حمله نظامی روسیه به اوکراین و تجزیه دهکده کوچک جهانی به سه جهان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

کشت و کشتار غیرنظامیان از آسمان و زمین و تهدید جهانیان به جنگ هسته ای، جنگ اوکراین را در عرض کمتر از یک هفته «جهانی» کرد! در این جنگ جهانی، بیش از هفت میلیارد انسان بی گناه و بی تقصیر در کشت و کشتار، به سه زیرمجموعه جهانی تقسیم شده اند:جهان اول: انسان های شریف و با وجدانی پاک هستند که عاشق آزادی و دموکراسی و حداقل های جهان‌شمول حقوق بشر هستند. این وجدان های پاک سال هاست که در عدم وجود حداقل آزادی ها در شوروی سابق و روسیه امروز، دردمند و نگران مردم ساکن کشورهای فاقد آزادی های سیاسی و مدنی و تحت ستم و استثمار سرمایه داری عقب مانده غیردموکرات هستند.

این دسته از وجدان های پاک، جوان و پیر راهی غرب اوکراین می شوند تا به کمک حاکمیت «سرمایه داری دموکرات» مستقر در کیف با ارتش «سرمایه داری غیردموکرات» عقب مانده، بجنگند!
جهان ثانی: آن دسته از وجدان های پاکی هستند که از آغاز قرن بیستم و ظهور امپریایسم و متعاقب آن دوران جنگ جهانی نخست و سپس جنگ جهانی دویم و جنگ های متعدد قرن گذشته، با انحصارگری و رقابت بین سرمایه های جهانی و تلفات جنگ های امپریالیستی، از آغاز قرن گذشته تا امروز در اوکراین، دردمند و رنجورند و در حال عزیمت به شرق اوکراین و خواهان عدم استقرار موشک های هسته‌ای در اوکراین و ایجاد چتر حفاظت هسته ای برای کرملین هستند و از این رو قصد قلع و قمع نیروهای وابسته به سرمایه های غربی و ایجاد اقتدار سرمایه های «غیردموکرات» شرقی در اوکراین غیرهسته‌ای و غیروابسته به ناتو هستند!
جهان سوم: جهانی ست که از کارگران سندیکای نیشکر هفت تپه تا پرولتاریای اوکراین و روسیه و دیگر ملل جهان بخش عمده آن هستند و این جنگ را نتیجه رقابت سرمایه های جهانی و کوششی خونین در تقسیم مجدد جهان می دانند!
آنچه در این آرایش اقتصادی-سیاسی اکثریت عظیم بی گناهان بی تقصیر و فاقد سرمایه و هیچ کاره در جنگ های امپریالیستی می بینیم، محکوم کردن قاطعانه جنگ از هر طرف و در هرجای جهان و بهر دلیل است. استدلال جهان سیمی ها اینست که:
«جنگ اوکراین و دیگر جنگ های سرمایه‌داری جهانی، جنگ ما نیستند»!
این اکثریت عظیم تولید کنندگان فاقد سرمایه جهان سومی، بر این باورند که برغم شکل حاکمیت سرمایه در هر نقطه جهان، مضمون و عملکرد حاکمیت سرمایه داری یگانه است و از ماهیت سرمایه برمی خیزد و ضمن استثمار بیش و کم پرولتاریای ملت خودی و دیگر ملل جهان، بلحاظ سیاسی همواره از بقدرت رسیدن اکثریت تولید کنندگان هر ملت؛ گاه با چماق و گاه با حلوا؛ جلوگیری می کند!
باری در دورانی که اقلیتی ناچیز از وجدان های پاک به حمایت از این یا آن بخش سرمایه داری جهانی در حال خرید بلیط برای سفر به شرق و غرب اوکراین و مشارکت در جنگ و آدمکشی به نفع یکی از طرفین درگیر در جنگ هستند، جهان سیمی ها، حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین، بالابردن سطح جنگ و تهدید کرملین به آغاز جنگ هسته ای، اشغال بخشی از خاک اوکراین، ادامه بمباران مناطق مسکونی، محاصره شهرها بوسیله ارتش و جلوگیری از رسیدن مواد اولیه زیست به ساکنان شهرها را قاطعانه محکوم می کنند و خواهان آتش بس فوری و ادامه مذاکرات جهت حل اختلافات بین حاکمان کرملین و کیف هستند!
و یکبار دیگر من نوعی افتخار می کنیم که یک جهان سومی هستیم که نه تنها در خونریزی و ظلم و استثمار حاکم بر جهان نقشی نداریم بلکه، خواهان آتش بس فوری و آزادی و صلح و رفاه جهان‌شمول برای همه شهروندان دهکده کوچک جهانی هستیم و بر این باوریم که جهانی دیگر، فارغ از جنگ و سراسر آزادی و صلح و رفاه، به ید کمین و عرق جبین اکثریت عظیم تولید کنندگان فاقد سرمایه، در همین لحظه ممکن است!
جواد قاسم آبادی، آموزگار تبعیدی
فرانسه, دهمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید