جمهوری اسلامی و فرماندهان متجاوز و جنایتکار آن با خلق جمعه خونین زاهدان خیال می کنند که میتوانند مردم را مرعوب کنند. آنها تاوان پس خواهند داد. مردم انقلابی همه آنها دستگیر و محاکمه و مجازات خواهند کرد. یاد جانباختگان خیزش شهریور را با گسترش اعتراض عمومی و برچیدن کلیت حکومت قتل و جنایت و زن ستیزی اسلامی گرامی میداریم.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
٨ مهر ۱۴۰۱- ٣٠ سپتامبر ۲۰۲۲