حزب حکمتیست (خط رسمی): پیام به مردم آزادیخواه کردستان!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

حل مشكلات شما با این سرما و برف بر دوش دولت است. بارش برف سنگین اگرچه در ابتدا باعث شادی و پایکوبی مردم در شهرها و روستاهای مختلف در کردستان شد اما به دلیل مسدود شدن راهها، سرمای شدید و یخبندان و از کار افتادن نانوایها و نبود امکانات و ملزومات زندگی، این شادیها دارد به کابوس تبدیل می شود. تلاشهای مردم برای باز کردن راهها و جاده های مسدود شده تا به حال به جایی نرسیده است. قطعی برق به دلیل رابطه مستقیمش با گاز و سیستمهای دیگر، به معنی از کار افتادن سیستم گرمایشی و پخت نان و ... می تواند باشد.

این پدیده در بیشتر شهرها و روستاها متاسفانه اتفاق افتاده است. مسئولین در فرمانداریها و شهرداریها تا به حال و این بار هم عاجز از تامین مطالبات مردم بوده اند و عملا اوضاع به شدت بحرانی جاده ها و وضعیت مردم را به حال خود رها کرده اند. تلاش ها و ابتکارات مردم برای لایروبی برف و بازکردن جاده ها و راهها قابل تحسین اما محدود بوده است. در مریوان در پی اعتراض مردم زحمتكش شهرداری مجبور شده به دارندگان ماشین آلات راه سازی فراخوان بدهد و هزینه های آنها برای لایروبی برف پرداخت نماید. در سنندج هم امروز صبح شماری از شهروندان با تجمع دربرابر شهرداری مرکزی شهر خواستار رسیدگی مقامات به اوضاعی شدند که برف و یخبندان به دنبال داشته است. عدم رسیدگی به این اوضاع مرگ و میر و تصادف و... به دنبال داشته است.

مردم آزادیخواه !
دولت و هیچ مقام دولتی بر شما پوشیده نیست كه حاكمیت و مقامات محلی آنها از شهردار تا استاندار و شواری شهر و... حاضر به تامین نیازمندی های شما مردم آزادیخواه نیستند. این حقیقت در این فصل سرما و برف و بارندگی شدید معضلات جدی ای به مردم تحمیل كرده است. راه ما مردم آزادیخواه برای حل این معضلات در مقابل حكومتی نامسئول و مقاماتی فاسد، چیزی جز اتكا به نیروی خود، تجمع وسیع و بزرگ و اعمال فشار بر آنها نیست. بر شما پوشیده نیست كه اینها از جیب ما كارگران و مردم محروم و از همه امكانات جامعه میخورند و سرمایه تلنبار میكنند و برای رفع ابتدایی ترین مشكلات همین مردم شانه بالا می اندازند. باید آنها را سر جای خود نشاند! ما میتوانیم با اتكا به نیروی متحد خود نه تنها مشكلات برف و بارندگی را رفع كنیم كه بسیاری از مطالبات خود از تامین سوخت و گرما تا آب، برق، درمان و امكانات رفاهی را تحمیل كنیم.

مردم شهر و روستاهای کردستان!
نباید و شایسته نیست در مقابل مشتی حکومتگر نامسئول، دست روی دست گذاشت و زندگی اجتماعی را به حال خود واگذار کرد. متحد شوید و به قدرت دهها و صدها هزار نفره خود به میدان بیایید و مقامات را تا زمانی که سر کاراند، برای تامین نیازهای زندگی باید پاسخگو باشند.

زنده باد قدرت سازمان یافته شما برای رسیدن به تمام خواسته های تان!
دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)
۲۰ ژانویه ۲۰۲۲

