نسان نودینیان: ننگ و نفرت برشما صدا وسیما

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

پرواز ۷۵۲ سقوط نکرد. سپاه پاسداران عامدانه با شلیک دو موشگ تمامی سرنشیتان این پرواز را در آسمان قتل عام کرد. ۱۸ دی ۱۳۹۸ – ۸ ژانویه ۲۰۲۰ روزی سیاه، روز قتل عام ۱۷۶ نفر درآسمانی خونین بود که حکومت اسلامی ایران ساعت ۶:۱۹ دقیقه صبح پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف را هدف دو موشک پدافند هوایی سپاه پاسداران قرار داد. به فاصلهٔ ۲۴ ثانیه از سامانهٔ موشکی تور پدافند هوایی سپاه پاسداران دو موشک شلیک شدند و کمی بعد این هواپیما در نزدیکی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد. همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند.

امروز ۱۸ دی ۱۴۰۰ خانواده های جانباختگان درمحل این جنایت خونین تجمع کرده و با محکوم کردن این جنایت تاریخی خشم و نفرت خود را نثارحکومت اسلامی کردند. همزمان با این تجمع مزدوران صدا و سیما با نمایشی تهوع آور اعلام کردند پرواز ۷۵۲ سقوط کرده است و با به پروا درآوردن هلیکوپترمقداری گل به اطراف محل این جنایت تاریخی پخش کردند.
«حقیقت، عدالت» و «دادخواهی» جواب قاطع مردم معترض نسبت به حکومت اسلامی و صدا و سیمای منفورش بود.
دو سال از این جنایت خونین گذشت. مردم مصمم تر از همیشه در کنار جنبش دادخواهی و خانواده های پرواز ۷۵۲ و در حمایت از آنها در سراسر ایران و جهان ایستاده و صدای نابود باد حکومت اسلامی را فریاد می زنند. جامعه بین الملل باید این ویرانگران انسانیت را به منشور اعتراض خود اضافه کند.
نسان نودینیان
١٨ دی ١٤٠٠
٨ ژانویه ٢٠٢٢
باتلاق بحران سیاسی عراق و زمین گیر شدن حکومت اسلامی
در چند روز گذشته رایزنی های مقتدا صدر با باندهای اسلامی و حشدشعبی به منظور تشکیل ائتلاف حکومتی و دولت با تشنج و بدون نتیجه ماند. سرنوشت آخرین دیدارها در اربیل با حزب دموکرات کردستان هم که در یک هفته گشته برگزارشد مشخص نیست. به مناسبت دومین سال ترور فاسم سلیمان تروریست مردم عکسهای او را با بنرهایش را به اتش کشیدند. انزوای حکومت اسلامی و تنفراز سپاه قدس و خامنه ای همه گیر و توده ای هم شده است.
عراق در عمیقترین باتلاق بحران سیاسی و حکومتی گیر کرده است. حکومت اسلامی از همه بیشتر به عمق منجلاب گندیده شده این باتلاق افتاده. مانورهای نظامی و دیپلماتیک حکومت اسلامی به ته رسیده و حسابی زمین گیر شده اند. ترور تروریست نظامی سپاه پاسداران قاسم سلیمانی فاکتوری در عمق پیدا کردن بحران انزوای حکومت اسلامی و سرگردانی احزاب وابسته و دست ساز آنها است. از اکتبر سال 2021 و با برگزاری بالماسکه انتخابات تا به امروز ائتلاف احزاب برای تشکیل دولت معلق شده است. در انتخابات اکتبر 2021 احزاب قومی ــ مذهبی موفق نشدند به اکثریت ارا و تشکیل دولت دست یابند. از میان احزاب اسلامی جریان مفتدا صدر با کسب 72 کرسی و ائتلاف فتح (وابسته به حشد الشعبی ـ نیروهای نظامی اسلامی حکومت اسلامی در عراق) با نوری مالکی این دو گروه با هم 59 کرسی و حزب دموکرات کردستان عراق با 33 کرسی از صندوقها بیرون آورده شدند.
اما دلیل بحران سیاسی در عراق و انزوای حکومت اسلامی فاکتور جدی تر و کارسازتر فاکتور مردم مبارز و انقلابی در عراق هستند. از اکتبر سال 2019 ده ها هزار نفر از مردم، زنان و جوانان، کارگر بیکار و مردم به تنگ آمده از دست فقر و بیکاری در عراق در سطح وسیع و سراسری در میدان های تحریر بغداد، بصره، نصر، کربلا و چندین شهر بزرگ و کوچک به میدان آمدند و با استواری تمام اعلام کردند که دیگر سیستم موزائیکی قومی ــ اسلامی و باندهای جنایتکار سرمایه داران دزد و چپاولگر، باندهای مسلح و درنده اسلامی حشد شعبی و اسلام ضد زن، خامنه ای و قاسم سلیمانی، مقتدا صدر تا احزاب ناسیونالیست کُرد را نمی پذیرند. آنها خواهان مشارکت در تشکیل دولت انقلابی و کنار زدن سیستم موزائیگی قومی . اسلامی در عراق شدند.
راه حل غلبه بر بحران و بن بست سیاسی درعراق با به میدان آمدن مردم با ظرفیتهای انقلابی و ارتقا یافته، با بدست گرفتن تحارب سازماندهی اکتبر 2019 ، عملی است. مردم در عراق ازسیستم موجود و در قدرت ماندن اقلیتی جنایتکار قومی و اسلامی فاصله گرفته و روی گردانده اند. مردم به این سیستم که توسط اقلیتی باند سیاهی زندگیشان غارت و چپاول میشود تنفر عمیق دارند.
حکومت اسلامی از امروز و بیش از همیشه به حاشیه دخالت در عراق و البته لبنان و سوریه رانده شده و میشود. تنفر و نه برزگ به حکومت اسلامی در لبنان و عراق پرچم اتحاد و همبستگی مردم در خاورمیانه برای پاکسازی اسلام سیاسی و خلاصی از دست حاکمیت جنایتکاران اسلامی در ایران است.
نسان نودینیان
5 ژانویه 2022