رحمان حسین زاده: به دبیر اول کومه له–ابراهیم علیزاده !

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

با سلام و آرزوی تندرستی شما! ده روز قبل در گفتار تلویزیونی، در رابطه با پروسه جدایی ٣١ سال قبل جریان ما (کمونیسم کارگری)، ازحزب کمونیست ایران و کومه له در سال ١٣٧٠، اتهامات مالی مطرح شده از طرف معاون شما، (حسن رحمان پناه) را با مدارک و اسناد کتبی موجود پاسخ گفتم. از شخص شما خواستم به دو دلیل لازم است، در رابطه با موضوع مطرح شده، اظهار نظر کنید. اولا ، معاون شما چنین ادعا و اتهاماتی را مطرح کرده است.

آنوقت سئوال هر فرد آشنا به استانداردهای اولیه فعالیت سیاسی متشکل و حزبی اینست نظرشما به عنوان مسئول مستقیم ایشان چیست؟ ثانیا و مهمتر به دلیل اینکه شما و منصور حکمت به عنوان دو عضو شاخص از اعضای رهبری وقت حزب کمونیست ایران، با تایید پلنوم بیستم حزب و تعهدی که به اعضای آن پلنوم و صفوف حزب دادید، قرار شد، پروسه جدایی عملی و نقل و انتقال اموال و اسناد را در همه تشکیلاتهای حزب کمونیست ایران و کومه له به ویژه در بخش علنی و مسلح به شیوه متمدنانه و سالم تا مقطع پلنوم ٢١ هدایت و به سرانجام برسانید. در این رابطه سند مکتوب دوره انتقال را تهیه کردید. آن را جهت اجراء به مسئولین تشکیلاتهای مختلف حزب و از جمله به من در اردوگاه مرکزی کومه له ابلاغ کردید. هر دوی شما به شیوه جداگانه در تماس تلفنی توصیه های لازم را جهت اجرای درست قرار داد فیمابین به اطلاعم رساندید. نقل و انتقالات در پروسه زمانی دو ماهه ای به سرانجام رسید. در مهرماه ١٣٧٠ که شخص شما از اروپا به اردوگاه مرکزی برگشتید، دیداری با هم داشتیم و به سهم خودم گزارشی از چگونگی اجرای نقل و انتقال را باشما در میان گذاشتم و هیچ مورد مشکل و یا ایرادی را مطرح نکردید. در قدم بعدی و مرحله پایانی نقل و انتقال اصغر کریمی که از جانب دفتر سیاسی وقت حزب ماموریت داشت نقل و انتقال در کومه له را نظارت کند، چنین کاری را کرد و آنطور که خود او در نوشته هفته قبلش در این مورد اشاره کرده، شما و اصغرکریمی سند مشترکی را مبنی نقل و انتقال سالم و درست در تشکیلات علنی و مسلح کومه له را امضا کردید. سپس پلنوم بیست و یکم حزب کمونیست ایران در ٢٩ نوامبر ١٩٩١ برگزار شد. آن پلنوم موثرترین و آخرین نشست حزبی مشترک رهبری وقت حزب کمونیست ایران بود، که شما و منصور حکمت گزارش خود را از نحوه اجرایی شدن نقل و انتقال و جدایی مطرح و اعلام کردید، که پروسه نقل و انتقال و جدایی سالم و درست به سرانجام رسیده است.هیچ کدام از شما از مشکل و ایراد و خطای احتمالی در پروسه نقل و انتقال (به ویژه در عرصه مالی و اموال)، در هیچ بخش از سازمانهای حزب در داخل و خارج و تشکیلات علنی کومه له و سازمان مرکزی حزب گزارشی ارائه نکرید. در مقاطع بعدی و حتی سالهای بعد منصور حکمت و شما هم از جدایی سالم و متمدنانه در آن موقع صحبت کردید. از جمله خود شما در مصاحبه چند سال قبلتان با رسانه ای در کردستان عراق به زبان کردی که اخیرأ بازپخش شد، همین را گفته اید . اما آنچه جای تعجب است، بعد از ٣١ سال معاون شما براساس مصلحت امروزی در کشمکشهای اخیر با جناح سیاسی مقابلتان، اتهامات بی پایه و زمختی علیه سابقه سالم نسلی از مبارزین کمونیست و معتبر و حزب و سازمانی که آن دوره مشترکأ در آن فعالیت داشتیم، مطرح کرده است.
در نتیجه وظیفه سیاسی و اخلاقی شما است که به عنوان یکی از تیم دو نفری هدایت گر آن پروسه دوره جدایی باردیگر نظر خود را اعلام کنید. متاسفانه منصور حکمت در قید حیات نیست، تا دخالت کند و این به ویژه وظیفه اخلاقی تورا سنگین تر میکند که این بارسکوت نکنید و به سهم خودت برای پایان دادن به فضای آلوده به وجود آمده، کمک کنید.
رحمان حسین زاده
٢٤ ژانویه ٢٠٢٢