آذر مدرسی: به اعضا و فعالین حزب
رفقای عزیز!
کنگره دهم حزب حکمتیست (خط رسمی) در راه است و با پایان انتخابات نمایندگان، تدارک سیاسی کنگره در دستور نه فقط نمایندگان بلکه همه اعضا و فعالین حزب قرار میگیرد.
کنگره دهم حزب با تاخیری دو ساله برگزار میشود، اما حزب ما طی این دو سال بعنوان نیرویی کمونیست، دخیل و موثر در اوضاع متحول و پر طپش جنبش آزادیخواهانه مردم، برای دستیابی به آزادی، رفاه، امنیت و عدالت اجتماعی، نقش ایفا کرده است. کنگره دهم حزب، بعنوان عالیترین مجمع حزبی، میتواند و باید بر متن این اوضاع متلاطم و برمتن نقش و وزن حزب، راههای پیشروی این جنبش علیه ارتجاع حاکم، راههای مقابله و منزوی کردن سناریوهای ارتجاعی علیه پیروزی جنبش آزادیخوانه مردم و قدرتگیری طبقه کارگر و کمونیستها را نشان دهد.
در این کنگره قطعا باید نه فقط به راهی که آمده ایم، به موقعیتی که جنبش ما، جنبش کمونیستی، و حزب ما در طبقه کارگر کسب کرده است، به وزن اجتماعی بالایی که امروز طبقه کارگر و کمونیستهای آن بدست آورده اند، به موقعیتی که جنبش برابری طلبانه مردم آزادیخواه کسب کرده است، بلکه به نقشه پیشروی های بعدی و وظایفی که بر دوش یک حزب کمونیستی، موثر و دخیل قرار میگیرد، بپردازیم.
بدون شک چند روزی که کنگره حزب برگزار میشود، روزهایی تعیین کننده ای نه فقط در حیات سیاسی حزب که در جنبش چپ و کمونیستی است. روزهایی است که زن برابری طلب، جوان آزادیخواه، معلم و بازنشسته آزادیخواه و تشنه رفاه، با اشتیاق و دقت به مباحث و تصمیمات آن نگاه کرده و آنرا ارزیابی میکنند. روزهایی که هر کارگر سوسیالیستی تلاش، هوشیاری و درایت سیاسی، اشتها، جسارت و عزم کمونیستهایی رادیکال- کارگری و ماگزیمالیست برای تضمین پیشروی تحولات آتی، به نفع طبقه کارگر و میلیونها انسان آزادیخواه در جامعه و زدن مهری رادیکال و کمونیستی به آن را محک میزنند!

رفقای عزیز!
قطعا موقعیتی که امروز حزب ما بدست آورده است، اعتبار، سمپاتی، نفوذ و احترام آن در میان کارگران کمونیست و آزادیخواهان بدون تلاش شبانه روزی و بدون دخالت جدی همگی شما ممکن نبود. ادامه این راه و تحکیم موقعیت حزب ما در جنبش کارگری و جنبش آزادیخواهانه مردم ایران نیز بدون تلاش و دخالت دائم و موثر شما ممکن نیست.
در کنگره دهم حزب باید راههای موثر تحکیم موقعیت حزب و پیشروی جنبش کمونیستی- کارگری را در نبرد سرنوشت ساز پیش رو تعیین کنیم. از اینرو در کنار فعالیت دائمی و همیشگی خود، در کنار دخالت در مسائل سیاسی-مبارزاتی در جریان، باید دخالت در مباحث کنگره، طرح مهمترین مسائلی که حزب ما باید به آنها پاسخ دهد، طرح موانعی که در مقابل خود داریم و راههای فائق آمدن به آن و در یک کلام تضمین راه پیشروی حزب در دوره پر تلاطم کنونی، که طبقه کارگر و بخشهای مختلف مردم محروم و آزادیخواه پا به صحنه سیاست و تسویه حساب نهایی با حاکمیت بورژوایی گذاشته اند، را در دستور و اولویت خود قرار دهیم. دوره ای که سوسیالیسم و کارگر مهر خود را بر سیاست این دوره زده اند و به نقطه امیدی تبدیل شده و اداره شورایی بعنوان آلترناتیو کارگری به آلترناتیو بخش وسیعی از مردم تبدیل شده است، نیازمند ایفای نقش ما بعنوان یک حزب سیاسی کمونیستی است.
بدون تردید جای صدها کادر و فعال کمونیست در ایران، که به دلایل امنیتی از حضورشان محروم هستیم، خالی خواهد بود. اما دخالت و تاثیر گذاری بر کنگره محدود به حضور در سالن کنگره نیست. تلاش ما این است که بیشترین امکانات را برای دخالت این رفقا، برای شنیدن و رساندن مباحثات، نظرات و ملاحظات این رفقا به کنگره و نمایندگان آن را فراهم کنیم.
از همه شما عزیزان میخواهیم که هر بحث و مسئله ای که از نظر شما مهم است و لازم است کنگره به آن توجه کند، هر اولویتی که حزب باید در کنگره به آن بپردازد را در هر شکلی، نامه یا قرار، قطعنامه و ..... بدست ما برسانید.
رهبری حزب همه رفقا را به ایفای نقشی فعال و جدی در این دوره فرامیخواند.
دست همگی شما را صمیمانه میفشارم و برایتان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.
آذر مدرسی
دبیر کمیته مرکزی حزب حکمتیست (خط رسمی)
۲۰ ژانویه ۲۰۲۲