عبدالستار دوشوکی: نامه ای کوتاه و سرگشاده به عطاءالله مهاجرانی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

عطاءالله مهاجرانی در یک رشته توییت که در رسانه های متعدد جمهوری اسلامی انعکاس گسترده ای یافته است, شوربختانه به دور از ادب و نزاکت به شاهزاده رضا پهلوی حمله کرده است که چرا برای همدردی با میلیونها قربانی یهودی هولوکاست به اسرائیل می رود. آدولف هیتلر خونخوار با آنچه که بی شرمانه و بی رحمانه "راه‌حل نهایی" می نامید وحشتناک ترین جنایت تاریخ بشریت را رقم زد. پس از هیتلر فقط رژیم جمهوری اسلامی و سران بی مهابا پستان به تنور هیتلر چسباندند و هولوکاست را انکار کرده اند.

در صورتی که خود آلمانی ها و اروپایی ها آن را پذیرفته اند. اما جمهوری اسلامی برای هیتلر "کاسه داغ تر از آش" شده است و آن را انکار میکند. حتی سازمان ملل هم رسما یک روز (٢۷ ژانویه) را بعنوان روز جهانی یادبود بیش از شش میلیون قربانی هولوکاست نامگذاری کرده است.

 

واقعا اکراه داشتم که این نامه سرگشاده را برای ایشان بفرستم. اما نوشتم از آنجایی که شما هراسان از عکس العمل هموطنان بخش نظرات و کامنت ها را در توییتر خود مسدود و یا محدود کرده اید, ناچارم نظرم را در مورد دو مطلب روز علنی کنم.

 

اول: در مورد سفر کاملا بجا, مناسب و شایسته شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل باید گفت زمانی که خود عرب ها مثل امارات بحرین مراکش اردن مصر و سودان و غیره با اسرائیل رابطه برقرار می کنند و دست دوستی دراز می کنند, چرا ما باید "کاسه داغ تر از آش" برای امثال حماس و جهاد اسلامی بشویم؟ این در حالی است که رژیم جنایتکار, منحوس و کودک کش جمهوری اسلامی نه تنها از پول مردم فقیر ایران از جمله بلوچستان (و جاهای دیگر کشور) برای اسرائیل ستیزی استفاده نامشروع می کند و در جمعه خونین زاهدان بیش از صد نمازگزار بیگناه را شهید و بیش از سیصد انسان را زخمی و معلول می کند. "جمعه قدس" ما "جمعه خونین" زاهدان است و نه نمایش مضحک مزدوران رژیم در داخل و در خارج در آخرین جمعه ماه رمضان. حال بگذریم از اینکه این بار اشتباهی گرفتند و دو جمعه قبل از عید این نمایش را برگزار کردند. عید فطر روز شنبه آینده است. لذا سوال این است که چرا باید کاسه داغ تر از آش برای دیگران شد؟ زمانی که همان دیگران با اسرائیل صلح می کنند.

 

نفی هولوکاست و نفرت پراکنی دینی و قومی و مذهبی و نژادی و جنسیتی و غیره توسط جمهوری اسلامی و عوامل آن شدیدا محکوم و غیرانسانی است. به سخنان مولانا عبدالحمید در جمعه گذشته گوش کن که گفت پیامبر هم بجای نفرت پراکنی, با یهودیان صلح کرد. یعنی نفرت و نابودی را محکوم کرد و گفت: " هیچ کس در فکر نابودی دیگران نباشد".

 

لذا سفر صلح شاهزاده رضا پهلوی و پیام دوستی و انسانی او در رابطه با یادبود قربانیان هولوکاست کاملا به جا و مناسب است و اکثریت مطلق ایرانیان (به استثنا فرقه تبهکار حاکم و عوامل آن) از آن حمایت می کنند. ظاهرا شاهزاده با این سفر معنادار آب را همان جایی ریخته که باید بریزد.

 

دوم: تویت شما و ریتویت همکار شما عباس صالحی در مورد مرگ عماد افروغ بود که نوشته اید "رحمت الله عليه". خامنه ای و اژه ای هم برای این "فالانژ" پیام تسلیت فرستادند. بنده که عماد افروغ را از نزدیک می شناختم می گویم: "لعنت الله علیه". . اگر می خواهید بدانید چرا, مقاله بنده (تحت عنوان " سخنی با مدافعان "معنویت"اول انقلاب و اپوزیسیون مسخ شده") را که در سال ١٤٠٠ درباره عماد افروغ نوشته بخوانید.

 

اما نکته سومی هم است, لیکن چه سود. بر اساس توییت شما, ظاهرا حتی اسامی انگلیسی ها را هم نمی دانید. اسم مجری برنامه هارد تاک ء بی بی سی انگلیسی "استیون ساخر" نیست. بلکه "استیون ساکر" است. یعنی "کر" بجای "خر" که شما از آن استفاده کرده اید. واقعا باید گفت "چه سود؟", زیرا حدود ششصد و پنجاه سال پیش یعنی صد و پنجاه سال پیش تر از ظهور فرقه صفویه, مولانا در مثنوی خود در مورد فرقه صفویه گفته بود: "کی توان بربط زدن در پیش کر / کی توان با شیعه گفتن از . . .)

 

عبدالستار دوشوکی

مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

دوشنبه ٢٨ فروردین ١٤٠٢