اعتصاب و راهپیمایی بزرگ کارگران فولاد یزد، اعتصاب کارگران شهرداری یاسوج

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۳۷: روز ۷ اسفند کارگران فولاد یزد در جمعیت کثیری به خیابان آمدند و دست به راهپیمایی زدند و در اعتراض به تبعیضات و وضع بد معیشتی و سطح نازل حقوقها شعار دادند. کارگران در مارش خود با کف زدن شعار میدادند: "کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد". این اعتصاب و راهپیمایی گسترده در فضای شهر بازتاب یافته بود و توجه مردم را وسیعا به خود جلب کرده بود. در این روز در اصفهان نیز کارگران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در اعتراض به وضع بد معیشتی خود دست به اعتصاب زدند.

امروز همچنین کارگران شهرداری یاسوج با تجمع مقابل شهرداری و شورای اسلامی شهر خواهان پرداخت فوری مطالبات خود شدند. به گفته کارگران آنها بین هشت تا ۱۳ ماه حقوق خود را طلب دارند و شهرداری هر ماه وعده پرداخت بخشی از طلبهایشان را میدهد. و اکنون شهردار گفته است که به دلیل مشکل مالی و نبود منابع کافی، تا پایان سال تنها یک حقوق را به حساب کارگران واریز خواهد کرد.
گرانی ها، فقر و فلاکت و تبعیض و نابرابری و نیز اختلاس ها و دزدی ها خیابانها را به صحنه اعتراض و راهپیمایی کارگران در مناطق مختلف تبدیل کرده است. از جمله امروز کارگران بازنشسته نیز در اهواز و یزد در خیابانهای این شهرها راهپیمایی کردند و روز گذشته هزاران نفر از کارگران تمام بخشهای ذوب آهن اصفهان نیز در شیفتهای شب و صبح دست به اعتصاب زدند. حزب کمونیست کارگری کارگران در تمامی بخش ها را به اعتصابات سراسری فرا میخواند.
نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۷ اسفند ۱۴۰۱، ۲۶ فوریه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۳۶
اعتصاب کارگران ذوب آهن اصفهان، تجمع بازنشستگان و پروژه ای شرکت نصب نیرو و نیروگاه سبلان اردبیل
روز ۷ اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی درچند شهر اهواز، شوش، شوشتر بار دیگر در اعتراض به فقرو گرانی و عدم پاسخگویی دولت به خواستهایشان مقابل تامین اجتماعی دست به تجمع و راهپیمائی زدند. کارگران شعار میدادند: "رئیسی دروغگو حاصل وعده هات کو"، "دولت بی کفایت، استعفا، استعفا". بازنشستگان در اعتراض به فقر و بی تامینی برای ساعت ده صبح نهم اسفند به تجمعات سراسری در تهران مقابل مجلس اسلامی و در شهرستانها و مراکز استانها مقابل استانداری ها و فرمانداری فراخوان به تجمع بزرگ سراسری داده اند. حزب کمونیست کارگری همگان را به پیوستن به این تجمع فرا میخواند.
در این روز همچنین بازنشستگان فولاد اصفهان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی خود و بی پاسخ ماندن خواستهایشان مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد تجمع داشتند .
روز گذشته ششم اسفند ماه کارگران هر دو شیفت روز و شب در تمامی بخش های ذوب آهن اصفهان دست به اعتصاب زدند و در محوطه کارخانه تجمع کردند. این اعتصاب در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و سطح نازل حقوقهای خود و تعویق پرداخت حقوقها صورت گرفت. روز گذشته کارگران پروژه‌ای شرکت نصب نیرو شاغل در نیروگاه سبلان اردبیل نیز در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق معوقه و فشار سنگین اقتصادی بر زندگی شان دست به اعتصاب زده و در محوطه کارگاه تجمع کردند.
اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف کارگران، معلمان بخشهای مختلف بازنشستگان یک جزء جدایی ناپذیر از فضای روزمره جامعه علیه مفتخوران حاکم است. این اعتراضات بستراعتصابات سراسری را در دل انقلاب زن، زندگی، آزادی فراهم تر کرده است. حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری به عنوان یک گام مهم برای تداوم قدرتمند انقلاب تاکید دارد.
نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۷ اسفند ۱۴۰۱، ۲۶ فوریه ۲۰۲۳

tel:00447435562462
tel:00447435562462